خبرنگاران نقشی جدی و سرنوشت‌ساز در تنویر افکار عمومی دارند

اقتصاد ایران: سازمان بسیج رسانه به مناسب شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان بسیج رسانه به مناسب شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ؛ نون، سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند.»

۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری ایرنا در مزار شریف افغانستان است که در تقویم کشورمان این روز را به نام «روز خبرنگار» نامگذاری کرده اند؛ روزی که به تنهایی بیانگر ارزش کار و تلاش فعالان حرفه خبرنگاری و همه دست اندر کاران رسانه‌ای است.

پیدایش رسانه‌های نوظهور و نقش آفرینی فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات، عصر جدیدی را ایجاد کرده است. رسانه و در رأس آن خبرنگاران، به عنوان مولفه‌ای مهم و تأثیرگذار در ایجاد ارتباطات و فهم مشترک از رویدادها در درون هر کشور عهده‌دار نقش‌های راهبردی و سرنوشت‌ساز هستند.

خبرنگاران چراغ هدایت این روزهای مردم هستند. خبرنگاران اولین افرادی هستند که در صحنه‌های بحران، حادثه، جشن یا مراسم حضور پیدا می‌کنند تا به مأموریت خود در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمل کنند. آن‌ها، بدون توجه به منافع شخصی یا ساعات کاری، خود را وقف روشنگری و تبیین می‌کنند و با تعهد کامل تلاش می‌کنند تا جامعه را از وقایع و حقایق آگاه سازند.

امروز جهادگران عرصه رسانه و این افسران جنگ نرم جبهه اسلام نیازمند توجه جدی مسئولان ذیربط در بحث معیشتی، بیمه، درمان و… هستند، اقدامی که دیگر باید از پوسته‌ی شعار خارج و به فعل برسد و این اقدام قطعاً نیازمند تفکر و عمل انقلابی توسط مدیران انقلابی می‌باشد.

در هر گوشه‌ای از دنیا خبرنگاران در عرصه‌های مختلف خبری، ما را از وقایع آگاه می‌سازند. این جسارت و پایداری آنان است که اغلب به بهای از دست دادن آرامش و حتی جانشان تمام می‌شود. مانند ۱۶۵ شهید خبرنگار غزه از سال گذشته تاکنون به شهادت رسیده اند

بسیج رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه اعلام می‌دارد، این سازمان در راستای وظایف خود مبنی بر حمایت از فعالین حوزه خبر و رسانه طی مراسمی با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه و مدیران رسانه‌ای در هفته خبرنگار از ۳۰ نفر از اصحاب رسانه و خبرنگار به صورت نمونه که در راستای جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی، اطلاع رسانی دقیق و… نقش ویژه ای داشتند تقدیر به عمل آورد تا قدردان زحمات و تلاش‌های این عزیزان باشد. در سراسر کشور نیز سازمان‌های بسیج رسانه برنامه‌های مشابهی برای تجلیل از خبرنگاران عزیز تدارک دیده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ