ترامپ سقوط بازار سهام در آمریکا را به گردن هریس انداخت

اقتصاد ایران: دونالد ترامپ سقوط بی سابقه بازار سهام در آمریکا را به گردن کامالا هریس رقیب انتخاباتی خود انداخت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ ماه ها پس از آنکه ادعا کرد از صعود بازار در گذشته سود خوبی بدست آورده، کامالا هریس را مقصر سقوط بی سابقه بازار سهام در روزهای اخیر دانست.

وی در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت: البته، بازار به شدت سقوط کرده است. کامالا حتی از جو بایدن احمق هم بدتر است.

شب گذشته همزمان با سقوط بی سابقه بازارهای آسیایی، ترامپ در پستی نوشت: بازارهای سهام سقوط کرده. من به شما گفتم. کامالا هیچ سررشته ای ندارد. بایدن هنوز به نظر خواب است. همه چیز از بی عرضگی رهبر آمریکا ناشی می شود.   

براساس این گزارش، بازارهای سهام در آمریکا روز گذشته به شدت سقوط کرد و به نظر می رسد علت این سقوط واکنش به ترس از رکودی باشد که بخش های از بازار آمریکا را فراگرفته است. این رکود پس از گزارش منتشر شده درباره آمار ضعیف مشاغل در بازار که کمتر از حد انتظار بود، ایجاد شد.

سی ان ان روز گذشته گزارش داد آمار ضعیف مشاغل در ایالات متحده باعث سقوط بیشتر بورس های جهان به ویژه بورس های آسیایی شد.

هفته گذشته، بانک مرکزی ژاپن در دومین افزایش خود در سال جاری، نرخ بهره را 15 واحد پایه افزایش داد و به 0.25 درصد رساند و اعلام کرد که قصد دارد خرید اوراق قرضه خود را کاهش دهد.

چین چهارشنبه گذشته گزارش داد که شاخص تولید این کشور در ماه ژوئیه کاهش یافته است که نشان دهنده تداوم ضعف در فعالیت های کارخانه ای است. در ایالات متحده، نیز شرکت های بزرگی مثل آمازون و اینتل از کاهش شدید درآمد خود خبر داده اند.

سایر بازارهای آسیا و اقیانوسیه نیز در روز دوشنبه سقوط کردند. شاخص بورس کره جنوبی 6.7 درصد کاهش یافت در حالی که بورس استرالیا 3.1 درصد کاهش یافت. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 0.2 درصد کاهش یافت.

در آمریکا شاخص داو جونز با کاهش 1.5 درصدی بسته شد، اس اند پی 1.8 درصد و نزدک نیز 2.4 درصد کاهش یافت. شاخص نزدک از 10 جولای به این سو بیش از 10 درصد کاهش داشته است.

همچنین نگرانی در مورد رکود احتمالی اقتصاد در آمریکا قیمت بیت کوین و اتر را در روز دوشنبه تا پایین‌ترین رقم طی چند ماه گذشته کاهش داده است. اطلاعات ضعیف اقتصادی آمریکا باعث شده بازارها به سرمایه‌های ایمن‌تری روی بیاورند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در ماه ژانویه پس از آنکه سهام داو جونز و سهام اس اند پی در بازار آمریکا به رکورد افزایش بی سابقه ای رسید، اظهار کرد این افزایش بدان علت است که سرمایه گذاران تصور می کنند او جو بایدن را در رقابت های انتخاباتی شکست خواهد داد.

وی در آن زمان در پستی نوشت: این بازار سهام ترامپ است زیرا نتایج نظرسنجی ها برای من در برابر بایدن به قدری خوب است که سرمایه گذاران این طور برنامه ریزی کرده اند که من بایدن را شکست می دهم.

کمپین هریس نیز در پاسخ به ترامپ، رکوردهای اقتصادی دوران ریاست جمهوری وی را مطرح کرد. سخنگوی کمپین هریس در بیانیه ای اظهار کرد دونالد ترامپ بدترین رکورد فرصت های شغلی در بین تمام روسای جمهور عصر جدید آمریکا را دارد و بر برخی از بدترین روزها در بازار سهام در تاریخ آمریکا نظارت داشته در حالی که از جیب دوستان ثروتمند خود در دوران ریاست جمهوری خرج کرده که مشاغل آمریکایی را به خارج از مرزها می بردند. آنچه که خانواده های طبقه متوسط به آن نیاز دارند، یک نظارت اقتصادی ثابت و نه دروغ های پرهرج و مرج است.

این در حالی است که هریس هفته گذشته دریک گردهمایی انتخاباتی در آتلانتا اظهار کرد ترامپ قصد دارد معافیت های مالیاتی برای میلیاردها و افراد ثروتمند و شرکت های بزرگ اعمال کند. او می خواد به قانون مراقبت های پزشکی مقرون به صرفه و اقتصادی موسوم به اوباما کر پایان دهد و این به ضرر میلیون ها آمریکایی بیمه شده تحت این قانون است.

وی افزود: ترامپ می خواهد ما را به زمانی برگرداند که شرکت های بیمه قدرت کافی برای نادیده گرفتن افرادی با بیماری های زمینه ای را داشتند. به یاد دارید چه کسانی را می گویم؟ کودکان مبتلا به آسم. نجات یافتگان از سرطان سینه. پدربزرگ ها و مادربزرگ های مبتلا به دیابت. ما نمی خواهیم به عقب بازگردیم.    

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی ها در آمریکا که توسط survey usa انجام شده، نشان می دهد کامالا هریس با 48 درصد محبوبیت در مقابل دونالد ترامپ با 45 درصد محبوبیت، در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.

به علاوه در نظرسنجی هفته گذشته رویترز/ایپسوس، کامالا هریس، از حمایت 43 درصد رای دهندگان برخوردار است در حالی که دونالد ترامپ 42 درصد حمایت ها را به خود اختصاص داد.

همچنین در نظرسنجی رویترز در 2 جولای، کامالا هریس با 44 درصد از دونالد ترامپ با 42 درصد در رقابت‌های انتخاباتی پیشی داشت.

این در حالی است که کمیته ملی دموکرات‌ها در آمریکا DNC)) روز دوشنبه پس از پایان یک فراخوان مجازی پنج روزه از نمایندگان متعهد به کنوانسیون ملی این حزب، اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، اکنون رسماً نامزد ریاست جمهوری 2024 حزب دموکرات است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ