استان بوشهر در سال ۱۴۲۰ باید نماد تحول و پیشرفت ایران باشد

اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر در سال ۱۴۲۰ باید نماد تحول و پیشرفت ایران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح چهارشنبه در آئین اختتامیه دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر اظهار کرد: خانواده‌ای که کتابخوانی در آن نهادینه شده موفق و آسمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: کتابخوانی باید هدفمند و هویت آفرین باشد به گونه‌ای که فرد بعد از مطالعه با ساختار هویتی دینی و ملی و بومی خودش آشنا شود.

وی با بیان اینکه کتاب یک مقوله مهم و الهی است، که خداوند آن را معجزه پیامبر خاتم قرار داده است، افزود: کتاب چکیده دانش و تلاش و انباشت عمر نویسنده است. یک نویسنده بخشی از عمر خود را در کتاب به دیگران هدیه می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری با عنوان اینکه کتاب تعداد اوراق نوشته شده نیست بلکه چکیده دانش، تلاش و عمر نویسنده است، گفت: کتابخوانی نشان از عقلانیت بالای انسان است. مطالعه کتاب و فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن مطالعه یک مقوله راهبردی و زیربنایی در پیشرفت و تمدن آفرینی است.

وی خواستار استفاده از کتب نویسندگان بوشهری در مسابقات آینده کتابخوانی شد و تاکید کرد: علاوه بر گسترش فرهنگ کتابخوانی در استان، باید به مقوله تولید کتاب خوب هم توجه شود.

لزوم معرفی بوشهر

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه تألیف کتاب در بوشهر بر دو پایه حفظ هویت دینی و مقاومتی استان باشد، خاطرنشان کرد: بوشهر پنج قرن تاریخ مقاومت دارد و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب مقاومت در بوشهر فرهنگ است.

وی افزود: استان بوشهر ظرفیت پیشرفت تمدن زای اسلامی ایرانی دارد چرا که در این استان همه چیز آماده است مانند سند اقتصاد دانش بنیان ۵۰ ساله بوشهر که در ایران بی نظیر است یا منطقه ویژه علمی و فناوری آن.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: کتاب‌هایی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر نوشته شود و علاوه بر معرفی این پتانسیل‌ها، مطالبه گری هم داشته باشیم.

وی یادآور شد: چرا در استان بوشهر که این همه ثروت برای مملکت تولید می‌کند، باید خانواده‌های زیادی تحت پوشش کمیته امداد باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه بوشهر در سال ۱۴۲۰ باید نماد تحول و پیشرفت ایران باشد، گفت: کتاب‌هایی بر اساس افق‌های آینده استان با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد نوشته شود که مثلاً وضعیت بوشهر در ۱۴۲۰ در عرصه‌های مختلف بویژه از نظر عمران و آبادانی چگونه باید باشد.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: خوشبختانه در استان بوشهر جوانانی هستند که تاریخ شفاهی را دنبال و این هویت احیا را می‌کنند، از طرفی نویسندگانی هستند که کتاب تألیف می‌کنند و شما عزیزان هم فرهنگ کتابخوانی را ترویج می‌کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ