اختصاص ۳۵ هکتار از اراضی بقاع متبرکه شاهین‌شهر به کشت گل کاکتوس

اقتصاد ایران: اصفهان -رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهین‌شهر و میمه گفت: حدود ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی امامزاده قاسم (ع) به طرح مشارکت برای کاشت گل کاکتوس اختصاص داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با اجرای نیات در بقاع متبرکه شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: شاهین‌شهر و میمه از جمله شهرستان‌هایی هستند که ۹۹ درصد از موقوفات آنها قید مکان دارد.

وی افزود: از محل درآمد خود بقاع متبرکه اجرای نیت در موقوفات انجام شده که مباحث فرهنگی، مراسمات ایام محرم و ساخت‌وساز از جمله آن است اما امکان هزینه موقوفات در بقاع متبرکه وجود ندارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین‌شهر و میمه در ارتباط با استفاده از درآمد موقوفات عنوان کرد: درآمد موقوفات با توجه به نیت واقف و در راستای وقف‌نامه هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده در بقاع متبرکه شهرستان تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری حدود ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی امامزاده قاسم (ع) به طرح مشارکت برای کاشت گل کاکتوس اختصاص داده شده و در آستانه تنظیم قرارداد قرار دارد.

قربانی ادامه داد: مجوز مربوطه برای اجرای این طرح از طرف سازمان صادر شده است و قرارداد قطعی طی روزهای آینده بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال هم‌افزایی برای افزایش درآمد امامزادگان هستیم، گفت: این یک نگاه جدیدی است که در موقوفات و بقاع متبرکه مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم بدین وسیله از سرمایه‌های امامزادگان و موقوفات، استفاده بهینه‌ای داشته و درآمد پایدار و بیشتری ایجاد کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: هدف سازمان هم این است که بتوان درآمد پایداری ایجاد و به نحو احسن از سرمایه‌های موقوفات استفاده کرد و به بالاترین درآمد ممکن رسید.
وی با اشاره به زمان برداشت محصول این گیاهان بیان کرد: باروری مدنظر ما در سال سوم پس از کاشت اتفاق می‌افتد؛ در سال دوم ممکن است به صورت نسبی باروری ایجاد شود اما آنچه برای ما مطلوب است از سال سوم به بعد رخ می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ