تماس وزیرخارجه انگلیس با تهران/تاکید مجدد باقری برتنبیه جنایت‌کار

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت خارجه ایران در پاسخ به تماس تلفنی وزیر امور خارجه انگلیس گفت که «سکوت در برابر جنایت رژیم صهیونیستی تنها موجب تشویق جنایت‌کار و تکرار اقدامات مخرب آن می‌شود».

به گزارش خبرگزاری مهر، «دیوید لامی» وزیر امور خارجه انگلیس در تماس تلفنی با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران درخصوص تحولات منطقه خاطر نشان کرد: اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه که تجاوز به لبنان و حمله به منازل مسکونی در بیروت و ساعاتی پس از آن تجاوز به حریم ایران و به شهادت رساندن میهمان رسمی ایران، شهید هنیه از جدیدترین مصادیق آن است، تنها عامل بی‌ثباتی در منطقه است.

باقری تصریح کرد: پس از وقوع جنایت رژیم اسرائیل در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه و نقض امنیت ملی ایران و نیز نقض ثبات منطقه، طرف‌های اروپایی با انفعال و حتی عدم محکومیت این اقدام ناقض صلح و امنیت بین‌المللی، اولین فرصت دیپلماسی را تباه کردند؛ این در حالی است که انسداد مسیر دیپلماتیک توسط اروپایی‌ها نتیجه‌ای جز تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه اقدامات تروریستی و ترویج بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران در قبال صیانت از امنیت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود مماشات نمی‌کند.

باقری تصریح کرد: آمریکا و چند کشور اروپایی عضو شورای امنیت که در برابر انجام مسؤولیت شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه مانع‌تراشی کردند در برابر شرارت‌های تنها موجود شرور منطقه مسؤولیت دارند.

دیوید لامی با درخواست از ایران برای خویشتن‌داری، گفت که اقدام علیه اسماعیل هنیه یک گام به عقب در مسیر آتش‌بس در غزه است.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: اسرائیل و لبنان در آستانه جنگ هستند و در صورت عدم خویشتن‌داری، شاهد بروز نتایج فاجعه‌باری خواهیم بود که به نفع هیچ کس نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ