۲۰۰ میلیارد تومان برای محورهای منتهی به مرز تمرچین هزینه شد

اقتصاد ایران: ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ایمن سازی و توسعه محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج دست نشان عصر سه شنبه در نشست آماده سازی پایانه مرزی تمرچین برای میزبانی از زائرین اربعین حسینی ۱۴۰۳ که با حضور رئیس سازمان راهداری کشور برگزار شد، افزود: در طول ۴ ماهه سال جاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای ایمن سازی و توسعه محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی تمرچین هزینه شده است.

وی با دعوت از هموطنان برای انتخاب پایانه مرزی تمرچین به عنوان مرز خروجی از کشور افزود: روکش آسفالت به طول ۲۵ کیلومتر، خط کشی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر، نصب نیوجرسی بطول ۳۲ کیلومتر از جمله اقدامات مهمی بوده که اداره کل راهداری استان در مسیر کریدور اربعین در سال جاری انجام داده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی تابلوهای ایمنی و اطلاعاتی در مسیر محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی تمرچین در جهت افزایش ایمنی و آگاهی بخشی به زائرین اربعین حسینی نصب شده است، اظهار کرد: نصب ۳۸ گیت، ۷۳ چشمه سرویس بهداشتی، نصب ۲۱ دستگاه آبخوری، تأمین برق و آب و فضا سازی اِلمان های اربعین، نصب ۲۲ برج روشنایی از جمله اقدامات اداره کل برای اربعین سال جاری در پایانه مرزی تمرچین است.

دست نشان با اشاره به اینکه با طرف مقابل در خصوص نرخ کرایه وسایل حمل ونقل هماهنگی‌های لازم انجام شده است، افزود: همچنین برای اربعین امسال ۵ موکب در پایانه مرزی تمرچین جهت اسکان و تغذیه زائرین در حال استقرار است.

وی با ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا از زائرین اربعین حسینی در کشور بویژه زائرین استان‌های همجوار درخواست می‌شود پایانه مرزی تمرچین را به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب برای خروج خود انتخاب کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۴ ماهه سال جاری تعداد مسافرین عبوری از پایانه مرزی تمرچین ۳۵۸ هزار نفر بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خود ۳۴ درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد: در ۴ ماهه سال جاری میزان تردد ناوگان مسافری استان با ۵۰۲۱ تردد رشد ۱۵ درصدی داشته است همچنین آمار تردد ناوگان باری نیز در این مدت زمان بیش از ۵۲ هزار دستگاه بوده که افزایش ۸۴ درصدی دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ