صدرنشینی گمرک خسروی در صادرات کالا به عراق در بین گمرکات کرمانشاه

اقتصاد ایران: کرمانشاه- ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از صدرنشینی گمرک خسروی در صادرات کالا به عراق در بین گمرکات این استان خبر داد.

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گمرک خسروی در چهار ماهه سپری شده از سال جاری با صادرات ۳۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کالا به وزن ۵۳۸ هزار و ۸۸۸ تن در جایگاه نخست صادرات کالا به کشور عراق در بین گمرکات مرزی استان کرمانشاه ایستاد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان به عراق تا پیش از این همواره از گمرک پرویزخان ارسال شده است، افزود: کالاهای صادراتی خروجی از گمرک خسروی در چهار ماهه سپری شده از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: صادرات کالاهای خروجی از گمرک خسروی شامل دو بخش صادرات اظهار شده در آن گمرک و کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور است که مرز خروج خود را گمرک خسروی در نظر گرفته اند.

وی سهم کالاهای اظهار شده در گمرک خسروی که تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان آن گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است را ۲۴۶ میلیون و ۱۹۳ هزار دلار به وزن ۳۰۹ هزار و ۴۲۱ تن عنوان نمود و افزود: این میزان کالای صادراتی اظهار شده در گمرک خسروی در چهار ماهه ابتدایی سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی ۵۶ درصدی داشته است.

وی سهم کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور، خروجی از گمرک خسروی را ۱۰۵ میلیون و ۷ هزار دلار به وزن ۲۲۹ هزار و ۴۶۷ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای عبوری از گمرک خسروی از نظر ارزش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، انواع کاشی، و عمده کالاهای صادراتی عبوری از آن گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام و لبنیات عنوان نمود.

عباس زاده، ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای به حجم کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان داشت و بیان کرد: در چهار ماهه نخست سال‌جاری حجم کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان ۳۴۹ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار به وزن ۸۷۱ هزار تن بوده است که این میزان کالای صادراتی خروجی از این گمرک از نظر ارزش رشد ۷ درصدی داشته است.

وی سهم کالاهای صادراتی اظهار شده در گمرک پرویزخان از مقدار فوق را ۲۴۸ میلیون و ۵۵۳ هزار دلار به وزن ۴۶۳ هزار تن عنوان و از رشد ۲۰ درصدی آن در این مدت خبر داد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه سهم کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور، خروجی از مرز پرویزخان را نیز ۱۰۱ میلیون دلار به وزن ۴۰۸ هزار تن عنوان کرد و افزود: کالاهای عبوری از این گمرک در این مدت از نظر ارزش کاهش ۱۷ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای اظهار شده در گمرک پرویزخان را میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، انواع کاشی و عمده کالاهای عبوری از این گمرک را ورق فولادی، میلگرد ساده و آجدار، کیک و بیسکویت، کولر آبی و کاشی عنوان کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ