دل ظاهراً هزاران نفر را از واحد فروش و بازاریابی تعدیل می‌کند

اقتصاد ایران: احتمالاً موج جدیدی از تعدیل نیرو در انتظار ۱۲٬۰۰۰ نفر از کارکنان شرکت دل است.

براساس گزارش بلومبرگ، شرکت Dell Technologies قصد دارد برای سازماندهی مجدد نیروهای خود، تعدادی از کارکنان تیم‌های فروش و بازاریابی خود را اخراج کند. درحال‌حاضر، تعداد دقیق این افراد مشخص نیست. سازماندهی مجدد یادشده، یک تیم جدید برای تمرکز بر سرویس‌های هوش مصنوعی را نیز شامل می‌شود.

تعدیل نیروهای شرکت دل از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد و احتمالاً دل حدود ۱۲٬۵۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد. اگرچه این تعداد هنوز به‌طور دقیق تأیید نشده است؛ اما اگر آمار مذکور صحت داشته باشد، حدود ۱۰ درصد از کل کارکنان شرکت دل در سراسر جهان اخراج خواهند شد.

شرکت دل از ارائه‌ی هرگونه اطلاعاتی درمورد تعدیل نیروهای خود سر باز زد؛ اما در نامه‌ای به SiliconANGLE اعلام کرد که این شرکت قصد دارد با سازماندهی مجدد تیم‌های بازاریابی و فروش خود به یک شرکت کارآمدتر تبدیل شود.

دل قصد دارد برخی از تیم‌ها را با هم ادغام و سرمایه‌گذاری خود در بخش‌های مختلف را اولویت‌بندی کند. شرکت دل با هدف ارائه‌ی بهترین نوآوری‌ها و خدمات می‌خواهد به توسعه‌ی کسب‌وکار خود بپردازد. دو مدیر ارشد دل در نامه‌ای به کارکنان خود اعلام کردند که این شرکت درحال ساده‌سازی لایه‌های مدیریتی و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در بخش‌‌های مختلف است.

دل، سال گذشته حدود ۱۳٬۰۰۰ نفر از نیروهای خود را اخراج کرد. این شرکت در دور اول تعدیل نیروهای خود که در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) اتفاق افتاد، حدود ۶٬۰۰۰ نفر را اخراج کرد. دور دوم تعدیل نیروهای شرکت دل در ماه آگوست (مرداد و شهریور) اتفاق افتاد.

مقالات مرتبط
  • با ادامه محبوبیت هوش مصنوعی، سهام دل رکوردشکنی کرد
  • پایان رکود بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول ۲۰۲۴ ثبت شد

شرکت دل در سه‌ماهه‌ی اخیر باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران شد؛ چراکه سهام آن در تاریخ ۳۱ ماه می (۱۰ خرداد) حدود ۱۸ درصد سقوط کرد. مقامات دل انتظار دارند حاشیه‌ی سود ناخالص این شرکت در سال مالی ۲۰۲۵ با افزایش سرورهای هوش مصنوعی و محیط رقابتی‌تر حدود ۱۵۰ صدم درصد کاهش یابد.

سهام اینتل، هفته‌ی گذشته بعد از ارائه‌‌ی گزارشی درباره‌ی درآمد این شرکت، حدود ۲۶ درصد سقوط کرد و ۱۵ درصد از نیروهای آن یعنی حدود ۱۵٬۰۰۰ کارگر اخراج شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ