اینستاگرام در ترکیه فیلتر ماند

اقتصاد ایران: با بی نتیجه ماندن مذاکرات و کوتاهی اینستاگرام در برآورده کردن خواسته‌های آنکارا، این شبکه اجتماعی آمریکایی در ترکیه، فیلتر ماند.

ایسنا: با بی نتیجه ماندن مذاکرات و کوتاهی اینستاگرام در برآورده کردن خواسته‌های آنکارا، این شبکه اجتماعی آمریکایی در ترکیه، فیلتر ماند.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه، گفت: اینستاگرام شرایط لازم را برای رفع فیلتر اعمال شده در دوم اوت، برآورده نکرده است.

 با بی نتیجه ماندن مذاکرات و کوتاهی اینستاگرام در برآورده کردن خواسته‌های آنکارا، این شبکه اجتماعی آمریکایی در ترکیه، فیلتر ماند.

هابر گلوبال گزارش کرد ترکیه در جلسه ای، لیستی از خواسته‌ها را به اینستاگرام ارائه کرده است. هیئت ترکیه‌ای به ریاست اورال‌اوغلو تاکید کرد پیام‌های حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی کرد که در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه قرار دارند، باید توسط الگوریتم‌های این پلتفرم مسدود شوند. طرف ترکیه‌ای همچنین از الگوریتم‌های مسدودکننده پیام‌های تسلیت منتشر شده توسط مقامات ترکیه برای ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، انتقاد کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی را به دلیل ممانعت از انتقاد از رژیم صهیونیستی، به «فاشیسم دیجیتالی» متهم کرد. اردوغان روز دوشنبه گفت: آن‌ها حتی یک جمله ساده در انتقاد از رژیم صهیونیستی را توهین می‌دانند. ما با «فاشیسم دیجیتالی» روبرو هستیم.

اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه (BTK)، که سازمان تنظیم مقررات ملی ارتباطات است، دسترسی به اینستاگرام را در دوم اوت، بدون ذکر دلیل یا مدت زمان ممنوعیت مسدود کرد. این ممنوعیت پس از آن صورت گرفت که فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات ریاست جمهوری، اینستاگرام را به سانسور محتوای مربوط به ترور و شهادت اسماعیل هانیه متهم کرد. آلتون در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: این سانسور محض است و افزود: اینستاگرام برای این اقدامات، به هیچ تخلفی از مقررات این شبکه اجتماعی، اشاره نکرد.

ترکیه بعدا اعلام کرد اینستاگرام به دلیل کوتاهی در حذف محتوای غیرقانونی در موضوعاتی مانند سوء استفاده از کودکان، توهین به مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن و قمار و مواد مخدر، مسدود شده است. مقامات ترکیه گفتند به اینستاگرام هشدار داده شده بود که چنین محتوایی را حذف کند، اما در این باره، اهمال کرد.

دولت ترکیه تحت ریاست جمهوری اردوغان، بسیاری از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی از جمله یوتیوب، تردز، اکسی سوزلوک، ویکی پدیا، ایکس و تیک تاک را مسدود کرده است. این کشور همچنین به دنبال بلایای طبیعی، حملات تروریستی و ناآرامی‌های اجتماعی، برای شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های رسانه ای، ممنوعیت اعمال کرده است.

کاربران در ترکیه در حال حاضر نمی‌توانند از طریق وب و برنامه‌های تلفن همراه، به اینستاگرام دسترسی داشته باشند، اما دسترسی همچنان از طریق فیلترشکن، امکان پذیر است.

بر اساس گزارش بالکان اینسایت، آژانس برنامه ریزی استانبول اعلام کرد تصمیم اخیر ترکیه برای مسدود کردن اینستاگرام، ممکن است به ضرر اقتصادی روزانه حدود ۱.۹ میلیارد لیره ترکیه معادل حدود ۵۲.۱ میلیون یورو، منجر شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ