۲۰۰ هزار معلم سال گذشته در کشور جذب شدند

اقتصاد ایران: اراک -مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۰۰ هزار معلم سال گذشته در کشور جذب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام پرنیان ظهر سه شنبه در نشستی با موضوع اجرای طرح شهید عجمیان در استان مرکزی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان در دولت‌های گذشته مغفول مانده بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این مهم دستور کار قرار گرفت و با دستور شهید رئیسی ۴۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص داده شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه به ساختار آموزش و پرورش، منجر به تقویت بخش‌های مختلف می‌شود، گفت: ارزیابی‌های جذب معلمان نسبت به گذشته تخصصی‌تر شده و در این راستا در یکسال گذشته ۲۰۰ هزار معلم در کشور جذب شدند.

پرنیان با بیان اینکه در راستای رفع کمبود معلم طی یکسال گذشته ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند، افزود: سال جاری ۱۱۰ هزار کلاس درس در کشور و دو هزار کلاس درس را در استان مرکزی برنامه ریزی شد.

وی، طرح‌سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از دیگر افتخارات دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: همچنین با اجرای طرح شهید عجمیان در سال گذشته نیز ۷۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی برای سازمان نوسازی اتفاق افتاد و امسال نیز ۱,۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی مالی رقم خواهد خورد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ثبت ۱۷۲۰۰ گروه جهادی دانش آموزی و معلمی در سامانه اظهار کرد: بودجه آموزش و پرورش پاسخگوی تمام مشکلات نیست از این رو یکی از راه حل‌های این بحران، تشکیل گروه‌های جهادی در مدارس بوده که خوشبختانه این روش بهره وری بالایی به همراه داشته است.

پرنیان با اشاره به طرح شهید عجمیان گفت: در راستای اجرای این طرح در استان مرکزی تاکنون ۱۲۰ مدرسه و دو هزار کلاس درس بهسازی، شاداب سازی و مرمت شده است در کشور نیز بیش از ۷۰ هزار کلاس درس طی سال گذشته بهسازی شده است.

وی افزود: همچنین در طرح شهید عجمیان ۳۶۸ مدرسه سیل زده طی ۱۴ روز توسط معلمان و دانش آموزان بازسازی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ