کلرسنجی ماهانه آب آشامیدنی در چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: هر ماه به طور متوسط حدود یک هزار نقطه در شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی و همچنین مخازن ذخیره استان مورد کلر سنجی قرار می‌گیرد.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انجام ۳۶۰ هزار کلرسنجی آب آشامیدنی، اظهار کرد: جهت افزایش اطمینان از گندزدایی آبِ در اختیار مردم ۴۳ شهر و بیش از ۷۰۰ روستا در سطح استان این کلرسنجی‌ها انجام شده است.

وی افزود: طی هر ماه به طور متوسط حدود یک هزار نقطه در شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی و همچنین مخازن ذخیره مورد کلر سنجی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از مجموع حدود ۳۶۰ هزار مورد کلرسنجی انجام شده در دو بخش شهری و روستایی، ۶۷ هزار و پانصد مورد مربوط به شهرها و ۲۹۵ هزار و ۵۰۰ مورد کلر سنجی در بخش روستایی انجام پذیرفته است.

کریمی عنوان کرد: این کلرسنجی‌ها در روستاها توسط کلیه آبداران روستایی و نیروهای کنترل کیفی امور آب و فاضلاب شهرستان‌ها و در شهرها علاوه بر نیروها (موتورچی‌ها) و مسئولین آب، اکیپ‌های مرکز پایش کیفیت آب نیز به صورت برنامه‌ریزی شده وظیفه سنجش و ثبت کلر باقی مانده آب شرب را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین در هر ماه بیش از ۳۰ هزار تست کلر از شبکه‌های توزیع آب که از چاه‌ها، چشمه‌ها و منابع دیگر نظیر قنات‌ها و تصفیه خانه‌های آب تأمین و در مخازن، ذخیره می‌شود جهت حصول و اطمینان بیشتر از گندزدایی به صورت استاندارد انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طبق دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که برگرفته از آئین‌نامه‌های سازمان بهداشت جهانی است مقدار مجاز کلر باقی مانده در آب آشامیدنی پنج دهم تا هشت دهم (ppm میلی گرم بر لیتر) است.

کریمی بیان کرد: وجود کلر باقی مانده در آب شرب علاوه بر گندزدایی آن برای جلوگیری از به وجود آمدن آلودگی‌های احتمالی ثانویه نیز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با تحلیل داده‌های حاصل از کلرسنجی، سلامت آب توزیع شده پایش و سنجیده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ