دوره آزمون و خطا گذشته ؛ تامین اجتماعی را قربانی نکنید

اقتصاد ایران: شنیده ها حاکی از آن است که بررسی‌های کمیته انتخاب وزرا، در کمیته رفاه و تامین‌اجتماعی به انتخاب میدری، سالاری و تقوی انجامیده است. میدری انتخاب اول پزشکیان بوده ، تقوی نژاد نیز جزو پنج گزینه اول کمیته انتخاب وزیر رفاه و تامین اجتماعی بوده و اعضا با توجه به سابقه و تجربه او  در وزارت کار، وزارت اقتصاد وی را پیشنهاد داده اند .

به گزارش سلامت نیوز هم اکنون دولت با بحران های گسترده ای در صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی مواجه است و مشکل ناترازی منابع و بدهی های کلان در این زمینه هم منجر به انتخاب برخی اعضا مانند سالاری و یا تقوی نژاد که تجربه مدیریت کلان و بنگاه داری دارند شده است.

البته استعلام میدری انجام شده و بنابر شنیده ها وی تائید نشده و همین امر معرفی دو گزینه بعدی یعنی سالاری و تقوی نژاد را تقویت کرده است.

هرچند بنظر میرسد اگر رئیس‌جمهور بخواهد گرفتن تایید صلاحیت میدری کار پیچیده ای نیست . او که معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دارای مدرک دکترای تخصصی اقتصاد بوده مناسب ترین گزینه ای است که اعضای کمیته هم با آن موافق بوده اند. او در انتخابات به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان در برنامه میزگرد اقتصادی شرکت کرد.میدری در این میزگرد آموزش و بهداشت را به عنوان دو کالای عمومی معرفی کرد که باید خارج از نظام بازار در اختیار مردم قرار گیرد. هم یکی از فعالیت های ارزنده اون پیگیری معضلات کودکان بازمانده از تحصیل بود.

در واقع باید در صورت عدم معرفی میدری، گزینه بعد از او یعنی مصطفی سالاری معرفی شود هرچند بنظر میرسد با تغییراتی که شورای راهبردی در لیست اعمال کرده تقوی نژاد به عنوان وزیر کار و رفاه اجتماعی معرفی خواهد شد که باعث اعتراض شدید اعصای کمیته شده تا جایی که اعضای کمیته شدیدا به دولت اعتراض کرده و گفته‌اند در صورت نادیده‌انگاشتن نظرات کمیته، هیچ دفاعی از دولت نخواهند داشت.

در کارنامه تقوی نژاد ریاست سازمان امور مالیاتی و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چشم میخورد.

محمدعلی شهابی فعال رسانه ای حوزه تامین اجتماعی در کانال تلگرامی خود در انتقاد به این اتفاق نوشت: « تقوی‌نژاد ۶ سال است در آرزوی نشستن بر کرسی تامین‌اجتماعی و وزارت‌رفاه به سر می‌برد؛ در سال ۹۷ هم یک خیز برداشت اما با ورود به موقع رسانه‌ها و منتقدان بلافاصله وزارت رفاه تکذیبه صادر کرد؛ البته محتوای جلسه‌ای که قرار بود او را به مدیرعاملی تامین‌اجتماعی برساند، برای اولین بار در کانال موج‌سوم افشا و انتصاب او منتفی شد؛ اکنون همان تیم دوباره لابی کرده‌اند تا او را راهی وزارتخانه کنند.

اما خطاب به جناب تقوی: به قول پزشکیان "این گوی و این میدان"؛ شما و زینی‌وند بیایید در جمع رسانه‌ها، کارشناسان و منتقدان به سوالات حوزه بیمه، درمان، صندوق‌ها و بحران‌های پیش‌رو پاسخ دهید؛ اگر حتی ۴۰ درصد در این مسیر توانایی داشتید ما با تمام قوا از شما حمایت می‌کنیم؛ قبل از اینکه شما را هل دهند خودتان را قضاوت و سنجش کنید؛ دوره آزمون و خطا هم گذشته است که شما را منصوب کنند و اگر توانمند نبودید آن وقت منتظر پاسخگویی شما شویم؛ باور کنید این روزها هیچ انسان توانمندی هم جرات ورود به این میدان سخت را ندارد، آن وقت شما (تقوی نژاد )با چه پشتوانه‌ای ۶ سال است به دنبال این کرسی هستید؟

ما بعد از ۱۵ سال تحریم، رای نداده‌ایم که شما خیز بردارید و وزیر شوید، که اگر چنین بود هرگز شان و منزلت خود را فدای لابی‌گران نمی‌کردیم.

آنچه مسلم است این است که سپردن و قربانی کردن سازمان تامین اجتماعی که سرمایه کشور و بیمه گذاران است به افرادیکه آزمون خود را در سازمانهای مختلف پس داده اند فراموش کردن وعده‌های رییس‌جمهور و خلاف اصول و اهداف و چشم‌اندازهای این سازمان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ