جام جهانی در ارتفاع ۳۵۰ متری؛ عربستان درصدد ساخت استادیوم فوتبال برفراز شهر لاین است

اقتصاد ایران: پیشنهاد عربستان سعودی برای مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۳۴ شامل استادیوم پیشرفته‌ای در طبقه بالای شهر لاین می‌شود.

عربستان سعودی برای میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال نامزد شده است. در صورت موفقیت، مقامات دولتی قصد دارند استادیوم آینده‌نگرانه جدیدی را در شهر آیینه‌ای ۱۷۰ کیلومتری لاین بسازند.

لاین آسمان‌خراش افقی بزرگی است که هم اکنون در شمال غربی عربستان درحال ساخت است. این شهر که به صورت مرحله‌ای ساخته می‌شود، به شکل مستطیلی آیینه‌ای در بیابان بنا می‌شود و پس از تکمیل حدود ۹ میلیون نفر می‌توانند به‌طور دائمی در آن سکونت کنند. البته براساس برخی گزارش‌ها، پروژه شهر لاین به موانعی برخورد کرده و ممکن است به طول ۱۷۰ کیلومتر نرسد.

با این حال، مناقصه جام جهانی  تایید می‌کند مقامات عربستان متعهد به کامل کردن بخش اول شهر لاین تا سال ۲۰۳۰ هستند. بخش اول لاین دارای طول ۲٫۴ کیلومتر، ارتفاع ۵۰۰ متر و عرض ۲۰۰ متر خواهد بود.

عربستان سعودی می‌خواهد از تجربه رقیب منطقه‌ای خود یعنی قطر در رابطه با میزبانی جام جهانی پیشی بگیری و استادیوم نئوم روش خوبی برای این هدف خواهد بود. در این مرحله، جزئیات زیادی از طرح ساخت ورزشگاه فاش نشده، اما مشخص شده است که در بالاترین بخش لاین، یعنی طبقه پنجم در ارتفاع ۳۵۰ متری از سطح زمین احداث خواهد شد.

در پروژه ساخت ورزشگاه برفراز لاین، استادیوم پیشرفته‌ای تجسم شده که به‌کلی به انرژی‌های تجدیدپذیر، عمدتا منابع باد و خورشید متکی است. همچنین مسیرهای ارتباطی کارآمدی درون شهر آیینه‌ای به رستوران‌ها و هتل‌ها وجود خواهد داشت. گرچه در این‌جا نیز گرما عامل نگران‌کننده‌ای برای تماشاگران و بازیکنان خواهد بود.

استادیوم نئوم
ظرفیت استادیوم نئوم بیش از ۴۵ هزار نفر خواهد بود.

عربستان می‌گوید استادیوم نئوم منحصربه‌فردترین ورزشگاه جهان خواهد بود. این استادیوم که بیش از ۳۵۰ متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد، چشم‌اندازی خیره‌کننده و سقفی از خود شهر خواهد داشت و تجربه‌ای بی‌مانند را رقم خواهد زد. استادیوم نئوم از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای بازیکنان، تماشاگران و پخش‌کننده‌های مسابقه فوتبال استفاده خواهد کرد. ظرفیت ورزشگاه بیش از ۴۵ هزار نفر خواهد بود.

استادیوم نئوم جالب‌ترین ورزشگاه در میان ۱۵ استادیومی است که در پیشنهاد عربستان برای میزبانی جام جهانی برنامه‌ریزی شده است. طبق برنامه، ساخت استادیوم لاین در سال ۲۰۲۷ آغاز و طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۳۲ تکمیل خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ