حضور «طیب‌نیا» در دولت نباید باعث تضعیف وزیر اقتصاد شود

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر قرار است حضور طیب‌نیا در دولت، وزیر اقتصاد را تضعیف کند یا روی بانک مرکزی سایه بیندازد، اصلاً خوب نیست.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره انتصابات اخیر رئیس‌جمهور، اظهار کرد: انتخاب پورمحمدی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام بسیار خوبی بود، چرا که وی این سازمان و به طور کلی مسائل اقتصادی را به خوبی می‌شناسد. از سوی دیگر پورمحمدی تعامل بسیار خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های قبل داشته که تعامل دولت با مجلس موضوع مهمی است.

وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نگاه اصلاح ساختاری دارد، ادامه داد: امیدواریم در این دوره جدید که پورمحمدی ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور را بر عهده دارد، بحث اصلاحات ساختاری که در زمان وی شروع شده بود، باز هم با قوت بیشتری ادامه پیدا کند. از سوی دیگر باید شأن و مدیریت بخش بودجه این سازمان، از شأن و مدیریت بخش برنامه سازمان جدا شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در این مورد، توضیح داد: الان متأسفانه همه ظرفیت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور در خدمت نظام بودجه‌ریزی، تنظیم بودجه و تلفیق بودجه است، در حالی که شأن وجودی این سازمان نظارت بر نقشه کلان توسعه کشور هم باید باشد و طرح‌های پیشران و برنامه‌های بزرگ کشور مانند سند چشم‌انداز و برنامه هفتم نیز باید مورد توجه باشد. بر این اساس، امیدوارم رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه کشور بتواند وزن بخش بودجه و برنامه را به صورت برابر در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه در ارزیابی انتصاب «شهرام دبیری» به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، گفت: از دبیری شناختی ندارم.

زنگنه درباره انتصاب «علی طیب‌نیا» به عنوان مشاور عالی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: به اعتقاد بنده سمت‌هایی چون مشاور خیلی عملیاتی و مؤثر نیست، البته در حد اینکه مشاوره دهند، خوب است. یکی از نگرانی‌هایی که ما داریم، مربوط به تیم اقتصادی دولت چهاردهم است.

وی افزود: تجربه نشان داده است بعد از آنکه دولت عملاً کار خودش را آغاز می‌کند، وزرا خیلی به حرف مشاور عالی یا مشاور اقتصادی گوش نمی‌دهند. بر این اساس، توصیه بنده آن است که رئیس جمهور در انتخاب رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد دقت زیادی کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طیب‌نیا فردی فرهیخته است، اما مهم‌تر این است که تیم اقتصادی دولت چهاردهم متشکل از چه افرادی باشد، یا حداقل اگر رئیس جمهور طیب‌نیا را به عنوان مشاور عالی خودش انتخاب کرده، وزرای اقتصادی را با نظر طیب‌نیا انتخاب کند؛ علت این حرفم آن است که مشکل ما در دولت قبل این بود که ما نمی‌دانستیم پدر یا صاحب اقتصاد کشور کیست و باید با چه کسی صحبت کنیم که این مسئله نباید مجدداً در دولت چهاردهم تکرار شود.

زنگنه گفت: اگر قرار است حضور طیب‌نیا در دولت، وزیر اقتصاد را تضعیف کند یا روی بانک مرکزی سایه بیندازد، اصلاً خوب نیست. بالاخره وزیر اقتصاد باید سکان‌دار سیاست‌های اقتصادی دولت باشد و مجلس هم می‌تواند از وزیر اقتصاد سوال کند. این خطر الان وجود دارد که انتصاب سمت‌هایی مانند مشاور عالی رئیس جمهور و مواردی از این دست باعث شود که ما مجدداً به مشکلات سال‌های قبل دچار شویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ