حمایت از فصیحی و عملکردش در المپیک/ مگر همه باید مدال بگیرند؟

اقتصاد ایران: فدراسیون دوومیدانی به رفتار جنجالی فرزانه فصیحی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس واکنش نشان داد و گفت انتقادهای مطرح شده در اینباره دور از اخلاق است.

پریسا بهزادی سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد فرزانه فصیحی در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس توضیح داد.

تلاش هایی که به سهمیه ختم شد

وی اظهار داشت: فصیحی ورزشکار پرتلاش و با انگیزه‌ای است. او با حمایت خانواده خود و انگیزه مناسبی که داشت در مدت اخیر مدام در مسابقات مختلف شرکت کرد و تمریناتش را هم در کشور صربستان دنبال می‌کرد. همه این تلاش‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که او موفق شد برای دومین‌بار و البته این دوره به صورت مستقیم و از طریق رنکینگ سهمیه المپیک را به دست بیاورد.

فصیحی باعث دیده شدن دوومیدانی شد

بهزادی با بیان اینکه حضور فصیحی در المپیک به دیده شدن دوومیدانی بانوان ایران کمک زیادی کرده است، گفت: نباید تلاش‌های فرزانه را نادیده گرفت. حضور در المپیک کار کمی نیست. فرزانه در چند سال اخیر نشان داده که شگفتی ساز است. در جلساتی که با دختران دونده داریم در مورد موفقیت‌های فصیحی صحبت می‌کنند و او را الگوی ورزشی خود قرار دادند. اینکه با عملکرد این دونده المپیکی ما سایر ورزشکاران ما انگیزه گرفتند، اتفاق مثبتی است.

مگر همه باید مدال بگیرند؟

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون دوومیدانی در واکنش به نقدهایی که نسبت به فصیحی شده است، توضیح داد: انتقاد از فصیحی آنهم در شرایطی که او موفق شده سهمیه المپیک را در شرایط سختی که دوومیدانی در این سال‌ها سپری کرد به دست بیاورد کار اخلاقی نیست. او حالا سنبل دختران دونده ایران شده است چرا این‌ها را نمی‌بینیم. فرزانه با تلاش خود به المپیک رفته است و اتفاقا ایستادن در خط دوی سرعت المپیک کار کوچکی نیست. جامعه بانوان دوومیدانی از این اتفاق روحیه می‌گیرند. سوال من از منتقدین این است که آیا همه ورزشکارانی که راهی المپیک می‌شوند باید مدال بگیرند؟ فصیحی مورد حمایت خانواده دوومیدانی است و ما ممنون او هستیم.

حمایت از فصیحی و عملکردش در المپیک/ مگر همه باید مدال بگیرند؟

لانگ لیست بازی‌های داخل سالن را ارسال کردیم

بهزادی در مورد برنامه‌های پیش روی دوومیدانی بانوان هم گفت: بازی‌های داخل سالن آسیا که آبان امسال به میزبانی تایلند برگزار شد در حال حاضر نزدیک‌ترین رویداد مهم بین المللی ماست که تلاش خواهیم کرد با تمام توان در آن بازی‌ها شرکت کنیم. لانگ لیست را هم به کمیته ملی المپیک ارسال کردیم اما بخاطر اینکه در حال حاضر مسابقات متعددی در داخل کشور داریم و آخرین رکوردگیری هم مهر برگزار خواهد شد؛ در نهایت نفرات برتر را گزینش و به کمیته ملی المپیک معرفی خواهیم کرد. هدف ما این است که با بالاترین تعداد ورزشکار در بازی‌های داخل سالن حضور پیدا کنیم.

داورهای دوومیدانی باید مورد حمایت باشند

وی در پاسخ به این پرسش که بازهم برگزاری مسابقات داخلی دوومیدانی خالی از حاشیه و اشتباهات داوری نبود. فدراسیون چه برنامه جدی برای اصلاح این موارد دارد؟ توضیح داد: در مسابقات از این اتفاقات به هر حال رخ می دهد ولی متاسفانه در رشته دوومیدانی در ماه های اخیر چندبار تکرار شد، از دید ما هم اتفاق خوبی نبود. حدادی فقط یک ماه است که فدراسیون را تحویل گرفته که آنهم مقارن شده با بازیهای المپیک و برگزاری چند رویداد داخلی دیگر. قاعدتا داورهای ما باید مورد حمایت باشند و برای آنها کارگاه‌های آموزشی داشته باشیم تا با علم روز آشنا شوند و کمتر دچار خطا شوند. کم کم کمیته‌های مختلف فدراسیون با همت حدادی سرو سامان خواهد گرفت و با جدیت برنامه‌ها را دنبال خواهیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ