رسانه‌های استان روند و سرعت کار در پروژه راه آهن را مطالبه کنند

اقتصاد ایران: بیرجند- استاندار خراسان جنوبی پروژه راه آهن را از پروژه‌های فراملی استان دانست و گفت: رسانه‌های استان روند و سرعت کار در پروژه راه آهن را از مسئولان مطالبه و سؤال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر سه شنبه در بازدید از خانه مطبوعات خراسان جنوبی اظهار کرد: خبرنگاران استان در انعکاس دستاوردهای دولت و نظام عملکرد خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه‌های استان تاکنون در انعکاس فعالیت‌های دولت و نظام تلاش قابل تقدیری داشتند که از زحمات همه رسانه‌ها تشکر می‌کنیم، گفت: رسانه‌های استان روند و سرعت کار در پروژه راه آهن و انتقال آب و خط گاز دشتک زابل به نهبندان را از مسئولان مطالبه و سوال کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه‌های زیرساختی در خراسان جنوبی اقدامات بزرگی از جمله عملیات ساخت راه آهن، عملیات اجرای انتقال آب از دریای عمان، انجام پروژه بزرگ اتصال استان به خط گازی دشتک زابل، مسکن ملی و غیره را آغاز کرد افزود: این پروژه‌ها می‌تواند جهش و توسعه خراسان جنوبی را به دنبال داشته باشد اما متأسفانه دستگاه‌های اجرایی نتوانستند در انعکاس دستاوردها و خدمات دولت عملکرد خوبی داشته باشند.

قناعت گفت: رسانه‌ها به خوبی در این زمینه هوشمندانه و درست و فنی به وظیفه خود عمل کردند و چنانچه نقصی در اطلاع رسانی وجود دارد به دستگاه‌های اجرایی بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم استان از اقدامات دولت سیزدهم و فعالیت‌هایی که شروع شده، اطلاع دارند، متذکر شد: عده‌ای از خواص با اینکه خدمات را می‌دانند خودشان را به ندانستن می‌زنند و حاضر نیستند آن را بیان و تبیین کنند و با وجود اینکه موضوع راه آهن را حتی مقام معظم رهبری هم در بیانات خود اشاره کردند، اما عده‌ای نمی‌خواهند ببیند و این موضوع را کمرنگ جلوه می‌دهند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: قرار گرفتن در ردیف بودجه، یک اتفاق بزرگ در دولت سیزدهم برای راه آهن خراسان جنوبی است که باعث شده تا هر سال این پروژه اعتبار داشته باشد و خبرنگاران پیگیر باشند که پروژه‌ها تعطیل یا کند نشود.

وی همچنین از اختصاص ۵۰ وام ۱۵ میلیون تومانی قرض الحسنه به خبرنگاران استان خبر داد و گفت: طی نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی در خصوص پرداخت مطالبات روزنامه‌ها و رسانه‌ها گوشزد و پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در آستانه روز خبرنگار ظهر امروز با حضور در منزل مرحوم ابوالفضل زاهدی پور، از نزدیک با خانواده مدیرمسئول فقید روزنامه زعفران دیدار و گفت‌وگو کرد.

قناعت در این دیدار ضمن تشکر از خدمات مرحوم زاهدی پور در عرصه رسانه و مطبوعات، گفت: آقای زاهدی پور جزو روزنامه نگارانی بود که نگاه باز و توسعه محوری برای استان داشت و قدردان زحمات و تلاش‌های مرحوم زاهدی پور در دوران فعالیتش در روزنامه زعفران هستیم.

و در ادامه بیان کرد: امروز استان از حالت سکون و راکد خارج شده و با به ثمر رسیدن پروژه‌های در حال اجرا شاهد ماندگاری بیشتر نخبگان در خراسان جنوبی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و فناور خوبی در استان هستیم و جلوی رشد فزاینده رفتن شرکت‌های دانش بنیان به خارج استان گرفته شده و کم شده است، یادآور شد: با این وجود باز هم باید یک رفاه حداقلی برای ماندن نخبگان در استان فراهم کنیم که ریل گذاری خوبی صورت گرفته و در دولت چهاردهم امید است پیگیری و به نتیجه برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ