اکبری: سپاهان دیر شروع کرد/ حضور قلعه‌نویی اثر منفی داشت

اقتصاد ایران: پیشکسوت باشگاه سپاهان اعتقاد دارد، حضور امیر قلعه‌نویی برای تماشای دیدار این تیم مقابل شباب الاهلی یکی از دلایل اُفت شاگردان مورایس بوده است.

- اخبار ورزشی -

جلال اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد شکست سپاهان مقابل شباب الاهلی در دور اول پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا، اظهار داشت: سپاهان اصلاً شرایط خوبی نداشت، از نظر بدنی بازیکنان آماده این مسابقه نبودند و به لحاظ تاکتیکی به نظر می‌رسید تیم هیچ برنامه‌ و استراتژی خاصی ندارد. در مقابل اما رقیب در 120 دقیقه توان بدنی بسیار بالایی داشت و بابرنامه عمل کرد.

وی افزود: بازیکنان سپاهان اشتباهات خیلی زیادی داشتند، اشتباهاتی عجیب و انفرادی. برای مثال پیام نیازمند در صحنه گل دوم اشتباه فاحشی انجام و صالح حردانی روی گل سوم توپ را لو داد. همچنین وحدت هنانوف فاکتورهای مناسب برای حضور در دفاع میانی را نداشت. این مدافع تاجیک در پوشش‌ها و پیگیری‌ها شرایط مناسبی نداشت. البته شرایط آب و هوایی و کیفیت بد چمن زمین هم تأثیرگذار بود. واقعاً در این کیفیت زمین امکان انجام هیچ کار تاکتیکی وجود نداشت.

تعویض‌های بی‌اثر مورایس
«در زمین ورزشگاه نقش جهان امکان هیچ کار تاکتیکی وجود نداشت.»، پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان با بیان این جمله راجع به تعویض‌های ژوزه مورایس تصریح کرد: به نظرم تعویض‌های مورایس هیچ بهبود و تغییری در روند شرایط تیم ایجاد نکرد، در حالی که شباب الاهلی با حفظ توپ در یک سوم هجومی خود، پاس‌های تک ضرب و کارهای سرعتی به خوبی دفاع‌های کناری سپاهان را دور می‌زد.

به جای داور و حریف، تمرکز سپاهان باید روی بازی خودش باشد
«فصل گذشته یکی از چالش‌های سپاهان خشونت و تعداد بالای کارت‌های زرد و قرمز دریافتی بود، اما در این فصل هم از چهار کارت زرد بازی سپاهان - شباب الاهلی تمام اخطارها سهم تیم ژوزه مورایس بود.»، اکبری در واکنش به طرح این موضوع گفت: این موضوع به مسائل روانی و ذهنی در تمرینات بستگی دارد و باید کادر فنی از نظر روانشناسی به بازیکنان آرامش تزریق کند. البته در چنین مسابقاتی سطح فشار تماشاگران خیلی بالاست و جو به گونه‌ای است که شاید بازیکنان حرکات غیرقابل انتظاری انجام بدهد، اما در نهایت باید بازیکن حرفه‌ای رفتار خودش را در جریان مسابقه کنترل کند.

وی در ادامه افزود: یکسری تصمیمات بازیکنان در جریان مسابقه آنقدر هم حرفه‌ای نبود و اگر قرار بر ادامه آنها باشد برای تیم در مسابقات آتی، مشکل‌ساز خواهد شد و سپاهان هم  آسیب خواهد دید. نباید فراموش کرد سه بازیکن سپاهان به دلیل همین دریافت کارت‌ها، محروم شدند و ضربه دیدند. به نظرم بازیکنان به کارت‌های بی‌جهت و اعتراض‌های بی‌مورد به داور و حریف باید تمرکزشان را روی بازی خودشان قرار بدهند.

واکاوی دلایل نمایش ضعیف مقابل سرمربی تیم ملی فوتبال ایران
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این پرسش که چرا بازیکنان جوان و تازه وارد طلایی‌پوشان به جای نمایش بهتر مقابل امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ضعیف عمل کردند، اظهار داشت: در حالت عمومی بله بازیکن مقابل سرمربی تیم ملی باید بازی بهتری ارائه کند تا دیده شود، اما در فوتبال غیرحرفه‌ای فوتبال ایران حضور سرمربی اثر منفی می‌گذارد.  وقتی تیم شما شش تا هفت تغییر دارد و آنها دارای تجربه بازی‌های آسیایی نیستند با حضور سرمربی تیم ملی تمرکز لازم از آنها گرفته می‌شود.

بازیکنان شباب الاهلی 120 دقیقه دویدند/ شروع دیرهنگام تمرینات سپاهان
اکبری راجع به اینکه چرا سپاهان با وجود مشخص بودن سرمربی و تغییرات زیاد در ترکیب، تمریناتش را نسبت به شباب الاهلی 10 روز دیرتر شروع کرد، گفت: وقتی سپاهان می‌داند مسابقه‌ای با چنین حساسیت بالایی دارد و میزان تغییر و تحولات در تیمش بالاست، باید زودتر تمریناتش را آغاز کند، اما در فوتبال ما مرسوم است که تمرینات تیم‌ها در ابتدای فصل دیر شروع می‌شود. همانطور که شاهد بودید شباب الاهلی با برنامه‌ریزی اردویی هماهنگی ایده‌آلی داشتند و 120 دقیقه دویدند و بازیکنان ما را پرس کردند.

بازیکنی در تراز سردار زود با شرایط منطبق می‌شود
وی در مورد تأثیر حضور سردار آزمون در ترکیب شباب الاهلی و انطباق زودهنگام با شرایط بازی در تیم اماراتی، تأکید کرد: سردار آزمون بازیکنی تراز اول و بین‌المللی است. برای چنین بازیکنی نیاز به شش ماه زمان برای هماهنگی نیست. بازیکنانی در سطح آزمون سریع خودش را با شرایط و خواسته‌های مربی منطبق می‌کند. این بازیکن تنها یک هفته با شباب الاهلی تمرین کرد، اما میزان اثرگذاری بالایی داشت و توانست گل هم بزند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ