رژیم صهیونیستی بازنده اقدام حماقت آمیز خود است

اقتصاد ایران: بندرعباس-معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران گفت: رژیم صهیونیستی بازنده اقدام حماقت آمیز خود به ویژه در حادثه به شهادت رساندن شهید هنیه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی‌محمد نائینی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران عرصه بسیج در محل سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اظهار کرد: یکی از سرداران جبهه مقاومت را با عملیاتی تروریستی توسط رژیم سفاک صهیونیستی از دست دادیم، این عملیات بزدلانه سبب ترس و وحشت در همه سرزمین‌های اشغالی شده است.

وی بیان کرد: موفقیت در جنگ زمانی است که قبل از اینکه اقدام نظامی انجام شود؛ دشمن دچار فروپاشی روانی شده باشد، این نظریه عملیات روانی است که خود غربی‌ها در کتاب‌ها و آثارشان منتشر کردند.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: صهیونیست‌های تروریسم هنوز نتوانسته‌ اند چالش ناشی از همایش قدرت جمهوری اسلامی را در وعده صادق و آثار پیامدهایش را مدیریت کنند، عملیات زجر کشی صهیونیست‌ها، تولید وحشت و ترس از سرزمین‌های اشغالی از زمان فرمان خونخواهی شروع شده و این عملیات سنگین‌تر از اقدام نظامی علیه آن‌ها است.

سردار نائینی با تاکید بر اینکه این حماقت برای صهیونیست‌ها بسیار پرهزینه بوده و در حال حاضر هم نمی‌دانند ساعت، روز و هفته‌های آینده باید در انتظار چه چیزی باشند؛ تصریح کرد: همه مناطق اشغالی دچار التهاب و استیصال شده است و همانگونه که سیاستمداران منطقه‌ای و غربی گفته‌ اند صهیونیست‌ها نمی‌دانند چه چیزی در انتظارشان است.

وی یادآور شد: ایران اسلامی در موشک باران عین الاسد و در عملیات وعده صادق نشان داد وقتی تدبیر کند از هوشمندی، خردمندی، شجاعت و عمل حرفه‌ای کاملاً برخوردار است؛ قطعاً رژیم صهیونیستی بازنده اقدام حماقت انگیز خود است و این حماقت دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت و به زودی شاهد آزادی فلسطین و سربلندی همه مستضعفان و مظلومان و جبهه عظیم مقاومت خواهیم بود.

معاون روابط عمومی کل سپاه همچنین در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران افتخاری عرصه بسیج با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ روایت‌ها و رسانه است، اظهار کرد: رسانه امروز مؤلفه اصلی قدرت ملی است؛ کار خبرنگاران ساختن تصویر مطلوب و اصلاح تصویرهای موجود از مجاهدت‌ها و دستاوردها است.

سردار نائینی ادامه داد: خبرنگاران اراده فرماندهان را تقویت می‌کنند و رزمنده در میدان با روایتگری‌ های حماسی احساس نمی‌کند که پشتوانه ندارد، خبرنگاری که به میدان جنگ عمق می‌دهد هم روحیه حماسی را حفظ می‌کند و هم روحیه ملی را مراقبت می‌کند.

وی با بیان اینکه زمانی قدرتمندی به برخورداری از لشکرهای انبوه، تجهیزات نظامی و تسلط بر دریاها بوده است افزود: امروزه باورها، افکار و ذهن هدف اصلی در جنگ هستند.

معاون روابط عمومی کل سپاه تاکید کرد: با رسانه‌ها و فناوری‌های جدید، فاصله‌ها برداشته شده است؛ یعنی هر کس در هر نقطه‌ای از دنیا که هست، اطلاعات یکسان از حوادث دارد.

وی با اشاره به اینکه پیوسته در محیط حوادث و روایت سازی از حوادث به سر می‌بریم، گفت: رسانه‌ها در همه این حوادث باید روایت اول را به دست بگیرند؛ همچنین باید با روایت دروغ، تهمت‌ها و روایت جعلی و تحریف‌های حرفه‌ای دشمن مقابله شود.

سردار نائینی عوامل انسجام یک کشور را فرهنگ‌ها، باورها و ارزش‌های یک کشور دانست و ادامه داد: تخریب ارزش‌ها، هویت ملی، فرهنگ و همچنین عوامل وحدت و همبستگی یک جامعه، خطرناک‌ترین نوع تهدید است، یعنی اگر فرهنگ و هویت یک کشور تخریب و تضعیف شود آن کشور پوچ می‌شود.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رسالت اصلی اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها و خبرنگاران افزایش قدرت تشخیص در بیان روایت‌ها و آگاه کردن جامعه است؛ چرا که جامعه‌ای که آگاه باشد و فهم سیاسی داشته باشد، هرگز فریب نمی‌خورد و این یعنی جهاد تبیین که از نگاه رهبر معظم انقلاب بسیار دارای اهمیت است.

سردار نائینی ادامه داد: یکی از ارزش‌های کار حرفه‌ای خبرنگاران به دست گرفتن روایت اول است منتهی این اصل نیست، زمانی می‌توانید روایت اول را به دست بگیرید که از جزئیات حادثه مطلع باشید و در این حادثه اخیر نخستین بیانیه‌ای که سپاه پاسداران صادر کرد جزئیات فنی ماجرا را نمی‌دانستیم و یک خبر کلی از شهادت شهید هنیه داده شد؛ صرف روایت اول را به دست گرفتن مبنا نیست بلکه باید روایت صادقانه، باورپذیر، مستند و معتبر باشد.

وی ادامه داد: تأخیر در روایت هم درست نیست چرا باعث شده دیگران این فضا را به دست بگیرند؛ تأخیر در روایت، به موقع روایت نکردن و به اندازه روایت نکردن، باعث می‌شود که ذهن‌ها روایت دیگران را بپذیرند و جامعه دچار مشکل می‌شود؛ بنابراین به اعتبار منطقه، خدشه وارد می‌شود.

سردار نائینی اضافه کرد: بنابراین رسانه‌ها و خبرنگاران یک مجموعه‌های خنثی و بی تفاوت نیستند، بلکه فعال‌ترین عنصر جامعه هستند در دل حوادثی که بسیار پیچیده هم هست، باید روایت کنند.

سردار نائینی با اشاره به اینکه در بحران و حوادث روایت سازی و روایت کردن کار سختی است، گفت: در یکسال اخیر روایتگری عملیات پرافتخار و منحصر به فرد وعده صادق، شهادت شهید رئیسی، انتخابات حساس چهاردهم، فریاد مظلومیت مردم فلسطین و غزه و به شهادت رسیدن سرداران بزرگ جبهه مقاومت و به ویژه شهید والامقام هنیه و فریاد خونخواهی از این شهید را داشتیم.

وی ادامه داد: در عرصه‌های مختلف در میدان جنگ، زلزله، سیل، مردم یاری و محرومیت زدایی و همه عرصه‌های مختلف، مجاهدت‌هایی که در این عرصه‌ها ظهور و بروز پیدا می‌کنند، بدون جهاد در روایت و جهاد تبیین معنا ندارد؛ بنابراین درست روایت کردن یک خبر بسیار اهمیت دارد و خبر در دنیای رسانه‌ای امروز مهم‌ترین محصول در هدایت افکار عمومی است.

معاون روابط عمومی کل سپاه تصریح کرد: تنوع رسانه‌ها و توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی، ذهن‌ها و ذائقه‌های مردم و مخاطب را تغییر می‌دهد و می‌تواند این فضای رسانه‌ها را بی اعتبار کند یا بر اعتبار آنها بیافزاید.

وی با اشاره به اینکه گاهی از یک خبر می‌توان امید و حماسه تولید کرد گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به شکست‌ها و عملیات‌های ناموفق دوران دفاع مقدس همین اشاره را داشتند؛ می‌فرمایند: فقط به عملیات‌های پیروز نپردازید به شکست‌ها هم بپردازید؛ چرا که در دل این شکست‌ها حماسه‌هایی وجود داشته است؛ به طور مثال «اگر رشادت‌ها و مجاهدت‌های غواصان در عملیات کربلای ۴ نبود، پیروزی عملیات کربلای ۵ را نداشتیم اینها از هم جدا نیست.»

وی تصریح کرد: واقعیت این است که در اتاق‌های فکر آمریکایی از منظر بیگانگان و نخبگان فکری آمریکا و از منظر مراکز تصمیم ساز در آمریکا و غرب واقعیت جمهوری اسلامی ایران این است که یک کشور مستقل، پیش برنده مقاومت، بازیگر اصلی منطقه، تضعیف کننده لیبرال دموکراسی، مبتکر الگوی حکمرانی جدید، برهم زننده معادلات قدرت در جهان و منطقه، بی ثبات کننده امنیت اسرائیل و دارای قدرت هوشمند است یعنی در مسیر اهداف خودش در حال پیشرفت و بالندگی بوده و هیچ گاه متوقف نشده است این را غربی‌ها هم می‌گویند اما تصویری که از ایران در رسانه‌های معارض ساخته می‌شود، ایران را کشوری منزوی، بی ثبات، دروغگو، مفلوک و دارای گسست نسلی، قومی، مذهبی، گرفتار فساد سیستماتیک، ناقص حقوق بشر و وابسته به چین و روسیه و حامی تروریسم و برخوردار از جوانان ناامید و تهدید کننده امنیت و آزادی‌های اجتماعی به خصوص زنان جلوه می‌دهند.

وی به صراحت گفت: تنها چیزی که می‌تواند با این تصویرسازی‌ها مقابله کند، جهاد تبیین است و با این توصیف جایگاه اصحاب رسانه، افسران و فرماندهان جنگ نرم، روابط عمومی‌ها و ابزار رسانه و خطبا و مبلغان و تحلیلگران سیاسی و راویان و همه کسانی که توان قلم زدن دارند و بیان دارند رسالت شأن در این فضا بسیار سنگین است.

وی با اشاره به اینکه امیدآفرینی نخستین و ریشه‌ای ترین جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین یعنی به سوالات، شبهه‌ها و ابهام آفرینی‌ها پاسخ مستدل و باورپذیر دادن و مجال روایت گری را از دیگران گرفتن است؛ امیدآفرینی، غلبه بر یاس آفرینی و یاس پراکنی دشمن از اولویت‌های اصلی جهاد تبیین است.

سردار نائینی ادامه داد: انتقال ظرفیت‌ها به شکل صادقانه و هنرمندانه به مردم از دیگر موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که می‌فرمایند راهبرد دشمن در جنگ روایت، تصویرسازی سازی غلط از واقعیت‌ها است و در صحنه این جنگ تصویرسازی غلط از واقعیت‌ها راهبرد اصلی دشمن است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ