اپل سومین بتای عمومی iOS 18 را منتشر کرد

اقتصاد ایران: کاربرانی که در برنامه‌ی بتای اپل ثبت‌نام کرده‌اند اکنون می‌توانند سومین بتای عمومی iOS 18 و iPadOS 18 را دانلود و نصب کنند.

اپل امروز سومین بتای عمومی سیستم‌های عامل iOS 18 و iPadOS 18 را در اختیار کاربران قرار داد. این به‌روزرسانی فقط یک‌هفته پس‌از انتشار دومین بتای عمومی منتشر می‌شود.

کاربران عادی که در برنامه‌ی بتای اپل ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به Settings، وارد بخش General شوند و گزینه‌ی Update را انتخاب کنند. در این قسمت نسخه‌های بتای iOS 18 و iPadOS 18 برای دانلود دردسترس قرار دارند.

از ویژگی‌های مهم iOS 18 می‌توان به هوش مصنوعی اپل یعنی Apple Intelligence اشاره کرد که به‌طور عمیق با سیستم‌عامل ادغام شده است. اگرچه تمام قابلیت‌های Apple Intelligence در نسخه‌های بتای کنونی دردسترس نیستند، اما ابزارهایی مثل Writing Tools برای بازنویسی، ویرایش، تصحیح و خلاصه‌سازی متن در اپلیکیشن‌های مختلف و قابلیت تولید تصاویر سفارشی با Image Playgroundا ازجمله ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل محسوب می‌شوند. ویژگی Genmoji و دستیار صوتی سیری نیز با تغییرات اساسی همراه شده‌‌اند. نکته‌ی مهم اینکه هوش مصنوعی اپل در نسخه‌های بتای عمومی فعال نیست.

اپل اینتلیجنس / Apple Intelligence

iOS 18 علاوه‌بر ویژگی‌های هوش مصنوعی که فقط دراختیار دارندگان آیفون ۱۵ پرو و آیپد مجهز به تراشه‌های سری M قرار خواهد گرفت، از صفحه‌ی اصلی بهبودیافته‌ای بهره می‌برد که امکان مرتب‌سازی آیکون‌های اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها را در فضاهای خالی فراهم می‌کند. همچنین، گزینه‌ی تنظیم رنگ و رنگ‌های تیره‌تر جدید برای حالت تاریک (Dark Mode) به این سیستم‌عامل اضافه شده است.

حالت تیره جدید ios 18
Apple

اپل در iOS 18، کنترل سنتر را بازطراحی کرده است و اکنون از چند صفحه تشکیل می‌شود تا بتوانید کنترل‌های مرتبط را گروه‌بندی کنید و ابعاد آن‌ها را تغییر دهید. به‌عنوان بخشی از این به‌روزرسانی، امکان تغییر آیکون‌های چراغ قوه و دوربین روی صفحه‌ی قفل وجود دارد و همچنین می‌توانید گزینه‌های کنترل سنتر را برای دکمه‌ی اکشن آیفون ۱۵ پرو انتخاب کنید.

طبق اعلام اپل، اپلیکیشن Messages در iOS 18 امکان برنامه‌ریزی پیام‌ها را فراهم می‌کند و کاربر می‌تواند از هر ایموجی برای ویژگی Tapback استفاده و پیام‌ها را ازطریق ماهواره ارسال کند. می‌توان از افکت‌های متنی برای هر کلمه، عبارت یا ایموجی استفاده کرد و همچنین بولد کردن یا کج‌کردن متن نیز امکان‌پذیر است. این سیستم‌عامل برای ارسال و دریافت پیام با کاربران اندروید، اکنون از پروتکل RCS پشتیبانی می‌کند و این یعنی با مشکل ارسال تصاویر و فایل‌ها مواجه نخواهید شد و همچنین می‌توانید نشانگر تایپ و رسید خواندن پیام‌هایتان را مشاهده و پیام‌ها را ازطریق وای‌فای ارسال کنید.

پیام رسان ios 18
Apple

سافاری در iOS 18 امکان خلاصه‌سازی صفحات وب و نمایش اطلاعات مهم در یک صفحه را ارائه می‌دهد. اپلیکیشن Photos نیز بازطراحی شده است تا تمرکز بیشتری بر نمایش بهترین عکس‌های شما داشته باشد. اپلیکیشن اختصاصی Passwords دسترسی آسان‌تر به پسوردها و ورود به سیستم شما را فراهم می‌کند و اکنون می‌توانید هر اپلیکیشنی را با فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی قفل کنید.

مقالات مرتبط:
  • تمام قابلیت‌های Apple Intelligence که در نسخه بتای iOS 18.1 در دسترس نیست
  • قابلیت ضبط مکالمه و تبدیل صوت به متن به نسخه بتای iOS 18.1 اضافه شد

پشتیبانی از Distraction Control به سومین بتای iOS 18 اضافه شده است. این قابلیت برای پنهان‌کردن عناصر حواس‌پرتی ازجمله پاپ‌اپ‌ها در صفحات وب کاربرد دارد.

توجه داشته باشید که iOS 18 و iPadOS 18 ویژگی‌های جدید بسیار زیادی دارند که در اینجا ذکر نشده‌اند، بنابراین برای بررسی دقیق‌تر می‌توانید به مقاله‌ی نگاه نزدیک زومیت به iOS 18 مراجعه کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ