تردد یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر در بنادر شهید باهنر حقانی و هرمز

اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابه‌جایی یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۵۵۷ نفر مسافر در بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و شهیده فاطمه نیک طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به عملکرد چهارماهه جابه‌جایی مسافر از طریق بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و شهیده فاطمه نیک (هرمز) اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۵۵۷ نفر مسافر از طریق بنادر مسافری زیرمجموعه این مدیریت جابجا شده است.

وی با اشاره به جزئیات عملکرد مسافری بندر شهید باهنر، به عنوان بزرگترین بندر مسافری بین‌المللی کشور، افزود: مقصد شناورهای مسافری از این بندر، کشور امارات متحده عربی است که از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۷۰۲۹ نفر از طریق این بندر به کشور وارد و خارج شده‌اند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه از این تعداد ۴۴۶۲ نفر مسافر ورودی و ۲۵۶۷ نفر نیز مسافر خروجی بوده است، خاطرنشان کرد: کار جابجایی این تعداد مسافر به وسیله ۶۴ فروند شناور انجام شده که از نظر تردد شناور، از رشد ۱۹ درصدی برخوردار بوده است.

محمدحسینی تختی ادامه داد: بندر شهید حقانی نیز به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور، از عملکرد قابل توجهی طی مدت یاد شده برخوردار بوده و بر اساس آمارهای موجود، ورود و خروج ۹۸۳ هزار و ۲۴۵ نفر مسافر از این بندر صورت گرفته است.

این مقام مسؤول با اشاره به انجام تردد مسافری از بندر شهید حقانی به بنادر شهیده فاطمه نیک (جزیره هرمز) و بندر شهید ذاکری (جزیره قشم) و بلعکس، اضافه کرد: از مجموع آمار یاد شده، تعداد ۴۹۵ هزار و ۹۹۸ نفر مسافر ورودی و ۴۸۷ هزار و ۲۴۷ نفر مسافر نیز خروجی به مقصد بنادر جزایر قشم و هرمز بوده است.

وی تصریح کرد: کار جابه‌جایی این مسافرها با انجام تردد ۱۲ هزار و ۵۳۶ فروند شناور انجام شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در ادامه نیز عنوان کرد: بندر شهیده فاطمه نیک جزیره هرمز نیز از ابتدای سال جاری تاکنون با رونق بیش از پیش گردشگری در این جزیره، روزهای شلوغ‌تری به نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است، به نحوی که طی این مدت، ۲۱۱ هزار و ۳۲۵ نفر از این بندر به مقصد جزیره قشم و بندرعباس عازم شده و ۱۹۴ هزار و ۹۵۸ نفر نیز از همین بنادر، وارد هرمز شده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ