پیش بینی تردد ۲ میلیون زائر از مرز خسروی/زیرساخت‌ها آماده است

اقتصاد ایران: کرمانشاه- زیرساخت‌های مناسب و دسترسی راحت تر به مرز خسروی سبب شده تردد از این مرز در ایام اربعین حسینی افزایش یافته و امسال پیش بینی می شود بیش از ۲ میلیون زائر از این مرز تردد کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، زینب احمدیان: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی در مرز خسروی و مسیر منتهی به این پایانه مرزی در استان کرمانشاه با برنامه ریزی های صورت گرفته از چند ماه پیش تا امروز فراهم شده است و یکی دیگر از مزیت‌هایی که در تردد از پایانه مرزی خسروی به چشم می‌آید تردد از این مرز بدون معطلی تنها در چند ثانیه است.

اضافه شدن گیت های ورودی و خروجی، اجرای سیستم مه پاش و سایبان از ورودی پایانه تا نقطه صفر مرزی، ایجاد پارکینگ‌های مجهز خودروهای سواری و اتوبوس‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های خوب مرز خسروی است که باعث ایجاد رضایتمندی زواری که از این مرز به کربلای معلی مشرف شده‌اند شده است.

گفتنی است مرز خسروی با در نظر گرفتن مسیر داخل کشور به پایانه‌های مرزی، نزدیکترین مرز به شهرهای زیارتی عراق است و به گفته مسئولین استانی پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲ میلیون زائر از طریق این مرز به کربلای معلی مشرف شوند.

پارکینگ‌هایی مجهز به دوربین پلاک خوان

امیر طاهری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر از احداث ۲۶۰ هکتار پارکینگ در نقاط مختلف مرز خسروی خبر داد و اظهار کرد: این پارکینگ مجهز به سیستم دوربین دید در شب و دوربین‌های پلاک خوان است که هر خودرویی که وارد پارکینگ می‌شود پلاک آن ثبت خواهد شد.

پیش بینی تردد ۲ میلیون زائر از مرز خسروی/زیرساخت‌ها آماده است

وی در خصوص امکانات دیگر پارکینگ‌ها، افزود: در محل پارکینگ در نظر گرفته شده ۴۰ دوش حمام و ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و یک موکب پذیرایی و محل استراحت ویژه برادران و خواهران در نظر گرفته شده است.

طاهری در ادامه از احداث یک بیمارستان صحرایی در نقطه صفر مرزی با وجود ۶۰ تخت فعال برای ارائه خدمات رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

آمادگی کامل اورژانس در مرز خسروی

مسعود قلعه سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از تجهیز مرکز درمانی ثارالله در نقطه صفر مرزی خبر داد و بیان کرد: این مرکز درمانی شامل ۳ اتاق معاینه، اتاق زنان و زایمان، اتاق عمل سرپایی، اتاق CPR، داروخانه است.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز درمانی ثارالله یک پایگاه فوریت‌های پزشکی قرار دارد که مجهز به سه دستگاه آمبولانس و یک موتورلانس است و در طبقه دوم مرکز هدایت عملیات بحران و مرکز رسانه‌ای سازمان اورژانس کشور قرار دارد.

پیش بینی تردد ۲ میلیون زائر از مرز خسروی/زیرساخت‌ها آماده است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه گفت: مجموعه اورژانس کرمانشاه با ظرفیت ۱۲۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس‌آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس کار انتقال بیماران در این ایام را بر عهده خواهد داشت.

قلعه سفیدی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده طی این ایام ۲ فروند بالگرد یکی در کرمانشاه و دیگری در قصرشیرین مستقر می‌شوند.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در مرز خسروی داریم حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر نیروی انسانی در مرز خسروی در بخش‌های مختلف برای خدمات‌رسانی مستقر می‌شوند.

رضایت زائران از انتخاب مرز خسروی برای تردد به عتبات

در بازدید میدانی خبرنگار مهر از پایانه مرزی خسروی یک خانواده که از مشهد مقدس برای سفر به کربلای معلی به مرز خسروی آمده بودند از امکانات و خدمات مرز خسروی ابراز خوشنودی کردند و یکی از اعضا این خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال اولین بار است که مرز خسروی را انتخاب کردیم، اقدامات لازم برای خروج از مرز چند ثانیه بیشتر طول نکشید، اگر در سال‌های آینده هم سعادت زیارت اباعبدالله الحسین (ع) نصیب ما بشود قطعاً بازهم مرز خسروی را انتخاب خواهیم کرد.

پیش بینی تردد ۲ میلیون زائر از مرز خسروی/زیرساخت‌ها آماده است

به گفته این زائر در پایانه مرزی خسروی سیستم مه پاش و سایبان برای خنک کردن هوا در مسیر حرکت زوار انجام شده است.

یک زائر دیگر که از تهران به مرز خسروی مراجعه کرده بود گفت: نه تنها در مرز خسروی امکانات بسیار خوب است بلکه در طول مسیری که آمدیم مشاهده کردیم تمام اقدامات لازم به نحو احسن در استان کرمانشاه در حال انجام است و می‌شود این کارهای ارزشمند را مشاهده و لمس کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ