دشمن از واکنش ایران و حزب الله در هراس است

اقتصاد ایران: دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت اعلام کرد: دشمن برای ایجاد هراس در میان حاضران مراسم به دیوار شکستن صوتی روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت با اشاره به اقدام از روی هراس و کودکانه صهیونیستها در شکستن دیوار صوتی بر فراز بیروت دقایقی قبل از سخنرانی گفت: دشمن اسرائیلی در اقدامی تحریک آمیز به شکستن دیوار صوتی با جنگنده هایش در جریان مراسم و هنگام سخنرانی روی آورده است تا حاضران را بترساند و در میان آنها رعب و وحشت ایجاد کند.

وی افزود: راز قدرت ما در تداوم است، زیرا از بین‌بردن فرماندهان ما، به عزم و اراده ما برای تداوم راه آسیب نمی‌زند. شهید سید فؤاد شکر از نسل مؤسسان مقاومت بود، اما افزون بر آن از فرماندهان مؤسسان مقاومت بود.

نصرالله ادامه داد: سید محسن به عنوان یک رزمنده راه خود را آغاز کرد، اما خیلی زود استعداد فرماندهی وی پدیدار شد. او همواره در نبردهای اساسی مقاومت حضور داشت. سید محسن با عملیات‌های ویژه و به ویژه شهادت‌طلبانه در ارتباط بود. او از عوامل پیروزی سال ۲۰۰۰ بود. همچنین فرماندهی اتاق عملیات مرکزی جنگ ۳۳ روزه بر عهده سید محسن بود و وی در کل این ۳۳ روز این مسئولیت را ترک نکرد.

نصرالله گفت: سید فؤاد شکر از مغزهای استراتژیک مقاومت بود و توانایی بالایی در طرح‌ریزی داشت. سید محسن از روز نخست عملیات طوفان الاقصی شبانه روز در اتاق عملیات بود.

وی افزود: سید فؤاد شکر از فرهنگ دینی بالا، فرهنگ عمومی وسیع و قدرت بیان بسیار خوبی برخوردار بود. وی استاد و مربی بود و از فرماندهان و شهادت‌طلبان، مرد می‌ساخت. سید فؤاد شکر هم مشکل را مطرح می‌کرد و هم راه‌حل‌ها را. او در سختی‌ها چون رشته کوه بود و می‌شد به او تکیه کرد.

نصرالله گفت: ما به درد و اندوه به هنگام شهادت فرماندهان اذعان می‌کنیم، زیرا ما هم انسانیم، اما هم ناراحتیم و هم غبطه می‌خوریم، زیرا آنان به جایگاه شهادت رسیدند. ما به زیان فراوانی که از شهادت سید محسن دیدیم اذعان می‌کنیم، اما این موضوع به هیچ وجه ما را متزلزل نمی‌کند و ما را متوقف نمی‌نماید. دلیل این سخن، تداوم عملیات، عملیات در شهرک‌های (صهیونیستی) و عمق جدیدی از (سرزمین‌های اشغالی) است.

شهات هنیه: زیان بزرگی برای مقاومت و ملت فلسطین است

وی افزود: شهادت اسماعیل هنیه زیان بزرگی برای مقاومت و ملت فلسطین است، اما مقاومت فلسطین را ضعیف نکرده است. در برهه اخیر، شرایط به گونه‌ای تغییر کرد که به فهم حقیقت اهداف کابینه تندرو نتانیاهو چون وزیر دارایی اسرائیل بسیار کمک می‌کند. وزیر دارایی اسرائیل گفت کشتار دو میلیون فلسطینی در غزه در صورت بازنگشتن اسرای صهیونیست عادلانه است.

وی افزود: از تحولات مهم آن بوده است که صرف نظر از ماهیت اسرائیل، کنست برپایی کشور فلسطین را با اجماع نسبتا بالایی در اراضی اشغالی رد کرد.

نصرالله ادامه داد: این تحولات به تمامی کسانی که در فلسطین یا در جهان عرب و جهان اسلام روی روش مذاکره برای برپایی کشور فلسطین حساب باز کرده‌اند ارتباط دارد و به منزله یک سیلی به گوش تمامی آنان و همه کشورهای عربی‌ است که طرح صلح عربی را پذیرفته‌اند.

نتانیاهو خواهان توقف جنگ نیست

وی افزود: نتانیاهو خواهان توقف جنگ و آتش‌بس نیست. او در تمامی توافق‌ها روی این موضوع پافشاری می‌کند و تلاش دارد اهالی غزه را از این باریکه اخراج کند.

نصرالله گفت: اسرائیل برپایی کشور فلسطین را حتی در نوار غزه هم نمی‌پذیرد؛ زیرا آن‌ها تشکیل کشور فلسطین را حتی اگر از سمت جامعه بین‌الملل فقط در غزه به رسمیت شناخته شود، خطری موجودیتی برای خود می‌دانند. طرحی که در کرانه باختری پیش از طوفان الاقصی وجود داشت، کوچاندن اهالی این منطقه به وسیله کشتار، اقدام نظامی و حمله هوایی بود.

وی افزود: نیروی هوایی و پهپادهای اسرائیل کرانه باختری را هدف قرار می‌دهند. طرح آن‌ها در کرانه باختری، گسترش شهرک‌سازی، کوچاندن فلسطینیان به سوی اردن و الحاق رسمی آن (به اراضی اشغالی) است.

نصرالله ادامه داد: طرحی صهیونیستی وجود دارد که می‌گوید کشور فلسطین وجود ندارند، اما طرح جبهه مقاومت، فلسطین از دریای مدیترانه تا رود اردن است و طرح‌های دیگر از میان خواهد رفت، زیرا آینده‌ای در برابر آن‌ها وجود ندارد و غیرواقعی هستند.

وی افزود: اگر نتانیاهو و ائتلاف آمریکایی صهیونیستی بر مقاومت در غزه و کرانه باختری پیروز شوند، رژیم کودک‌کش به سراغ آشوب‌گری در منطقه خواهد رفت. ما در برابر خطر حکم‌فرمایی رژیم اشغالگر بر منطقه هستیم و نفاق عجیب آمریکا نیز در این میان وجود دارد.

نصرالله ادامه داد: پیش از توافق اسلو سازمان آزادی‌بخش فلسطین مهار شد و سخن آمریکا از راه حل دو دولتی نفاق و دورویی است. ایالات متحده آمریکا در طول ۳۱ سال سکوت کرده و سخن کنونی آن پیرامون برپایی کشور فلسطین دروغ و دورویی است، زیرا هرگونه رأی‌گیری پیرامون تشکیل کشور فلسطین در شورای امنیت با وتوی آمریکا روبرو می‌شود.

آمریکا جهان را فریب می دهد

وی افزود: آمریکا جهان را فریب می‌دهد و می‌گوید از عملکرد نتانیاهو در جریان جنگ ناراضی است و در حال اعمال فشار به وی است، اما همه این‌ها دروغ است، زیرا آن‌ها اسرائیل را با تُن‌ها سلاح تجهیز می‌کنند.

نصرالله گفت: دفاع آمریکا از «اسرائیل» نشان‌دهنده آن است که «اسرائیل» دیگر از نظر قدرت و شکوه مانند قبل نیست. هنگامی که ایران و حزب‌الله از واکنش به «اسرائیل» که مرتکب جنایت‌های پرشماری شده است صحبت کردند، آمریکا تاکید کردند که از رژیم دشمن دفاع خواهد کرد.

در عملیات وعده صادق ایران، چند کشور از تل آویو حمایت کردند

وی افزود: اشغالگران از آمریکا و کشورهای غربی برای دفاع از خود کمک می‌گیرند زیرا نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند. «اسرائیل» دیگر مانند گذشته قوی نیست. در عملیات وعده صادق ایران، چندین کشور از رژیم دشمن دفاع کردند.

نصرالله ادامه داد: «اسرائیل» که در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با قوی‌ترین ارتش‌های منطقه جنگید، اکنون از واکنش ایران و حزب‌الله می‌ترسد و از کشورهای غربی برای دفاع از خود درخواست کمک می‌کند.

وی افزود: رادارهای اسرائیل و ماهواره‌های آمریکا از ترس واکنش در اوج آمادگی هستند، اما امروز پهپادهای ما به شرق شهر عکا رسیدند.

مقاومت غزه شکست بخورد اسرائیل به احدی رحم نمی کند

نصرالله گفت: اگر مقاومت در غزه شکست بخورد که همچین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد، «اسرائیل» هیچ کدام از مقدسات اسلامی و مسیحی و هیچکدام از کشورهای فلسطین، اردن و نظام حاکم آن، سوریه و مصر را باقی نخواهد گذاشت.

وی افزود: با فرو بردن سرها در برف مانند کبک و فرار از طوفان، نمی‌توان با خطر «اسرائیل» روبرو شد، زیرا دشمن هیچ خط قرمزی را در جنگ نمی‌شناسد. باید مواجهه کرد، مقابله کرد، تردید نداشت و تسلیم نشد. این یک وظیف انسانی و شرعی است.

نصرالله ادامه داد: وظیفه تمام اهالی منطقه آن است که ممانعت از پیروزی «اسرائیل» در این نبرد و ممانعت از ازبین‌بردن مقاومت و مسئله فلسطین را هدف خود قرار بدهند. هر انسان شریفی باید به همقابله بپردازد. هدف این نبرد، ممانعت از پیروزی «اسرائیل» و از بین‌بردن مسئله فلسطین است. 

وی افزود: ترور فرماندهان شکر وهنیه برای «اسرائیل» یک دستاورد به شمار می‌آید؛ اما ماهیت این نبرد را تغییر نمی‌دهد. این ترورهای باعث شد وضعیت دشمن دشوارتر شود، زیرا عملیات‌ها در کرانه باختری افزایش یافتند، آمار مهاجرت معکوس (از سرزمین‌های اشغالی) بالا رفت و علاوه بر این (اسرائیل) در تمامی زمینه‌ها با زیان مواجه شد.

نصرالله ادامه داد: «اسرائیل» حتی پس از ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید سید فؤاد شکر نه تنها همچنان در وضعیتی دشوار به سر می‌برد، بلکه به اذعان خود آن‌ها دچار وضعیتی دشوارتر شده است.

وی افزود: ما در نبردی به سر می‌بریم که چشم‌اندازی دارد. ما از جهت مشارکت در تقدیم جان، جهاد، آینده و مردم شریف با مقاومت در غزه و کرانه باختری، از آن‌ها می‌خواهیم که شکیبایی و پایداری بیش‌تری داشته باشند. از جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، عراق و یمن می‌خواهیم که با وجود جانبازی‌ها، به حمایت از غزه ادامه بدهند.

نصرالله ادامه داد: ما از کشورهای عربی می‌خواهیم که در برابر خطری که منطقه را تهدید می‌کند، از خواب غفلت بیدار شوند. ما مجددا از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که در رفتار خود در برابر خطرهایی که منطقه را تهدید می‌کند تجدید نظر کنند. 

وی افزود: ایران پس از تعرض به کنسولگری خود در دمشق ملزم به واکنش شد، اکنون نیز پس از ترور شهید هنیه در تهران ملزم به واکنش شد، اما ایران و سوریه نباید وارد جنگ شوند.

نصرالله گفت: برخی افراد در لبنان باید حجم خطراتی را که در منطقه در جریان است بفهمند؛ این درحالی است که آنان از پیروزی مقاومت در نبرد می‌ترسند. من به آنان می‌گویم شما باید از پیروزی دشمن بترسید. از هرکس که ما را در لبنان تایید نمی‌کند می‌خواهیم که از پشت به مقاومت خنجر نزند و در جنگ روانی علیه ما شرکت نکند.

حزب الله، ایران و یمن ملزم به واکنش هستند

وی افزود: حزب‌الله، ایران و یمن ملزم به واکنش هستند و دشمن در انتظار این واکنش است. دشمن گمان می‌کند هر صدای بلندی، واکنش بوده است. ما با شجاعت و تأنی رفتار می‌کنیم و انتظار یک‌هفته‌ای «اسرائیل» برای واکنش بخشی از مجازات است.

نصرالله گفت: در گذشته دشمن در مرزهای لبنان با نگرانی حضور داشت، اما اکنون تهدید حزب‌الله و ایران باعث شده تمامی «اسرائیل» در نگرانی به سر ببرد.

در حال تکمیل...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ