چشم‌انداز اربعین فتح بیت‌المقدس است

اقتصاد ایران: قزین- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اربعین یک خط و سیر مستمر است که در طول تاریخ بوده است، گفت: چشم‌انداز اربعین، فتح بیت‌المقدس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای ستاد آیین جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: اهمیت مسئله اربعین بر کسی پوشیده نیست و می‌دانیم اربعین یک خط و سیر مستمر است که در طول تاریخ بوده است.

وی تصریح کرد: اولین اربعینی که جابر بن عبدالله انصاری همراه شاگردش عطیه عوفی آغاز کردند و امروزه شاهد حضور میلیونی در این عرصه هستیم و اگر اربعین جاماندگان را نیز به آمار اربعین مسیر نجف تا کربلا اضافه کنیم می‌توانیم بگوییم ده‌ها میلیون نفر در اربعین شرکت می‌کنند.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اربعین از کوفه جابر بن عبدالله انصاری تا کربلا کجا و اربعینی که امسال از گستره آن در حال توسعه از بحر تا نهر است و چشم‌انداز آن فتح بیت‌المقدس است و هر روز بوی این پیروزی بیش از پیش به مشام می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: هر چه چشم اندازهای خود را کوتاه در نظر بگیریم، پیشرفتی حاصل نمی‌شود و باید چشم اندازمان را در اربعین خیلی بلند در نظر بگیریم و فقط شهر، استان و یا کشور خود را در نظر نگیریم چرا که اربعین یک حرکت بین‌المللی و فرامرزی است و باید همه مستضعفان جهان دیده شود.

وی گفت: شاهدیم همه مسلمانان در کنار هم پای کار اربعین و امام حسین (ع) هستند و این ایام فقط اختصاص به تشیع ندارد و این عظمت اربعین است.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی زمانی که پیاده‌روی اربعین را با این وسعت پایه‌گذاری کرد، عراق کشوری ناامن بود و برای برخی این اقدام ایشان جای تعجب داشت؛ اما بعدها مشخص شد که این اقدام چه برکات عظیمی به همراه داشت و حاج قاسم به خوبی نسبت به برکات این حرکت عظیم آگاهی داشت.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: اربعین را نباید با نگاه‌های سازمانی و شخصی ببینیم؛ بلکه باید با نگاه‌های کلان به این مهم بنگریم و بدانیم هر کاری در آن اخلاص وجود داشته باشد، به نتیجه می‌رسد. هر کاری که غیر خدا در آن وارد شد، ابتر می‌شود و پا نمی‌گیرد و هر کاری که خدایی شد رشد می‌کند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) کار خود را با انسان‌های مخلص آغاز کرد و به همین خاطر عاشورا جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. امام حسین (ع) در مکه و حتی در عاشورا نگفت بمانید، بلکه گفت بروید و شرایطی را برای همراهی خود مقرر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروز نیز پیام اباعبدالله الحسین (ع) همین است و حضرت می‌فرماید هر کسی شرایط دارد با من کوچ کند و اگر ندارد برود آن شرایط را در خود ایجاد کند و این اخلاص و برای خدا حرکت کردن باید مورد توجه همه ما باشد و تلاش کنیم به پای مخلصان پیش برویم و بدانیم این مخلصان هستند که این حرکت عظیم را پیش می‌برند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: مردم نقش مهمی در مدیریت و اجرای پیاده‌روی عظیم اربعین دارند چرا که این حرکت آنقدر عظیم است که دولت‌ها به تنهایی از پس مدیریت آن بر نمی‌آیند و در عراق نیز مردم نقش اصلی مدیریت این معنا را دارند.

وی عنوان کرد: بدانیم اربعین اصلی و دغدغه مهم باید این باشد که انرژی خود را بگذاریم تا مردم بتوانند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند و فقط نگاه این نباشد که انرژی خود را بگذاریم مراسم جاماندگان را برگزار کنیم، تمام انرژی بر روی اربعین متمرکز باشد و اگر این مهم تحقق نیافت، بر روی جاماندگان متمرکز شویم.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: مردمی بودن و در عین حال مدیریت داشتن باید در کنار هم دیده شود. اگر مردم پای کار نباشند نمی‌توان این حرکت عظیم را مدیریت کرد و باید به این معنا توجه ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اهمیت محتوایی اربعین باید هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر مورد توجه قرار گیرد و باید بر روی آنها کار کنیم.

وی گفت: کارهای خدایی ما می‌تواند مردمی باشد و کارهای مردمی ما نیز بی‌نیاز از مدیریت نیست. خدا می‌فرماید ما پیامبران خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب آسمانی و میزان (شناسایی حق از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم برای قسط بپا خیزند؛ هم جنبه مردمی و هم موضوع مدیریت در این آیه شریفه دیده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ