کشتی به یک قدمی چراغ اول رسید/ ورود ایران به جدول مدال‌ها

اقتصاد ایران: چهار کشتی‌گیر فرنگی ایران امروز به مصاف رقبای خود رفتند که حاصل کار آن تلاش دو فرنگی‌کار برای کسب مدال برنز و انتظار یک کشتی‌گیر برای حضور در گروه بازنده‌ها و صعود به مرحله نیمه نهایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین روز از مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ با حضور چهار نماینده ایران برگزار شد و امین میرزازاده و محسن نژاد دو فرنگی‌کار کشورمان به مرحله رده بندی رفتند و باید برای کسب مدال برنز تلاش کنند.

امین کاویانی نژاد کشتی‌گیر وزن ۷۷ کیلوگرم در دومین مسابقه خود نتیجه را واگذار کرد و باید منتظر صعود حریف‌اش به مرحله فینال باشد تا بتواند در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز تلاش کند. محمدهادی ساروی کشتی‌گیر قدرتمند کشتی فرنگی در دو مسابقه خود مقتدرانه پیروز میدان شد و توانست به نیمه نهایی المپیک صعود کند.

شانس مدال طلا به دنبال برنز المپیک

امین میرزازاده کشتی‌گیر سنگین وزن ایران امروز از ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه در مرحله شانس مجدد روی تشک رفت. میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم روز گذشته در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک آدام کون از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل میخاین لوپز دارنده ۴ مدال طلای المپیک، ۵ مدال طلا و ۳ مدال نقره جهان کوبا مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت.

میرزازاده در گروه شانس مجدد به مصاف لی سئونگ چان از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۹ بر صفر پیروز میدان شد. ملی‌پوش سنگین وزن کشورمان پس از پیروزی مقابل حریف کره‌ای باید در رده بندی مقابل صباح شریعتی از آذربایجان قرار بگیرد. این مسابقه ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه برگزار خواهد شد و میرزازاده باید برای کسب مدال برنز تلاش کند.

کشتی به یک قدمی  چراغ اول رسید/  ورود ایران به جدول مدال‌ها

تلاش محسن نژاد برای برنز المپیک

مهدی محسن نژاد دیگر نماینده کشتی فرنگی ایران بود که از ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه امروز در مرحله شانس مجدد روی تشک رفت، محسن‌نژاد در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد. پس از آن در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر و با امتیاز عالی «عبدالکریم فرگات» از الجزایر را شکست داد اما در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب «کنیچیرو فومیتا»، نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال‌های طلا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۹)، نقره (۲۰۲۳) و برنز (۲۰۲۲) جهان از ژاپن شد.

با توجه به اینکه کشتی‌گیر ژاپنی در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۴ بر ۳ از سد «شارشنبیکوف» از قرقیزستان گذشت و فینالیست شد، محسن‌نژاد برای ادامه کار و کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها حضور پیدا کرد. او در گروه بازنده‌ها به مصاف دآرماس از کوبا رفت که با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز میدان شد و جواز حضور در مرحله رده‌بندی را به دست آورد. محسن نژاد در مسابقه رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف «شارشنبیکوف» خواهد رفت. این مسابقات امشب ساعت ۲۱ برگزار خواهد شد.

کشتی به یک قدمی  چراغ اول رسید/  ورود ایران به جدول مدال‌ها

کاویانی نژاد در انتظار حریف برای حضور در بازنده‌ها

امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم دیگر فرنگی‌کار کشورمان بود که در دور نخست با نتیجه یک بر یک از سد «یوسوانیس پنا فلورس» از کوبا گذشت. کاویانی نژاد در دور بعد با «مالخاز آمویان» دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از ارمنستان کشتی گرفت که با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و برای ورود به جدول شانس‌مجدد، می‌بایست منتظر صعود آمویان به فینال باشد.

کشتی به یک قدمی  چراغ اول رسید/  ورود ایران به جدول مدال‌ها

کولاک ساروی برای حضور در نیمه نهایی المپیک

محمدهادی ساروی در دور اول از ساعت ۱۳ با «جوزف رائو» از آمریکا مبارزه کرد که با نتیجه ۱۰ بر یک پیروز میدان شد. ساروی با غلبه بر حریف آمریکایی خود، در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان «اوزور ژوژوپبکوف» از قرقیزستان رفت که این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر به سود ساروی به پایان رسید و او توانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند. در این وزن ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند و ساروی باید از ساعت ۲۰:۰۵ دقیقه امشب در مرحله نیمه نهایی به مصاف حریف خود برود.

کشتی به یک قدمی  چراغ اول رسید/  ورود ایران به جدول مدال‌ها

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ