تجهیز تمامی زمین‌های خاکی تبریز به چمن مصنوعی

اقتصاد ایران: تبریز- شهردار تبریز گفت: تمامی زمین‌های خاکی تبریز به چمن مصنوعی مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروژه زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تلاش با حضور حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر و یاسین بجانی از اعضای شورای اسلامی شهر، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، حبیب ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان، سعید مظفری‌زاده مدیرعامل باشگاه تراکتور آذربایجان و جمعی از شهروندان با هزینه ۵ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید.

پروژه زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تلاش در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ تبریز واقع است و توسط معاونت فنی عمرانی شهرداری تبریز با هدف توسعه زیرساخت‌های ورزشی و همچنین افزایش سرانه ورزشی تبریز اجرا و به بهره برداری رسید.

یاسین بجانی، عضو شورای اسلامی شهر در آئین بهره‌برداری از این زمین مصنوعی اظهار کرد: دغدغه اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر از ابتدای کار سلامت و نشاط جامعه و احیای ورزش تبریز در رشته‌های مختلف بود.

وی افزود: اولین اقدام احیای ورزش تبریز، تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان و شرکت باشگاه ورزشی شهرداری تبریز بود.

بجانی با اشاره به ضرورت ورود شهرداری تبریز در توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر اعلام کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان علی‌رغم زحمات زیادی که در توسعه زیرساخت‌های ورزشی متحمل می‌شود، محدودیت منابع دارد و ورود شهرداری در این حوزه ضروری بود.

وی با بیان اینکه شهردار تبریز اقدامات شاخصی در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و رفاهی دارد، یادآور شد: شهردار تبریز در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی برنامه‌ریزی جامعی دارد و همراستا با اداره کل ورزش و جوانان اقدام به توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: تحقق شور و نشاط اجتماعی در سطح شهر با توسعه زیرساخت‌های ورزشی محقق می‌شود که این مهم در دوره ششم شورای اسلامی شهر انجام یافته است.

وی اذعان داشت: با بهره‌برداری پروژه‌های ورزشی در نقاط مختلف شهر، شاهد برچیده شدن کمپ‌های ترک اعتیاد وکاهش بزه‌های اجتماعی خواهیم بود.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تلاش جزو مطالبات اصلی ساکنین این محل بود که امروز این خواسته مردمی تحقق یافته و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ شهرداری جزو مناطق مستعد ورزش تبریز است، افزود: با توجه به بروز استعدادهای ورزشی مختلف در این منطقه، علاوه بر زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تلاش، چهار پروژه ورزشی دیگر نیز در این منطقه در دست احداث است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز با اشاره به اجرای همزمان ۷۰ پروژه ورزش و سلامت در نقاط مختلف شهر خاطرنشان کرد: پروژه‌های ورزشی تبریز روزهای سه‌شنبه هر هفته در نوبت افتتاح قرار دارند و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به افزایش سرانه ورزشی شهر به عنوان یکی از اهداف دوره فعلی مدیریت شهری تاکید کرد: افزایش سرانه‌های شهری به خصوص سرانه ورزشی در نقاط کم‌برخوردار شهر از اهداف سال دوم مدیریت شهری تبریز است که با بهره‌برداری از ۷۰ پروژه ورزشی این سرانه ۲ برابر می‌شود.

هوشیار تاکید کرد: با بهره برداری از پروژه‌های ورزشی شاهد ظهور استعدادهای بی‌نظیر کودکان و نوجوانان و همچنین تأمین اوقات فراغت شهروندان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمامی زمین‌های ورزشی محلات تبریز با چمن مصنوعی تجهیز شده‌اند، افزود: در هیچ از مناطق شهر تبریز زمین خاکی وجود نداشته و برای اولین بار تمامی میادین ورزشی خاکی تبریز با زمین چمن مصنوعی تجهیز و در اختیار شهروندان و ورزشکاران قرار گرفته است.

میر معصوم سهرابی، مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تلاش جزو پروژه‌های مصوب سال ۱۴۰۲ و یکی از ۵۵ پروژه ورزشی شهرداری تبریز در سال گذشته است که مطابق با سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر در این حوزه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به گام‌های اساسی شهرداری تبریز در توسعه زیرساخت‌های ورزشی افزود: پروژه‌های ورزشی شهر در راستای سلامت عمومی جامعه، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی احداث می‌شوند.

مدیرعامل شرکت باشگاه شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به سرانه ورزشی پایین کلانشهر تبریز به نسبت سایر شهرها، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز پیش‌بینی و به مناطق دهگانه ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: چهار استخر، ۲۵ سالن ورزشی، زمین‌های چمن مصنوعی، زمین‌های روباز والیبال، اسکیت و… در قالب ۵۵ پروژه ورزشی از سال گذشته آغاز شده است که هر هفته یکی از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.

سهرابی با اشاره به استقبال شهروندان این منطقه از طرح‌ها و برنامه‌های ورزشی شهرداری تبریز اذعان داشت: ۱۵ هزار نفر از کودکان و نوجوانان این منطقه در طرح‌ها وب برنامه‌های آموزشی باشگاه شهرداری تبریز شرکت داشتند که آموزش ۱۰ هزار نفر از آنان بر عهده شرکت باشگاه شهرداری تبریز بود.

ورزشگاه تلاش واقع در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۱۰ شهرداری با مساحت ۲۸۰۰ مترمربع و هزینه ۵ میلیارد تومان، با اقداماتی نظیر عملیات تعویض چمن مصنوعی، بازسازی دیوارهای پیرامونی ورزشگاه و اجرای آجرپلاک، احداث سرویس بهداشتی چهار چشمه، یک حمام دوش و یک باب انباری و همچنین بازسازی رختکن و آبدارخانه، امروز سه شنبه ۱۶ مرداد ماه، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار تبریز، مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرعامل باشگاه تراکتور آذربایجان و جمعی از شهروندان به بهره‌برداری رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ