اعتراض روسیه به رفتارهای اسرائیل در نشست‌های شورای امنیت

اقتصاد ایران: «واسیلی نبنزیا» در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل به رفتارهای ناشایست اسرائیل در دعوت از افرادی به عنوان مهمان و حضور آنها در سالن شورای امنیت به منظور برهم زدن نظم جلسات این شورا اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «واسیلی نبنزیا» سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان ملل در نیویورک، در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نوشت: مایلم توجه شما را به حادثه غیر قابل قبول که در خلال جلسه دوم امضای ریاست جمهوری روسیه در شورای امنیت رخ داد جلب نمایم.

این حادثه در جریان گفتگوی آزاد با موضوع «وضعیت در خاورمیانه، شامل مسأله فلسطین» که در ۱۷ ژوئیه برگزار و توسط آقای سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه ریاست شد، رخ داد.

گروهی از افراد که توسط نمایندگی دائم [رژیم] اسرائیل به عنوان «مهمانان هیأت» دعوت شده بودند، وارد تالار شورای امنیت شده و تلاش کردند با شعار دادن، جلسه را مختل کنند.

چنین رفتاری غیر قابل قبول است؛ همچنین موجب نگرانی است که نمایندگی دائم [رژیم] اسرائیل که طبق قانون ۳۷ به جلسه شورا دعوت شده بود، مستقیماً در این حادثه دخیل است.

روسیه، به‌عنوان عضوی از شورای امنیت، از شما درخواست می‌کند تا اقدامات لازم برای اطمینان از محدودیت دسترسی به تالار تنها برای نمایندگان رسمی انجام شود؛ در حالی که طبق پروتکل بازدیدکنندگان فقط در بالکن نشسته باشند، و اینکه نمایندگی‌های دعوت‌کننده، از مسئولیت خود برای آموزش مهمانان در مورد محدودیت‌های موجود برای جلسات شورا مطلع شوند.

همچنین خواهشمند است که با نمایندگی دائم [رژیم] اسرائیل هماهنگ کنید تا توضیحی برای این حادثه ارائه شود و اطمینان حاصل شود که در آینده تکرار نخواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ