تفاهم نامه مشترک مرزی ایران و عراق امضا شد

اقتصاد ایران: ارومیه - در نشست مشترک فرمانده مرزبانی منطقه یکم دولت عراق با فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی بر ارتقا امنیت مرزهای مشترک و حضور موثر مرزبانی اقلیم کردستان عراق در مناطق مرزی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست مشترک سرلشگر «دلیر فرزنده زبیر الزیباری» فرمانده مرزبانی منطقه یکم دولت عراق با سردار سرتیپ دوم احمدی فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی تفاهم نامه همکاری بین دو طرف در چهار بند امضا شد که در آن بر ارتقا امنیت مرزهای مشترک و حضور مؤثر مرزبانی اقلیم کردستان عراق در مناطق مرزی تاکید شد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی در حاشیه امضای تفاهم نامه مشترک مرزی با اشاره به این که در نشست مشترک دو طرف مسائل مربوط به ترددات مرزی و کنترل و اداره بهتر مرزها مطرح شد گفت: سال گذشته نیز نشست دیپلماسی مرزی در اربیل عراق برگزار شد و در آن نیز بر آشنایی مأموران و همکاری نیروهای مرزی با یکدیگر در جهت ارتقا امنیت در مرزها مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سردار سرتیپ دوم احمدی با بیان این که امروز در ارومیه توسعه همه جانبه مناطق مرزی و ارتقا امنیت مرزنشینان دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت افزود: در این نشست توافقاتی از جمله امنیت پایدار در مرزهای مشترک و ایجاد و افزایش تعداد پاسگاه‌های مرزی عراق در مرزهای مشترک در جهت ارتقا امنیت در منطقه مورد تصویب قرار گرفت.

وی تشدید اقدامات کنترلی در مرزها و ارتقا معیشت مرزنشینان را جز اولویت برنامه‌های این نشست دانست و خاطرنشان کرد: امسال سومین سال تردد زائرین از مرز تمرچین می‌باشد که در این نشست بر ارتقا بیش از پیش امنیت زائران نیز تاکید شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ