کلید شکوفایی کشور در مدارس است

اقتصاد ایران: تبریز-وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلید شکوفایی کشور در مدارس است، بر نقش مدارس و آموزش و پرورش را در حل مشکلات کشور، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی ظهر سه‌شنبه، شانزدهم مرداد ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با برشماری برخی پروژه‌های افتتاحی در سفرش به این استان، اظهار کرد: امروز ۲۰ پروژه در چاراویماق و چند پروژه در شهر جدید سهند و جاهای دیگر، افتتاح می‌شوند.

وی با برشماری برخی اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم، اظهار کرد: سازمان نوسازی در سه سال گذشته به اندازه چهار میلیون متر مکعب فضاسازی کرده و افزایش ۳۰۰ درصدی مشارکت خیران نیز در این دولت محقق گردید؛ بطوریکه خیران و گروه‌های جهادی و خیران ۱۱ هزار میلیارد تومان آورده داشتند.

صحرایی، ساخت ۷۲۰۰ مدرسه شامل بیش از ۳۰ هزار کلاس که ۶۴ درصد آن در شهرهای محروم قرار دارد، را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: نیمی از این پروژه‌ها با مشارکت خیران و مردم ساخته شده است و ما نه تنها با مشارکت مخالفت نمی‌کنیم؛ بلکه استقبال هم می‌کنیم. تمامی دستگاه‌ها در بحث مردمی‌سازی کوشیدند؛ اما باجلوه ترین آن در آموزش و پرورش بود.

وی ادامه داد: هشت هزار مدرسه در کشور در حال ساخت است.

وی با تشریح جذب نیروی انسانی در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته سالانه ۳۲ هزار جذب دانشگاه فرهنگیان شده و ۳۳۰ هزار ردیف استخدامی ایجاد شد که بیش از پنج سال قبلش بود و ۲۴۸ هزار نفر شامل ۷۰ درصد کل استخدام‌ها مربوط به آموزش و پرورش بود.

وی، برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان سمپادی و تیزهوشان و موفقیت‌های حاصل از آن را نشانگر اجرای برنامه جامع تربیتی مختص این مدارس و حساسیت خانواده خانواده‌ها و در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در این خصوص دانست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ