بصیرت‌افزایی در جامعه رسالت مهم خبرنگار است

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: خبرنگاران در تبیین، روشنگری و ارتقای بصیرت در جامعه نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت شهید خبرنگار محمود صارمی، اظهار کرد: تعالی و پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف مدیون قلم‌های پاک، صادق و توانای خبرنگاران متعهدی است که با بصیرت‌افزایی، مطالبه‌گری و ارائه راهکارهای مناسب دغدغه‌مندانه مجاهدت می‌کنند.

وی خبرنگاری را مهمترین ابزار برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در جامعه عنوان کرد، گفت: خبرنگاران باید در انجام حرفه خبرنگاری سرعت عمل، دقت، نظم و امانتداری را رعایت کنند چرا که امانتداری در خبرنگاری بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: اصحاب رسانه، مطبوعات و فعالان فضای مجازی رسالت سنگینی برای حفظ ارزش‌های ناب اسلامی، انقلابی و امیدآفرینی در جامعه بر عهده دارند و باید گفت یقیناً رسانه قوی و خبرنگار متعهد از عوامل مؤثر بر تثبیت امنیت و قدرت ملی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و قلم با ۲ ابزار تخصص و تعهد حرفه‌ای همراه با آموزش، آگاه‌سازی و ترویج تفکر عقلانی در جامعه نقش مهمی در روند گذر جامعه ایران از سنت به مدرنیته ایفا کنند و با روشنگری ترکیب عقلانی، اخلاقی، وحدانی و انسانی سنت و مدرنیته، تنویر افکار عمومی از مخاطرات دنیای مدرن و نیز حفظ اصالت و سنت در راستای تحقق حیات طیبه و نیل به حقیقت به تربیت نسلی عقلانی و معنوی کمک کنند.

وی خبر را عامل مهمی در تربیت افکار و اذهان عمومی جامعه دانست و اضافه کرد: خبری که خبرنگار تهیه کرده و به اطلاع مردم می‌رساند باید درست، روشن و جامع و به دور از ابهام و کنایه به دست مخاطب برسد تا مردم به خبرنگار اعتماد کرده و نیازهای خبری خود را از وی دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده خبرنگار را واسطه مردم و مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: خبرنگاران با تیزهوشی و دقت نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند، آنها از یک طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات بالا انتقال می‌دهند و از سوی دیگر پاسخ‌های مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند.

وی بیان کرد: نقد عملکرد مسئولان در رسانه‌ها از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام و نیز پاسخگو بودن مسئولان یاری می‌رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تقدیر از فعالیت خبرنگاران یادآور شد: تلاش‌های اصحاب رسانه، مطبوعات، فعالان فضای مجازی و خبرنگاران استان اردبیل در میدان روشنگری، جهاد تبیین و انعکاس هنرمندانه اخبار و رویدادها را ارج نهاده و امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی بتوانیم بیش از پیش در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و پیشرفت استان تلاش کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ