تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت

اقتصاد ایران: رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت گفت: تغییرات اقلیم الگوی بیماری ها را تغییر داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، احمد نجاتیان رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: حوزه خدمات‌رسانی به مردم هیچگاه تعطیل‌شدنی نیست و تعطیل‌نشدنی بودن خدمات‌رسانی سبب می‌شود به مسائل بیشتر توجه کنیم.

وی با بیان اینکه با تغییرات اقلیمی مواجه هستیم، اظهار کرد: تمام دنیا با تغییرات اقلیمی مواجه است و این تغییرات توانسته تمام دنیا را تحت تاثیر قرار دهد. تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت ثابت‌شده و مسائلی مانند خشکسالی، سیل و افزایش دما سبب تغییر الگوی بیماری‌ها شده است.

رئیس‌کل سازمان نظام‌ پرستاری ادامه داد: نظام سلامت به واسطه تغییر الگوهای بیماری‌ها باید آماده شود؛ چرا که این روند طی سال‌های آتی تشدید می‌شود و از این رو به یک عزم جدی برای کاهش عوامل موثر بر تغییر اقلیم نیاز داریم. طور مثال، کاهش تولید کربن و استفاده از سوخت‌های فسیلی باید در دستور کار قرار گیرد و نظام سلامت نیز باید خود را نسبت به این تغییرات تاب آور کرده و هماهنگ با این تغییرات باشد.

نجاتیان گفت: در چند سال گذشته فضای معیشت و مطالبات معیشتی که به حق هم هست زیاد بوده است که نقش سازمان در حوزه های دیگر دیده نشده است.

وی ادامه داد: البته تلاش‌هایی در برخی از حوزه ها مانند استانداردسازی خدمات انجام شده اما هنوز راه زیادی داریم و انشالله در این دوره تلاش می کنیم یک تعادلی بین این وظایف مختلف ایجاد کنیم. اما تا زمانی که نتوانیم شرایط کاری مناسب و حداقل معیشت را برای همکاران فراهم کنیم این تعامل خیلی ایجاد نخواهد سد اما مردم نیازمند دریافت خدمات با کیفیت هستند و ما تلاش می کنیم به این حوزه هم توجه کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ