عرضه جلد ششم از مجموعه «تبار انحراف» در کتابفروشی‌ها

اقتصاد ایران: جلد ششم از مجموعه تبار انحراف نوشته سید محمدمهدی حسین پور و مجتبی رضایی آدریانی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلد ششم از مجموعه «تبار انحراف» نوشته سید محمدمهدی حسین پور و مجتبی رضایی آدریانی به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«تبار انحراف» پژوهشی در جریان‌شناسی انحرافات تاریخی قوم یهود است. انحرافی که آسیب‌های جدی را به ادیان الهی و جامعه بشریت وارد کرده و هنوز هم انسان‌های زیادی در ابعاد مختلف در حال آسیب دیدن از قوم‌یهود هستند. نویسندگان در این جلد، تبارشناسی نفوذ یهود در اسلام در دوران امامت باقر (ع) و ابتدای امامت امام صادق (ع) تا پایان پادشاهی امویان را مورد بررسی قرار داده اند.

در جلد پنجم از مجموعه تبار انحراف، به دوران امامت بیست‌وپنج ساله امام سجاد (ع) و زمینه‌سازی ایشان برای شکل‌گیری حوزه علمی اهل‌بیت (ع) پرداخته شد. این فضا در زمان امامت امام باقر (ع) به بار نشست و آن حضرت توانست با جذب نیروهای مستعد، یک حوزه علمی قوی براساس معارف اسلام ناب تشکیل دهد که نتیجه آن، هویت‌بخشی دوباره به جامعه شیعی و شتاب گرفتن رشد آن در جامعه بود.

اما در جلد ششم از مجموعه «تبار انحراف»، مخاطب با دوران امامت امام باقر (ع) آشنا می‌شود. ایشان توانسته بود نیروهای فراوانی را به خود جذب کند. نیروهایی که هرچند بیشتر آنها اهل کوفه بودند؛ ولی از سایر نقاط نیز کم و بیش، افرادی حضور داشتند. هرچند تعداد یاران حضرت در مکه همچنان بسیار اندک بود؛ ولی در میان ساکنان منطقه خراسان، سیستان، و حتی آفریقا نیز نامشان به چشم می‌خورد. این شیعیان از هر فرصتی برای ملاقات با امام و بهره‌بردن از ایشان استفاده می‌کردند.

از برخی گزارش‌های تاریخی این نتیجه به دست می‌آید که امام باقر (ع) مرجعیت علمی پیدا کرد بود و در مسجدالنبی برای خود مجلس درس داشت. مرجعیت علمی حضرت چنان بود که حتی سران سایر فرقه‌ها نیز به مجلس حضرت رفت‌وآمد داشتند و پاسخ پرسش‌های خود را از آن حضرت جویا می‌شدند.

در بخش‌های دیگری از جلد ششم از مجموعه تبار انحراف، به مراجعه‌های پی‌درپی حکم بن عتیبه و همچنین مراجعه‌های برخی از سران خوارج و حسن بصری و نافع _ برده عمر بن خطاب _ و سالم _ نوه عمر بن خطاب _ اشاره شده است. گذشته از آن می‌توان به پرسش‌های متعدد عمرو بن عبید از آن حضرت و چهار هزار پرسشی که عمرو بن ذرّ قصه‌گو و ابن قیس ماصر و صلت بن بهرام آماده کرده بودند تا در طیّ سی روز از امام باقر (ع) بپرسند و پرسش‌های طاووس یمانی و پاسخ‌های امام اشاره داشت.

در بخشی از این کتاب آمده است:

با مرگ مروان حمار طومار پادشاهی یهودیان اموی در هم پیچیده شد و زندگی سراسر فتنه و تباهی آنها به پایان رسید. براساس روایات موجود در منابع غیر شیعی، رسول خدا صلوات‌الله‌علیه، سال‌ها پیش از به پادشاهی رسیدن این سلسله شیطانی و یهودی، خبرهای فراوانی پیرامون آن‌ها به امت خود داده بود؛ اما با تمام این اوصاف باز شاهد آن هستیم که در فضای غیرشیعه و حتی در میان بزرگان آن‌ها، تلاش‌هایی برای قداست بخشیدن به این «درخت نفرین شده» و منافقان یهودی صورت گرفته است!

این کتاب با ۲۴۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵۵ هزار تومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ