صدای غرش لامبورگینی را بشنوید و به سمت آسمان اوج بگیرید!

اقتصاد ایران: لامبورگینی با انتشار تیزری، صدای گوش‌نواز موتور V8 جدید جانشین هوراکان را به‌ گوش طرفداران رساند.

لامبورگینی جانشین هوراکان را در هفته‌ی خودرو مونتری در تاریخ ۱۶ آگوست (۲۶ مرداد) معرفی خواهد کرد. حالا در آستانه‌ی رونمایی، لامبورگینی تیزری با محوریت غرش موتور V8 تویین توربو جانشین هوراکان منتشر کرده است.

لامبورگینی می‌گوید موتور V8 جانشین هوراکان ردلاین ۱۰ هزار دوربردقیقه دارد و قدرت ۷۸۹ اسب‌بخاری خود را در محدوده‌ی ۹۰۰۰ تا ۹۷۵۰ دوربردقیقه در اختیار راننده می‌گذارد. البته در تیزر لامبورگینی، دور موتور به عددی فراتر از ۱۰ هزار دوربردقیقه می‌رسد.

اولین موتور میل‌لنگ‌تخت V8 لامبورگینی، ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دوربردقیقه، تولید می‌کند. این پیشرانه بنزینی کاملاً جدید تقریباً ۲۰۰ اسب بخار به ازای هر لیتر تولید می‌کند و از طرح hot-vee همراه با میل‌لنگ‌های تیتانیومی استفاده می‌کند که بخشی از یک مجموعه‌ی هیبریدی پیچیده با سه موتور برقی محسوب می‌شود. گیربکس هشت سرعته‌ی دو کلاچه‌ی خودکار از مدل پرچمدار Revuelto قرض گرفته شده اما برای مدل جدید بهینه و سازگار شده است.

لامبورگینی هنوز مجموع قدرت جانشین هوراکان را اعلام نکرده است؛ اما استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی، می‌گوید این خودرو بیش از ۸۸۷ اسب بخار قدرت خواهد داشت که با وجود افزایش قدرت چشمگیر نسبت به هوراکان ۶۳۱ اسب بخاری، همچنان قدرت کمتری نسبت به روولتو ۱۰۰۱ اسب بخاری دارد.

مقالات مرتبط
  • جایگزین خودرو لامبورگینی هوراکان قدرت بسیار زیادی خواهد داشت
  • جانشین لامبورگینی اوراکان ۲۶ مرداد از راه می‌رسد

جانشین هوراکان احتمالاً تمراریو (Temerario) نام خواهد داشت. آئودی R8 و هوراکان اشتراکات زیادی با هم داشتند؛ اما این بار خبری از همتای تمراریو با برند آئودی نخواهد بود. آئودی می‌گوید در آینده یک سوپراسپرت تمام‌برقی توسعه خواهد داد؛ اما نه به‌عنوان جانشین R8.

تمراریو در کنار روولتو و اوروس سبد محصولات هیبریدی لامبورگینی را تکمیل خواهد کرد. لامبورگینی تا سال ۲۰۲۸ خودرو تمام‌برقی لانزادور را معرفی می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ