ارسال پیام مسکو به پنتاگون برای جلوگیری از تحریک اوکراین

اقتصاد ایران: معاون وزیر امور خارجه روسیه فاش کرد که نیروهای امنیتی اوکراین در حال آماده‌سازی اقدامات تحریک آمیزی علیه ولادیمیر پوتین بودند و جلوگیری از این تحریکات از طریق تماس تلفنی وزیر دفاع روسیه با همتای آمریکایی خود ممکن شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که نیروهای امنیتی اوکراین در حال آماده‌سازی تحریکاتی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور بودند که هدف آن ایجاد "اثر رسانه‌ای" و مرتبط با یک رویداد نظامی بود. به گفته او، جلوگیری از این تحریک از طریق تماس تلفنی آندری بلویوسوف، وزیر دفاع روسیه با همتای آمریکایی خود، لوید آستین، ممکن شد. 

به گزارش برخی رسانه‌های روسی، این تحریک ممکن بود شامل سوءقصد به جان رئیس جمهور یا وزیر دفاع روسیه باشد.

ریابکوف یادآور شد: «می‌توانم بگویم که طبق برخی نشانه‌ها، پیامی که در این رابطه از سوی مسکو به واشنگتن و، به‌طور کلی، به برخی دیگر از پایتخت‌های تحت کنترل آمریکا ارسال شد، به وضوح دریافت شده است و ما توانستیم از یک موج جدید تشدید تنش جلوگیری کنیم.»

این دیپلمات بلندپایه اضافه کرد که اطلاعات بلویوسوف در این خصوص رئیس پنتاگون را شگفت‌زده کرد، و البته به طور جدی پذیرفته شد. او تأکید کرد که پیام ارسال شده توسط رهبری نظامی روسیه و وزیر دفاع به همتای آمریکایی خود، موثر واقع شد.

ریابکوف از ارائه جزئیات بیشتر که شامل اسرار دولتی است، خودداری کرد و فقط اشاره کرد که این اقدام تحریک آمیز می‌توانست در جریان مراسم رژه به مناسبت روز ناوگان دریایی روسیه رخ دهد.

در  اواخر ماه جولای، ریابکوف گفته بود که بلویوسوف در جریان مکالمه تلفنی خود با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، به وی هشدار داده بود که برخی اقدامات کی‌یف و واشنگتن می‌تواند منجر به تشدید وخامت اوضاع بطور غیرقابل کنترل شوند. او تاکید کرد که تشدید بیشتر  تنش «عواقبی دارد که ممکن است به طور کلی غیرقابل کنترل باشند.»

در اواسط ماه جولای، کیریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اعلام کرد که کی‌یف سعی کرده بود سوءقصدی علیه رئیس‌جمهور روسیه ترتیب دهد، اما در کار ناموفق بود. روز بعد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که تلاش برای سوءقصد با پول آمریکا برنامه ریزی شده بود. او اضافه کرد که واشنگتن از مدت‌ها قبل ساختاری تروریستی به نام "رژیم کی‌یف" ایجاد کرده که به خرابکاری، تخریب و اقدامات تروریستی می‌پردازد.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ