همکاری با آموزش و پرورش در راستای رفع دغدغه‌های اجتماعی دانش‌آموز

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تعامل گسترده آموزش و پرورش و خانواده‌ها می‌تواند در راستای رفع دغدغه‌های دانش‌آموزان و آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اجتماعی استان اردبیل که با محوریت نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان برگزار شد، اظهار کرد: کلیه دانش‌آموزان چه سالم و چه در معرض خطر یا آسیب‌دیده تحت پوشش برنامه نظام مراقبت اجتماعی هستند و در فرآیندهای مختلف آن خدمات دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بررسی نظام مسائل آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‎‌آموزی این واقعیت را نشان می‌دهد که اغلب علل شیوع و بروز آن خارج از محیط مدرسه به ویژه در خانواده و شیوه‌های فرزندپروری و ارتباطی حاکم بر آن بوده که نیازمند توجه ویژه و تخصصی متناسب با موقعیت‌های بومی و محلی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل پیگیری فرآیندهای علمی و تخصصی در ارائه بسته‌های حمایتی را به موزان یادآور شد و گفت: هرگونه اقدام غیر علمی و غیر تخصصی در این حوزه با توجه به ماهیت موضوع نه تنها اثربخش نخواهد بود بلکه ممکن است که مخاطب را در مسیر غیر صحیح هدایت و موجب خسران جبران‌ناپذیر شود که همه ما وظیفه داریم از سرمایه‌های انسانی و اجتماعی خود صیانت کنیم.

قاسمیان با اشاره به نقش آسیب‌شناسی و پشتیبانی علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان در نماد با استفاده از ظرفیت اساتید ذیربط و نیز پایانامه‌های تحصیلات تکمیلی از همه اعضای ائتلاف نماد خواست نگاه فوریتی و اورژانسی به موضوع داشته باشند.

وی افزود: باید با همکاری نزدیک با آموزش و پرورش در حل مشکلات ارجاعات انجام شده جلسه تخصصی با دعوت از کارشناسان آموزش و پرورش تشکیل و به صورت ویژه نظام مسائل مشترک و نیازمندی‌های بین دستگاهی را در این جلسات بررسی و تصمیمات لازم را در قالب تفاهم‌نامه اتخاذ کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این نشست گزارشی از فرآیند نماد و نتایج غربالگری، اولویت‌ها و عملکردها و نیز انتظارات از شورای اجتماعی استان توسط غفور حضوری معاون پرورشی و فرهنگی استان ارائه و همچنین ۲ نفر از نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی نظرات خود را در رابطه با برنامه نظام مراقبت اجتماعی ارائه کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ