شرکت خودروسازی لوسید پیش‌ از عرضه شاسی‌بلند برقی‌اش، ۱٫۵ میلیارد دلار از سهام‌دار سعودی دریافت می‌کند

اقتصاد ایران: شرکت لوسید از صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی کمک ۱٫۵ میلیارد دلاری دریافت کرد که روح تازه‌ای به این شرکت بخشید.

به‌گزارش Autoblog، گروه لوسید روز دوشنبه اعلام کرد که بزرگ‌ترین سهام‌دار آن، یعنی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، ۱٫۵ میلیارد دلار نقدینگی به این شرکت تزریق خواهد کرد. این سازنده‌ی خودروهای برقی به‌دنبال افزودن مدل‌های جدید به خط تولید خود است.

سهام لوسید که ۳٫۹ درصد کاهش یافته بود، در معاملات پس از پایان بازار ۱۲ درصد افزایش یافت. این تزریق سرمایه پیش از تولید برنامه‌ریزی‌شده‌ی شاسی‌بلند موردانتظار Gravity لوسید انجام شده است. سرمایه‌گذاری مذکور تأمین مالی کافی برای لوسید تا سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۵ را تضمین می‌کند.

Ayar Third Investment، شرکتی وابسته به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، موافقت کرده است تا ۷۵۰ میلیون دلار سهام قابل‌تبدیل بخرد و ۷۵۰ میلیون دلار دیگر را ازطریق تسهیلات اعتباری ارائه کند.

سرمایه‌گذاری جدید صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی روابط لوسید با این سرمایه‌گذار را بیش‌از‌پیش تعمیق می‌دهد. این صندوق پیش‌تر متعهد شده بود که حداقل ۵۰ هزار دستگاه از خودروهای برقی تولید‌شده را در سال‌های آینده بخرد و به این شرکت کمک کند تا کارخانه‌ی جدیدی در عربستان سعودی تأسیس کند.

لوسید درآمد سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ خود را بیشتر از برآورد تحلیلگران گزارش کرد. کاهش قیمت‌ خودروهای لوسید به افزایش فروش سدان‌های برقی لوکس این شرکت کمک زیادی کرده است. در اواخر بهمن ۱۴۰۲، لوسید قیمت سدان‌های پرچم‌دار Air را ۱۰ درصد کاهش داد تا فروش آن افزایش یابد.

درآمد سه‌ماهه‌ی دوم لوسید ۲۰۰٫۶ میلیون دلار بود؛ ولی تحلیلگران انتظار سود ۱۹۲٫۱ میلیون دلاری را داشتند. این شرکت در همین بازه‌ی سه‌ماهه رکورد تحویل ۲,۳۹۴ خودرو را ثبت کرد؛ درصورتی‌که رقیب این شرکت، تسلا، نتوانست پیش‌بینی‌های خود در تولید خودرو را محقق کند. همچنین، لوسید با تولید ۳,۸۳۸ دستگاه خودرو در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴، به هدف ساخت ۹ هزار دستگاه خودرو تا انتهای سال میلادی پایبند ماند.

لوسید خود را آماده می‌کند تا با گسترش خط تولید، خودرویی میان‌رده‌ و خوش‌قیمت را تا سال ۲۰۲۶ روانه‌ی بازار کند. دریافت سرمایه‌ی ۱٫۵ میلیارد دلاری دومین کمک مالی این صندوق به لوسید است و مدیرعامل لوسید، پیتر رولینسون، پیش‌تر در مصاحبه‌ای خود را به وابستگی بیش‌ازحد به صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی محتاط خطاب کرد.

مقالات مرتبط
  • لوسید، خودروساز تحت‌حمایت عربستان، کم‌مصرف‌ترین خودرو برقی دنیا را رونمایی کرد
  • خودرو جدید لوسید با ۱۲ دقیقه شارژ، فاصله تهران تا سمنان را طی می‌کند

در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴، لوسید حدود ۱۵۵ میلیارد دلار در آمریکای‌شمالی خودرو فروخته است که درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است. بااین‌همه، فروش شش‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۴ درمقایسه‌با فروش مدت مشابه سال ۲۰۲۳ حدود ۵٫۷ درصد کاهش یافته است.

فروش لوسید در عربستان سعودی شکاف کاهش فروش خودروهای برقی این شرکت در آمریکای‌شمالی را پر کرده است. درآمد حاصل از فروش در عربستان سعودی در شش ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۴ درمقایسه‌با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ با ۱۴ برابر افزایش به ۹۵٫۲ میلیون دلار رسیده است. باتوجه‌به فروش بهتر خودروهای شاسی‌بلند مخصوصاً در بازار آمریکای‌شمالی، لوسید امیدوار است با معرفی شاسی‌بلند جدید خود فروش بهتری در این منطقه تجربه کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ