مصائب خبرنگاران استان تهران/جای خالی امنیت شغلی و بیمه پر نمی شود

اقتصاد ایران: تهران- روز خبرنگار فرصتی است که خبرنگاران بگویند و دیگران بشنوند، دغدغه ها را مطرح کنند و امیدوار شوند که شاید دری به تخته خورده و حرف شان شنیده شود، در این گزارش به خبرنگاران پرداخته ایم.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید صارمی، مسؤول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف افغانستان توسط عوامل گروه طالبان در تقویم کشورمان به نام روز خبرنگار ثبت شده است، این روز بهانه‌ای شد، تا به زحمات و تلاش‌های خبرنگاران در روایت رویدادهای کوچک و بزرگ پرداخته و به پوشش مشکلات فعالان رسانه‌ای در مناطق مختلف بپردازیم.

حذف نگاه جنسیتی به حوزه خبر

یک فعال خبری در پردیس در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خبرنگاران در چارت اداری در حوزه مشاغل سخت و زیان آور قرار دارند و این سختی کار برای خانم‌های خبرنگار بیش از آقایان خبرنگار است.

اشرف پورمند گفت: نگاه اکثر مردم به خانم‌های خبرنگار جنسیتی است و متأسفانه به دلیل خانم بودن از انجام بسیاری از امور منع می‌شوند در حالی که توانایی انجام کار خبری در شرایط سخت را دارند و در بسیاری از موارد عملکرد بهتری از آقایان دارند.

وی گفت: حذف نگاه جنسیتی، بسیاری از مشکلات خانم‌های خبرنگار را برطرف می‌کند.

پورمند نداشتن امنیت شغلی را یکی دیگر از مشکلات خبرنگاران دانست و افزود: متأسفانه این مشکل به وفور دیده می‌شود و درخواست و انتظار ما از دولتمردان تأمین امنیت شغلی خبرنگارانی است که با حداقل دریافتی حداکثر حضور را در رفع مشکلات دارند و کار آ و اثر بخش هستند.

مصائب خبرنگاران استان تهران/جای خالی امنیت شغلی و بیمه پر نمی شود

مسؤولان دل سپرده به فضاهای مجازی شده اند

لیلا تات خبرنگار ایسنا در پیشوا نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر، گفت: در شهرستان پیشوا با وجود همه ادارات و نهادهای دولتی مسؤولین شهرستان در عرصه اطلاع رسانی خبر حضوری کمرنگ دارند.

وی با بیان اینکه مسؤولان شهرستان پیشوا بیشتر به فضاهای مجازی و خبرهای تلگرامی روی آورده اند افزود: روابط عمومی‌هایی که از خبر اطلاع دقیق ندارند و بیشتر به سمت رسانه‌های مجازی و تلگرامی سوق دارند کار خبر را برای حرفه‌ها سخت‌تر می‌کند، آن هم نه سختی از نوع کار، سختی از جنس بی معنا شدن خبر و گاهی عدم بازگویی واقعیت‌ها.

تات عنوان کرد: مسؤولان این شهر معمولاً خبرگزاری صدا و سیما را جز اولویت‌های خبری می‌دانند، در حالی که رسانه‌هایی مانند خبرگزاری ایرنا، مهر، ایسنا و فارس از دیگر خبرگزاری‌های معتبر کشور هستند که در عرصه خبر حرف اول را برای اطلاع رسانی می‌زنند، آقایان مسؤولی که در این شهرستان حضور دارند که جوابگوی خبرگزاری‌های رسمی نیستند و دل سپرده به فضاهای مجازی می‌باشند.

خبرنگار ایسنا در شهرستان پیشوا مهم‌ترین دغدغه خبرنگاران در این منطقه را اطلاع رسانی به موقع دانست و گفت: خبرنگاران در سطح شهر هستند و بازتاب دهنده واقعیت‌ها و در این شهر به یک تحول جدی در حوزه توجه به خبرنگاران واقعی نیازمند هستیم.

درد خبرنگاران عدم امنیت شغلی و جفای برخی مسؤولان است

فاطمه یوسفی، خبرنگار خبرگزاری مهر در ری نیز اظهار کرد: خبرنگار دردش نبود امنیت شغلی، و امکانات اولیه و جفای برخی مسؤولان است، که سالهاست در تریبون‌های مختلف خبری اعلام شده و ظاهراً مسئولین ذی ربط دلشان نمی‌خواهند بشنوند، خبرنگاری برای خیلی‌ها وسیله‌ای شده جهت رسیدن به آمال و آرزوهایشان و برای برخی فقط تحقق حق و حق خواهی مظلوم از ظالم، و امید ما فقط به روزگاری است که شاید حرمت و حریم خبرنگار به روز خبرنگار و یک کارت هدیه ختم نشود.

مصائب خبرنگاران استان تهران/جای خالی امنیت شغلی و بیمه پر نمی شود

مشکلات مالی و درآمدی، خبرنگاران را سمت اخبار پول ساز هدایت می‌کنند

علی اکبر متین گو خبرنگار مهر در شهرستان شمیرانات نیز اظهار کرد: خبرنگاری یک شغل نیست بلکه نوعی علاقه است، اما برخی از خبرنگاران به علت مشکلات مالی و درآمدی به سمت اخبار پولساز هدایت می‌کند که در مقام اخلاق حرفه ای مطبوعات نیست، این سبک خبری آسیب‌های جدی به دیگر خبرنگاران و بویژه ساختار مطبوعات یک منطقه وارد می‌کنند، با آنکه این دسته افراد در شمار نمی آیند، اما موجب می‌شوند نگاه جامعه به رسانه‌ها و خبرنگاران تغییر کند، از نظر اینجانب این بزرگترین مشکلی است که در منطقه شمیرانات درگیر آن هستیم.

خبرنگاران بیمه ندارند / ‏مسوولان ‬مانع تراشی می‌کنند

حسن کردبچه خبرنگار مهر در پاکدشت نیز نداشتن بیمه برای خبرنگاران و فقدان محلی برای فعالیت‌های متمرکز برای آنان، عدم همکاری برخی روابط عمومی‌های ادارات و ایجاد مشکل و مانع برای ارتباط با مسؤول ادارات را از عمده ترین مشکلات در این شهرستان دانست و گفت: البته که از همکاری و ارتباط خوب برخی از روابط عمومی‌های حرفه‌ای نمی‌توان غافل شد از عمده ترین مشکلات دیگر خبرنگاران عدم حمایت و پشتیبانی از طرف مسؤولان می‌باشد که وقتی به عملکرد برخی از افراد معترض می‌شوند به امتیاز خواهی یا هزار چیز دیگر متهم می‌کنند و مسؤولان به جای پاسخگویی به مطالبات خبرنگاران به مانع تراشی و محافظه‌کاری روی می‌آورند از دیگر مشکلات می‌توان به عدم اطلاع رسانی جامع و هماهنگ یا عدم اطلاع رسانی صحیح برای برگزاری مناسبت‌های مختلف ادارات اشاره کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ