پکن: دستیابی به آتش‌بس جامع کلید حل مسئله فلسطین است

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه اردن که در پی شهادت اسماعیل هنیه رهبر حماس، به کشورهای منطقه در جهت تلاش برای کاهش تنش‌ها سفر کرده است، چندی پیش در تماسی تلفنی با وزیر خارجه چین در باره اوضاع منطقه به تبادل نظر پرداخت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ایمن صفدی وزیر امور خارجه اردن در تماسی تلفنی با همتای چینی خود، به تبادل نظر در مورد وضعیت خاورمیانه پرداخت. ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن بیان کرد: با ترور اسماعیل هنیه رهبر حماس، تنش‌ها در خاورمیانه به شدت افزایش یافته و وضعیت بسیار خطرناک است. اردن معتقد است که تشدید درگیری‌ها به نفع هیچ‌یک از طرفین نخواهد بود و فقط باعث ضرر همگانی خواهد شد.

وی در این باره به همتای چینی خود گفت: جامعه بین‌المللی باید با اقدامی فوری از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کرده و مانع از اقدامات خلاف قوانین بین‌المللی شود و به زودی در غزه آتش‌بس برقرار کرده و نهایتاً از طریق راه‌حل دو دولتی، استقلال فلسطین را تحقق بخشد. چین در موضوع درگیری فلسطین و اسرائیل همواره موضعی عینی و عادلانه اتخاذ کرده و اردن مایل است با چین در این باره در ارتباط باشد و انتظار دارد که چین نقش بیشتری در ترویج آتش‌بس و توقف جنگ ایفا کند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین نیز با بیان اینکه چین قاطعانه مخالف ترور است، افزود: این اقدام ناقض اصول اساسی روابط بین‌الملل، تجاوز به حاکمیت ایران، تخریب مذاکرات آتش‌بس غزه و منجر به تشدید وضعیت منطقه شده است. کلید جلوگیری از وخامت اوضاع، دستیابی فوری به آتش‌بس جامع و دائمی در غزه است. جامعه بین‌المللی باید در این خصوص صدای واحد و هماهنگ‌تری ایجاد کند.

وی ضمن تقدیر از نقش مهم اردن در حل درگیری فلسطین و اسرائیل و تحقق صلح خاورمیانه، بیان کرد: چین مایل است با اردن در ارتباط و هماهنگی باشد و به طور مشترک طرف‌های ذیربط را به عدم اتخاذ اقداماتی که منجر به تشدید وضعیت می‌شود، تشویق کند و به سرعت مذاکرات آتش‌بس را از سر بگیرد. چین همچنان قاطعانه با کشورهای عربی همراه خواهد بود و از تمامی تلاش‌های مفید برای تحقق آتش‌بس دائمی و جامع در غزه و آرام شدن وضعیت خاورمیانه حمایت خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ