خودروهای اسپرت قاره‌ سبز ارزشمند خواهند شد

اقتصاد ایران: در میان خودروهای دهه گذشته و کمی‌ قبل‌تر از آن، خودروهای گران‌ی هم پیدا می‌شوند که ارزش کلکسیونی دارند و بی‌شک در آینده هم ارزش خود را حفظ می‌کنند. اما برای مالکیت یکی از این مدل‌ها باید هزینه‌های بسیار بسیار زیادی را پرداخت کرد که هرکسی به آن دسترسی ندارد.

بنابراین افرادی که به خرید مدل‌های ارزشمند یا خاطره‌انگیز علاقه دارند باید به دنبال خودروهای ارزان‌تر باشند. خوشبختانه شمار این مدل‌ها هم کم نیست و احتمال افزایش قیمت آن‌ها در آینده بیشتر از سایر مدل‌ها ارزیابی می‌شود.

پورشه «کیمن»

کیمن ۲۰۰۹ با بهره‌مندی از جعبه‌دنده PDK پورشه، طراحی زیبا و شاسی مناسب فرمان‌پذیری خوبی داشت. پیشرانه‌های مختلفی که برای این خودرو عرضه شدند شخصیتی متمایز به آن می‌دادند و باعث شدند که این خودرو با بیش از ۲۵۰اسب‌بخار قدرت به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های تبدیل شدن به یک مدرن-کلاسیک تبدیل شود.

مرسدس‌بنز «CLS»

مرسدس با تولید نسل یکم CLS بر پایه اتاق کلاس E خودرویی را آفرید که از جهت ظاهر و ابهت با پرچمدارش، کلاس S، قابل‌مقایسه بود. تمام نسخه‌های این خودرو به‌صورت دیفرانسیل عقب و جعبه‌دنده ۷سرعتی خودکار روانه بازار شدند. هر چند نگهداری این خودرو هم مانند تمام مرسدس‌بنزهای قدیمی با مخارج نسبتا زیادی همراه خواهد شد اما می‌توان بر کیفیت ادوات آن حساب باز کرد و شاید شاهد افزایش قیمت آن در دهه آینده بود.

فورد «فیستا ST»

خودرو کوچکی که با تجهیز به یک پیشرانه مهیج ۱.۶لیتری ۴سیلندر در رده خود عملکردی پویا را به نمایش گذاشت. بسیاری نسل هفتم فیستا را یکی از بهترین خودروهای فورد در بازار کنونی می‌دانند که در عین اقتصادی بودن می‌تواند همراهی خوبی برای راننده باشد البته اگر با مشکلات موتوری محتمل آن روبه‌رو نشود.

مزدا «MX-5»

نسل سوم رودستر بدون سقف و سبک‌وزن مزدا با نام MX-5 یکی از بهترین‌های خودرو ارزان بازار دست‌دوم جهانی به شمار می‌رود که در دو نسخه با دو پیشرانه متفاوت عرضه شده بود؛ نسخه ۱.۸لیتری و ۲لیتری به‌ترتیب ۱۲۵ و ۱۵۸اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند که درنهایت از طریق جعبه‌دنده ۵ یا ۶سرعتی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

جگوار «XK»

هرچند برند جگوار برای نونوار کردن سبد محصولات مجموعه خود، تمام مدل‌های بنزینی و هیبرید به‌جز اف-‌پیس را از خط تولید خارج کرد اما این به معنای بی‌ارزش شدن آن‌ها نیست.
کوپه XK یکی از زیباترین و جذاب‌ترین محصولات این برند انگلیسی به شمار می‌رود که با تکیه‌بر پیشرانه V8، کیفیت سواری بالا و کاربردی‌بودن به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌شود. با این همه مشکلاتی مانند جعبه‌دنده و سیستم تعلیق دردسرساز می‌توانند درصورت بروز مشکل، مالک را از نگهداری آن خسته کنند.

لوتوس «الیزه»

الیزه را می‌توان یکی از بهترین خودروهای اسپرت دنیا به شمارآورد که با تکیه‌بر پیشرانه ۱.۸لیتری مطمئن تویوتا و کابین ساده خود نهایت لذت رانندگی را به کاربرانش ارائه می‌دهد. اما مشکل آنجا شروع خواهد شد که رسیدگی‌های زیادی نیاز دارد و فرمان‌پذیری آن در آب‌وهوای مرطوب و مسیرهای خیس چالش‌برانگیز خواهد شد.

پورشه «۹۱۱»

نسل مختلف ۹۱۱ هرسال در فهرست بهترین خودروهای عملکرد بالای جهان قرار می‌گیرند؛ مدل‌های قدیمی این خودرو هم از قاعده یادشده مستثنا نیستند و هر کس با تهیه کمی اطلاعات در بازار جهانی می‌تواند ۹۱۱ دلخواه خود را تهیه کند. برای نمونه نسل نخست GT3 می‌تواند انتخاب خوبی باشد که از ۳۵۵اسب‌بخار قدرت سود می‌برد و یکی از بهترین خودروهای اسپرت زمان خود به‌شمار می‌رفت. مشکل اساسی این مدل، تعمیرات و یافتن یک نمونه تمیز و کم‌کارکرد خواهد بود.

آلپین «A110»

آلپین A110 هنوز هم در نمایندگی‌های این خودروساز به فروش می‌رسد. بنابراین هر چند قیمت آن از سایر خودروهای نامبرده در این فهرست بیشتر است اما با توجه به ماهیتی که دارد انتظار می‌رود در آینده به خودرویی ارزشمند تبدیل شود. این کوپه موتورمیان سبک‌وزن، فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد و به‌نوعی الیزه عصر جدید به شمار می‌رود.

«تی‌وی‌آر» توسان

خودروهای این برند انگلیسی همیشه با مشکلات متعددی چون هزینه بالای نگهداری و نامطمئن بودن شناخته می‌شوند اما این مساله باعث کم‌رنگ شدن لذت رانندگی با آن‌ها نیست. مدل توسان هم مانند بسیاری از خودروهای اسپرت دیگر تی‌وی‌آر یک هم‌اکنون با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسد اما با توجه به کاربردی‌بودن، پیشرانه ۶سیلندر خطی هیجان انگیز و راندمان جذاب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای آینده باشد.

«لندروور-رنجروور»

شاسی‎بلند کنونی جرمی کلارکسون، یکی از بهترین مدل‌های لوکس زمان خود به شمار می‌رفت که هنوز هم قدرت و کارآیی لازم را برای راضی نگه‌داشتن مالکش دارد. هر چند این مدل با انواع مشکلات توربو و مصرف سوخت بالا دست‌وپنجه نرم می‌کند اما افت قیتم بالایش می‌تواند آن را به گزینه‌ای مناسب تبدیل کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ