آمادگی پلیس برای تأمین امنیت تردد ۲میلیون زائر اربعین در کرمانشاه

اقتصاد ایران: کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام آغاز ماموریت پلیس کرمانشاه در اربعین 1403، از آمادگی پلیس برای تأمین امنیت تردد ۲میلیون زائر اربعین در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه تأمین نظم و امنیت همایش بزرگ اربعین حسینی (ع) که در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: مراسم اربعین و فلسفه وجودی آن باعث نشان دادن اقتدار مسلمانان جهان و به نوعی یک مانور سیاسی - مذهبی است.

وی با اشاره به گسترش قابل توجه برنامه فرهنگی مذهبی اربعین در دنیای اسلام، افزود: این مراسم هر ساله باشکوه‌تر از قبل و با حضور جمعیت بیشتری از عاشقان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار و جمعیت انبوهی از مسلمانان در اقصی نقاط جهان خصوصاً کشورهای اسلامی در این ایام خود را به کربلای معلی می‌رسانند.

سردار حاجیان مهمترین پیام اربعین حسینی را مخابره اقتدار و انسجام اسلام و مسلمین به کل دنیا عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی به برکت شهدای گرانقدری نظیر سردار سلیمانی که این راه مقدس را هموار کردند به محور اتحاد جهان اسلام تبدیل شده است.

پلیس با نگاه اعتقادی در میدان خدمت به زائران اربعین حاضر خواهد بود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در این میان پلیس مقتدر به عنوان سربازان ولایت، افتخار خدمتگزاری به زائران حضرت حسین (ع) را پیدا کرده‌اند و تک تک ما باید خداوند متعال را برای کسب این توفیق بزرگ شاکر و سپاسگذاریم و با نگاهی اعتقادی در میدان خدمت به زائران آن امام همام حاضر خواهیم شد تا ان شالله زوار در امنیت کامل و آرامش به سفر معنوی خود بپردازند.

وی ادامه داد: در همین راستا پلیس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسبت به ایجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسیر محل تردد زائران اربعین شامل شهرستان‌های کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو و گیلانغرب و سرپل ذهاب با هدف خدمات دهی هرچه بهتر و منظم تر به زائران اربعین اقدام کرده و در طول مدت پیاده روی اربعین به صورت شبانه روزی فعال و مشغول ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.

سردار حاجیان با بیان اینکه یکی از وظایفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده است، روان سازی مسیرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقیق به آنها در خصوص وضعیت جاده‌ها و راه هاست، یادآور شد: در این پاسگاه‌ها امکان ارتباط گیری سریع با دیگر دستگاه‌ها نظیر فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پایانه‌ها، راهداری و … میسر است، گفت: هر کدام از زائران که به کمک دستگاه‌های یاد شده نیاز داشته باشند به سرعت با آنها ارتباط لازم برقرار و خدمات لازم ارائه شود.

پایش پهبادی محورهای محل تردد زائران اربعین

عالی‌ترین مقام انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر ۱۰۰ دوربین هوشمندی که در محورها تردد خودروها را رصد می‌کنند، در طول محورهای مواصلاتی، از پایش پهبادی که تصاویر ضبط شده را مستقیماً به قرارگاه عملیاتی اربعین ارسال می‌کنند، استفاده خواهیم کرد.

آمادگی پلیس برای تأمین امنیت تردد ۲میلیون زائر اربعین در کرمانشاه

وی یادآور شد: این اقدام در راستای عمل به دستورات فرماندهی کل فراجا مبنی بر هوشمندسازی تجهیزات به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین صورت می‌گیرد.

فعال بودن ۵۸ گیت و آمادگی افزایش آنها به عدد ۱۰۰

سردار حاجیان همچنین با اشاره به فعال بودن ۵۸ گیت در پایانه مرزی خسروی، از آمادگی افزایش آنها به ۱۰۰ گیت جهت تسهیل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: ان شالله امسال مدت زمان توقف زائران در این گیت ها به کمتر از ۵ ثانیه خواهد رسید.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گریزی هم به صدور گذرنامه داشت و گفت: زائران اربعین از چند طریق امکان دریافت گذرنامه برای سفر به کربلای معلی را دارند که آسان‌ترین آن اقدام از طریق اپلیکیشن "پلیس من" است.

وی ادامه داد: در این روش، شهروندان از طریق فضای مجازی با ورود به اپلیکیشن پلیس من نسبت به ثبت نام خود و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام و حدود ۷۳ ساعت پس از آن گذرنامه خود را درب منزل تحویل خواهند گرفت.

سردار حاجیان تصریح کرد: زائران همچنین می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ نسبت به ثبت نام و تحویل مدارک اقدام و پس از تائید پلیس، گذرنامه آنها ظرف مدت ۳ روز صادر می‌شود، همچنین مدارک افرادی هم که مدارکشان نقصی دارد به اطلاعشان رسانده می‌شود و پس از آن نسبت به صدور گذرنامه یا تمدید ان اقدام خواهد شد.

پیش بینی تردد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز خسروی

رئیس پلیس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تردد ۴۰۰ هزار زائر در اربعین ۱۴۰۱ از مرز خسروی و رسیدن این آمار به ۸۰۰ هزار نفر در اربعین سال گذشته، گفت: پیش بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر امام حسین (ع) پایانه خسروی را برای تردد خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۸۰ تیم پلیس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور دارند و ۶۳۸ کیلومتر محور مواصلاتی در استان توسط این تیم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافیکی قرار می‌گیرد.

آمادگی پلیس برای تأمین امنیت تردد ۲میلیون زائر اربعین در کرمانشاه

سردار حاجیان یادآوری کرد: بخش قابل توجهی از زائرانی که مرز مهران در استان ایلام را برای تردد خود انتخاب کرده‌اند نیز از استان کرمانشاه عبور خواهند کرد که با احتساب این دسته از زائران، پلیس کرمانشاه به بیش از ۲ میلیون زائر خدمات رسانی خواهد کرد.

توصیه فرمانده انتظامی استان برای تردد زائران از مرز خسروی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین در خصوص مرز خسروی و بازدیدهای صورت گرفته از این پایانه مرزی، گفت: خسروی خوشبختانه وضعیت مطلوبی دارد و شرایط بهتری نسبت به سال گذشته در این مرز مهیا شده است، از این رو به زائران هم پیشنهاد می‌کنیم با توجه به گرمای هوا و بهتر بودن وضعیت دمایی در پایانه خسروی، این مرز را برای سفر معنوی خود و زیارت عتبات عالیات انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه پلیس مرکز خدمات رسانی به زائران اربعین است و وظایف هر کدام از بخش‌های انتظامی نیز مشخص شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به مشخص بودن شرح وظیفه هر کدام آنها، تلاش می‌کنیم تا این وظایف به نحو احسن انجام و خدمات لازم به زوار ارائه شود.

سردار حاجیان در پایان از تلاش‌های مخلصانه و شبانه روزی مأموران انتظامی در اربعین سال گذشته قدردانی و با آرزوی سلامتی برای نیروهای حاضر در مأموریت بزرگ اربعین، ابراز امیدواری کرد امسال خدماتی به مراتب بهتر از سال گذشته به زائران ارائه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ