صادرات شلیل پارس‌آباد به روسیه

اقتصاد ایران: پارس‌آباد- فرماندار شهرستان پارس‌آباد از صادرات محصول شلیل تولید شده در باغات پارس‌آباد به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین عصر سه‌شنبه در جریان برداشت محصولات سردرختی در پارس‌آباد، اظهار کرد: امسال ۸۵ هزار تن میوه و محصولات سردرختی از باغات شهرستان پارس‌آباد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳۵ هزار تن از این محصول شلیل آبدار و با کیفیتی است که به صورت منحصر به فرد در این منطقه تولید و در بیش از چهار گونه معروف روانه بازار شده تا به نیاز مردم در داخل و خارج از کشور پاسخگو باشد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان پارس‌آباد به تولید شلیل اختصاص یافته که امسال ۳۵ هزار تن از این باغات برداشت محصول انجام شده و علاوه بر رفع نیاز داخلی، صادرات این محصول را با بسته‌بندی و سورتینگ مناسب به روسیه شاهد خواهیم بود.

جهان‌بین افزود: با برداشت محصولات زراعی، باغی و دامی در شهرستان پارس‌آباد روزانه ۳۰ هزار نفر کارگر مشغول به فعالیت شده و امرار معاش مناسبی را شاهد هستیم.

وی به تولید ۳۵ تا ۴۰ نوع محصول زراعی، باغی و دامی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: پارس‌آباد قطب تولید کشاورزی استان با تنوع محصولات بازارپسند است که فعالان این عرصه سعی می‌کنند محصولات خود را با برند مشهور مغان وارد بازار کنند.

جهان‌بین خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی و توسعه باغات حمایت‌های همه‌جانبه از فعالان این عرصه انجام می‌شود تا در کنار تأمین و توزیع نهاده‌ها و پرداخت تسهیلات بتوانیم فرصت بیشتر و بهتری را برای بسته‌بندی و توسعه صنایع تبدیلی و صادرات این محصولات به کشور آذربایجان، حوزه قفقاز و روسیه را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در کنار ۲ بنگاه اقتصادی عظیم در مغان، ظرفیت خوبی در تولید محصولات زراعی، باغی و دامی در پارس‌آباد فراهم شده تا ما بتوانیم علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، پاسخگوی نیازهای کشورهای مختلف نیز باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ