مصرف کمتر گوشت فرآوری شده احتمال ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد

اقتصاد ایران: یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن گوشت قرمز فرآوری شده احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به طور کلی، تنها دو وعده در هفته مصرف گوشت قرمز فرآوری شده با افزایش ۱۴ درصدی خطر زوال عقل در مقایسه با افرادی که کمتر از سه وعده در ماه مصرف می‌کردند، مرتبط بود.

محققان دانشگاه هاروارد در این مطالعه، بیش از ۴۳ سال داده‌های ۱۳۰۰۰۰ نفر را در مطالعه طولانی‌مدت بهداشت پرستاران و متخصصان سلامت جمع‌آوری کردند. محققان به طور خاص ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و زوال عقل را بررسی کردند.

هر دو تا چهار سال یکبار، از شرکت کنندگان در مورد میزان و تعداد دفعات مصرف انواع غذاها، از جمله گوشت قرمز فرآوری شده، سوال می‌شد. یک وعده از این نوع گوشت‌ها می‌تواند شامل بیکن (دو برش)، هات داگ (یک عدد)، سوسیس (دو حلقه کوچک)، یا سایر ساندویچ‌های گوشت فرآوری شده باشد.

همچنین از مردم در مورد میزان مصرف آجیل و حبوبات، از جمله کره بادام زمینی (۱ قاشق غذاخوری)، بادام زمینی، گردو یا سایر مغزها (۲۸ گرم)، شیر سویا (لیوان ۲۲۷ میلی لیتری)، لوبیا سبز، لوبیا یا عدس، نخود فرنگی، یا توفو یا پروتئین سویا سوال شد.

به طور کلی، ۱۱۱۷۳ مورد زوال عقل در طول دوره مطالعه ظاهر شد.

یافته اصلی: افرادی که گفتند یک چهارم یا بیشتر از هر نوع گوشت قرمز فرآوری شده را در روز می‌خورند، ۱۴ درصد بیشتر از افرادی که کمتر از ۱/۱۰ وعده در روز مصرف می‌کنند، در معرض خطر ابتلاء به زوال عقل هستند.

آنها دریافتند که هر وعده اضافی گوشت قرمز فرآوری شده که در روز خورده می‌شود با حدود ۱.۶ سال پیری شناختی مرتبط است که شامل زبان، عملکرد اجرایی و پردازش ذهنی است. تیم تحقیق گزارش داد که این وعده روزانه اضافی با تقریباً ۱.۷ سال پیری شناختی برای حافظه کلامی مرتبط بود- توانایی یادآوری و درک کلمات و جملات.

با این حال، تغییرات در رژیم غذایی می‌تواند به توقف این کاهش کمک کند.

این مطالعه نشان داد که وقتی مردم وعده‌های غذایی روزانه گوشت قرمز فرآوری شده را با آجیل و / یا حبوبات جایگزین کردند، ۲۰ درصد با کاهش خطر ابتلاء به به زوال عقل و ۱.۳۷ سال کمتر پیری شناختی روبرو بودند.

«یوهان لی»، سرپرست تیم تحقیق، خاطرنشان کرد: «گوشت قرمز فرآوری شده ممکن است برای مغز مضر باشد زیرا دارای سطوح بالایی از مواد مضر مانند نیتریت‌ها [مواد نگهدارنده] و سدیم است.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ