سپاهانی که هیچکس انتظار نداشت / سکوت نقش جهان برابر آزمون و یاران

اقتصاد ایران: اصفهان -سپاهان ایران در خانه و در پلی‌آف اول لیگ نخبگان آسیا با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شباب الاهلی امارات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این بازی از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه روز سه شنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۳ در ورزشگاه نقش جهان آعاز شد.

ترکیب فولاد مبارکه سپاهان ایران در این مسابقه به شرح زیر است:

پیام نیازمند، صالح حردانی، برایان دابو، محمد کریمی، کاوه رضایی (رضا اسدی)، جواد آقایی‌پور، آریا یوسفی (رضا شکاری)، وحدت هنانوف، محمدمهدی محبی (مهدی لیموچی)، حسین گودرزی، امین حزباوی (ارشیا سرشوق)

سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب شباب الاهلی امارات نیز به ترتیب زیر
حسن حمزا، پلانیچ، رنان ویکتور، لیما (آزمون)، خوان (جمیل)، لوکا میلیوجویچ (یوری)، عید خمیس (کارتابیابادر ناصر (ولید عباس)، الغسانی، بالا، برنو کاسکاردو
سرمربی: مانوئل سوزا

شرح گل‌ها:

گل اول سپاهان در دقیقه ۴۴ روی پاس حمل توپ و پاس برایان دابو و شوت محمدمهدی محبی به ثمر رسید. شوتی که روی ناهمواری زمین پله و وارد دروازه شد.

گل اول شباب الاهلی در دقیقه ۶۲ روی تو سر توپ زدن‌های سردار آزمون در محوطه جریمه سپاهان شکل گرفت. او یک تنه دفاع سپاهان را بهم ریخت و دروازه میزبان را باز کرد تا علت خوشحالی عمیق او در مقابل هوادار سپاهان باشد.

گل دوم شباب الاهلی در دقیقه ۱۰۲ روی موقعیت‌شناسی الغسانی ستاره تیم مهمان و اشتباه فاحش پیام نیازمند و وحدت حنانوف شکل گرفت. البته تغییر مسیر توپ روی پاس به عقب حنانوف به نیازمند نقش اصلی رو وی به ثمر رسیدن گل ایفا کرد.

گل سوم شباب الاهلی در دقیقه ۱۱۰ روی اشتباه امین حزباوی و زیرکی یوری، بازیکن تازه به میدان آمده به ثمر رسید.

گل چهارم شباب الاهلی در دقیقه ۱۲۰ روی یک حرکت از سمت چپ خط دفاع سپاهان توسط سهیل و صربه نهایی الغسانی به ثمر رسید.

لحظات حساس بازی:

دقیقه ۴ کرنر بی‌سرانجام شباب الاهلی با ضربه سر مدافعان سپاهان دفع شد.

دقیقه ۸ مدافع شباب الاهلی با سر توپ را به دروازه بان داد اما سنگربان اماراتی‌ها دستپاچه عمل کرد و نزدیک بود که سپاهان خیلی زود به گل برسد اما توپ لو رفته راهی به دروازه پیدا نکرد.

دفاع شباب الاهلی که از جناحین متزلزل نشان داد، در ۲۰ دقیقه اول بارها مهاجمان سپاهان را در یک سوم دفاعی خود دید.

دقیقه ۱۴، بالا بازیکن شباب الاهلی اولین موقعیت مهم سباب را رقم زد. تا چندین دقیقه بعد از این موقعیت دروازه سپاهان چندان تهدید نشد.

دقیقه ۳۳ شوت سرکش کاوه رضایی از بالای دروازه شباب الاهلی بیرون رفت. دو دقیقه بعد پس از ناهماهنگی بین دروازه‌بان و مدافعان تیم اماراتی موقعیت خطرناکی برای سپاهان شکل گرفت که بازهم به ثمر ننشت.

بین دقایق ۶۰ تا ۷۲ مسابقه چند مرتبه با محوریت سردار آزمون دروازه سپاهان تهدید اما عیر از گل اول شباب الاهلی، سایر توپ‌ها یا راهی اسمان شد یا روی پای بازیکنان مهمان ننششت.

ضربه دقیقه ۹۰ امین حزباوی و برگشت چندباره آن توسط بازیکنان سپاهان نیز بدون نتیجه باقی ماند تا دو تیم در دقایق قانونی مسابقه مساوی شوند.

حواشی بازی:

هوا به قدری در گودال مرگ اصفهانی‌ها گرم بود که داور چند مرتبه برای استراحت و آب خوردن بازیکنان دو تیم مسابقه را نگه داشت.

بازی تیم شباب الاهلی را می‌توان به دو قسمت قبل و بعد از سردار تقسیم کرد؛ هارمونی تیم اماراتی با حضور مهاجم ایرانی کاملاً تغییر کرد و درحالی که در نیمه نخست اغلب حملات توسط سپاهانی‌ها طرح‌ریزی شده بود، نیمه دوم با بازی برتر شباب الاهلی آعاز شد و با ورود آزمون جدی‌ترین حملات بازی رو دروازه سپاهان شکل گرفت.

بازیکنان دو تیم مرتب روی چمن ورزشگاه زمین می‌خوردند.

جواد آقایی پور روی یکی از برخوردها در محوطه جریمه شباب الاهلی درخواست بازبینی صحنه توسط کمک داور ویدئویی را داشت در حالی که در این مسابقه از var استفاده نمی‌شد.

یکی از هواداران سپاهان در آستانه دقیقه ۹۰ دچار حمله قلبی شد که عوامل اورژانس بالای سر او حاضر شدند.

پس از گل سوم شباب اکر صندلی‌های ورزشگاه خالی شد و پس از گل چهارم اندک هواداران حاضر علیه بازیکنان تیم شعار دادند.

در شبی که تقریباً هیچ‌کدام از مهره‌های سپاهان خوب نبودند، شاید بتوان دیگر ایرانی حاضر در زمین یعنی سردار آزمون را به عنوان برترین بازیکن این میدان انتخاب کرد. البته العسانی نیز می‌تواند با دو گلی به ثمر رساند این عنوان را تصاحب کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ