زائران اربعین از مرز تمرچین ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت

اقتصاد ایران: ارومیه -رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از پیش بینی افزایش حداقل ۲۰درصد تردد زائرین اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی تمرچین با اشاره به اینکه در پایانه مرزی تمرچین طی ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در بحث توسعه زیر ساخت‌ها و مسیرهای منتهی به مرز صورت گرفته شده است، افزود: با توجه به گرمایش هوا در مرزهای غرب و جنوبی و بهبود زیرساخت‌های این پایانه پیش بینی می‌شود امسال میزان تردد زائرین از پایانه مرزی تمرچین افزایش حداقل ۲۰ درصدی داشته باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه طبق پیش بینی مرکز مدیریت راه‌ها امسال بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر اربعین خواهیم داشت، تصریح کرد: بیش از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از طریق جاده‌ها و مرزهای زمینی و بوسیله ناوگان اتوبوس جابجا خواهند شد که نیاز است تعداد ناوگان حمل و نقل خود را افزایش دهیم.

پایانه مرزی تمرچین امسال برای سومین بار به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران اربعین حسینی به سرزمین عشق کربلای معلی فعالیت می‌کند، نزدیکی مرز تمرچین به کربلا معلی و آب هوای بسیار مطلوب این مسیر در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی، باعث شده تا عملاً این نقطه مرزی نه تنها توسط زائرانی از شمال و شمال غرب کشور مورد استقبال قرار گیرد، بلکه مورد توجه زائرانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز واقع شده است.

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد و از سال گذشته برای اولین‌بار امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات‌عالیات فراهم شده است.

در این مرز امکانات لازم به‌منظور رفاه زائران اربعین از موکب‌های اسکان و تغذیه تا سایر خدمات در نظر گرفته شده و وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز از شهرهای مختلف به سمت نقطه صفر مرزی مستقر می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ