در رویداد پاییزی توسعه‌دهندگان OpenAI از GPT 5 خبری نخواهد بود

اقتصاد ایران: به نظر می‌رسد که OpenAI در روند اجرای رویداد توسعه‌دهندگان خود موسوم به DevDay تغییراتی ایجاد کرده است.

سال گذشته OpenAI رویداد مطبوعاتی پرشوری در سان‌فرانسیسکو آمریکا برگزار کرد و طی آن مجموعه‌ای از محصولات و ابزارهای جدید، ازجمله فروشگاه GPT را معرفی کرد.

بنابر بیانیه رسمی OpenAI، این شرکت قالب کنفرانس DevDay خود را تغییر می‌دهد و به‌جای رویداد بزرگ، آن را به مجموعه‌ای از جلسات تعاملی توسعه‌دهندگان در مکان‌های مختلف تبدیل می‌کند. این شرکت تأیید کرد که مدل اصلی جدید خود را در طول DevDay امسال منتشر نخواهد کرد و درعوض بر به‌روزرسانی API ها و خدمات توسعه‌دهندگان تمرکز خواهد کرد.

قبلاً نیز یکی از کارمندان OpenAI اعلام کرده بود: «قصد نداریم مدل بعدی خود را در DevDay معرفی کنیم. ما بیشتر روی آموزش توسعه‌دهندگان درمورد امکانات موجود و نمایش داستان‌های جامعه توسعه‌دهندگان تمرکز خواهیم کرد.»

رویدادهای توسعه‌دهندگان OpenAI امسال در ۱ اکتبر (۱۰ مهر ۱۴۰۳) در سان‌فرانسیسکو، ۳۰ اکتبر (۹ آبان ۱۴۰۳) در لندن و ۲۱ نوامبر (۱ آذر ۱۴۰۳) در سنگاپور برگزار خواهند شد. در همه این رویدادها، کارگاه‌ها، جلسات گروهی، دمو محصولات و کار توسعه‌دهندگان ارائه خواهد شد. ثبت‌نام این رویداد ۴۵۰ دلار هزینه دارد و مهلت ثبت‌نام  ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) خواهد بود.

OpenAI در ماه‌های اخیر گام‌های بزرگی درزمینه هوش مصنوعی مولد برداشته است و ترجیح می‌دهد ابزارهای فعلی خود را اصلاح و تنظیم کند؛ چراکه طبق اطلاعات به‌دست‌آمده این شرکت در حال آموزش جانشین مدل‌های پیشرو فعلی خود، یعنی GPT-4o و GPT-4o mini است.

مقالات مرتبط
  • وعده بزرگ مدیرعامل سال: هوش مصنوعی GPT-5 در همه حوزه‌ها پیشرفت می‌کند
  • نسخه بعدی ChatGPT یک زبان ۳۰۰۰ ساله را رمزگشایی می‌کند

گفته می‌شود OpenAI تکنیک استدلالی جدیدی توسعه داده است که می‌تواند پاسخ‌های مدل‌های خود را در برخی پرسش‌ها، به‌ویژه پرسش‌های ریاضی، بهبود ببخشد؛ به‌طوری که میرا مورات، مدیر فنی این شرکت، مدل آینده‌ای این شرکت که احتمالاً GPT-5 نام دارد، در سطح دکترا می‌داند و می‌گوید که این شرکت برای تحقق آن، میلیاردها دلار صرف آموزش و استخدام افراد متخصص کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ