افزایش مشکلات سلامت روان ماه‌ها پس از حمله قلبی

اقتصاد ایران: یک مطالعه جدید نشان می دهد که بستری شدن در بیمارستان برای یک عارضه اورژانسی مرتبط با قلب می تواند تأثیرات عمیقی بر سلامت روان فرد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، بر اساس نتایج منتشر شده، افرادی که به دلیل حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر بیماری‌های مرتبط با قلب در بیمارستان بستری شده‌اند، ۸۳ درصد بیشتر احتمال دارد که در سال بعد دچار اختلال روانپزشکی شوند.

همچنین محققان دریافتند تا نزدیک به هشت سال بعد، افرادی که در بیمارستان بستری شده بودند، ۲۴ درصد بیشتر احتمال داشت که به یک مشکل روانپزشکی مبتلا شوند.

دکتر «هوان سونگ»، محقق ارشد و پروفسور اپیدمیولوژی در دانشگاه سیچوان چین، گفت: «اگر شما یا یکی از عزیزانتان به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شده اید، آگاه باشید که ممکن است مشکلات روانی در حین بهبودی ایجاد شود.»

سونگ افزود: «نظارت بر علائم اضطراب، افسردگی یا افکار خودکشی بسیار مهم است. این چالش‌های سلامت روان رایج و قابل درمان هستند.»

برای این مطالعه، محققان سابقه سلامت روانی نزدیک به ۶۴۰۰۰ بزرگسال بریتانیایی را که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۰ به دلیل مشکلات قلبی یا سکته در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها با ۱۲۸۰۰۰ نفر دیگر که از نظر سن، جنسیت و وجود سایر بیماری‌های جدی اما غیر مرتبط با قلب همسان بودند، مقایسه شدند.

نتایج نشان داد در سال اول بستری شدن در بیمارستان، میزان تشخیص سلامت روان در میان بیماران قلبی تقریباً دو برابر افراد بدون مشکل قلبی بود.

خطرات اضطراب، افسردگی و رفتارهای خودکشی پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری قلبی بیشترین افزایش را داشته است.

سکته‌های مغزی به ویژه برای سلامت روان خطرناک هستند و بیش از سه برابر خطر ابتلاء به اختلالات روانپزشکی یا اقدام به خودکشی را در یک سال افزایش می‌دهند. محققان اضافه کردند که پس از سال اول، این خطر ۴۹ درصد بیشتر بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ