گوگل تی‌وی استریمر رونمایی شد؛ جایگزین سریع‌تر و بهتر کروم‌کست

اقتصاد ایران: تی‌وی استریمر گوگل با تمرکز بر خانه‌ی هوشمند و عملکرد بهتر از کروم‌کست معرفی شد.

گوگل سال گذشته با معرفی سری کروم‌کست، محصولی با قیمت مناسب، دستیار هوشمند گوگل و طراحی ساده روانه‌ی بازار کرد؛ اما این گجت‌ بی‌عیب نبود و اکنون غول جستجوی اینترنت با معرفی تی‌وی استریمر جدیدش به‌دنبال رفع برخی از ضعف‌های محصول قدیمی‌تر خود است.

اولین چیزی که درمورد تی‌وی استریمر گوگل به چشم می‌خورد، طراحی آن است که از فرم‌فکتور نسل قبل فاصله گرفته و اکنون شبیه پد شارژر بی‌سیم است. گوگل می‌گوید این گجت استریمینگ جدید طوری طراحی شده است تا به‌طور یکپارچه با سیستم سرگرمی خانگی شما ترکیب شود.

طراحی گوگل تی‌وی استریمر از رادیو Thread پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به‌عنوان هاب خانه‌ی هوشمند عمل کند. این شرکت می‌گوید با طراحی جدید تی‌وی استریمر می‌توان آن را جلو تلویزیون قرار داد که این ویژگی در فرایند اتصال تأثیر می‌گذارد.

رابط کاربری گوگل تی وی استریمر
Google

گوگل تی‌وی استریمر برای اتصال باسیم و پایدار از پورت اترنت بهره می‌برد. این قابلیت برای تجربه‌ی سیستم خانه‌ی هوشمند پایدار بسیار مفید است؛ اما به‌نظر می‌رسد برای استریم بازی هم گزینه‌ی مناسبی باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های تی‌وی استریمر گوگل این است که اکنون پنل گوگل هوم را ارائه می‌دهد. کاربر می‌تواند با این پنل تمام دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند را مثل گوشی هوشمند مشاهده و کنترل کند. به‌هرحال، پشتیبانی از Thread، پنل گوگل هوم و طراحی، به‌وضوح نشان می‌دهد گوگل در ساخت این محصول واقعاً روی ویژگی‌های خانه‌ی هوشمند تمرکز کرده است.

مدل‌های قدیمی‌تر کروم‌کست ازنظر عملکرد کاملاً ابتدایی بودند. خوشبختانه گوگل تی‌وی استریمر از پردازنده‌ی جدیدی بهره می‌برد که سرعت آن ۲۲ درصد افزایش یافته است و علاوه‌براین ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. البته می‌توان از پورت USB-A، اسلات کارت microSD یا درگاه USB-C دوم، برای اتصال فلش درایو یا هارد اکسترنال استفاده کرد. طبق ادعای گوگل، دستگاه جدید این شرکت رم بیشتری دارد؛ اما مقدار دقیق آن را فاش نکرد.

گوگل تی وی استریمر
Google

گوگل تی‌وی استریمر از وضوح 4K، فناوری HDR، دالبی اتموس و صدای فراگیر با پیکسل بادز پشتیبانی می‌کند. این محصول ازنظر نرم‌افزاری ویژگی‌هایی مثل توصیه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی و محافظ صفحه‌نمایش سفارشی را ارائه می‌دهد.

مقالات مرتبط:
  • حکم قاضی آمریکایی: گوگل انحصارطلب است و قرارداد ۲۰ میلیارددلاری با اپل قانونی نیست
  • مهندسان سابق گوگل که Character.AI را بنیان‌گذاری کرده‌اند، به مانتین‌ویو بازگشتند

گوگل تی‌وی استریمر از ریموت کنترل بهبودیافته بهره می‌برد که شاید مهم‌ترین تفاوت آن با نسل قبل، قرارگیری کلیدهای صدا در قسمت جلو باشد. قاب پشتی ریموت نیز بافت‌دار است و دکمه‌ی میان‌بر قابل‌تنظیم برای راه‌اندازی برنامه‌ی مورد‌علاقه‌، تغییر ورودی‌ها یا بازکردن پنل گوگل هوم ارائه می‌دهد. درنهایت می‌توانید با فشردن یک دکمه، زنگ هشدار را برای یافتن ریموت خود پخش کنید.

قیمت تی‌وی استریمر جدید گوگل ۱۰۰ دلار است و در رنگ‌های سفید (Porcelain) و فندقی (Hazel) عرضه می‌شود. رنگ فندقی درحال‌حاضر فقط در فروشگاه گوگل ایالات‌ متحده به‌فروش می‌رسد. طبق اعلام گوگل، فروش این دستگاه از ۲۴ سپتامبر آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ