خواب نامناسب با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مرتبط است

اقتصاد ایران: تیمی از متخصصان پزشکی وابسته به مجموعه‌ای از موسسات در سراسر ایالات متحده از طریق مطالعه روی داده‌های Fitbit دریافتند افرادی که به طور منظم خواب نامناسب دارند، نسبت به افرادی که به طور معمول خوب می‌خوابند بیشتر مستعد ابتلا به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مزمن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان در مطالعه خود که در Nature Medicine منتشر شد، این گروه الگوهای خواب در ۶۷۸۵ بزرگسال که دستگاه Fitbit را در رختخواب می‌پوشیدند، تجزیه و تحلیل و داده‌ها را با مشکلات سلامتی این افراد مرتبط کردند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به مشکلات مزمن خواب، بیشتر در معرض خطر انواع مشکلات سلامتی هستند که بسیاری از آنها به اختلالات قلبی و متابولیک و روانپزشکی مربوط می شود. اما به دلیل روش جمع‌آوری داده‌ها در تلاش‌های تحقیقاتی، تعیین ارتباط بین این دو دشوار است - معمولاً، داوطلبان تنها چند شب در آزمایشگاه می‌خوابند. چنین تلاش هایی فرصت بسیار کوتاهی را فراهم می کند.

مطالعات دیگر بر عادات خواب که توسط افراد گزارش شده تکیه کرده‌اند، اما چنین گزارش‌هایی به‌طور مشهور نادرست هستند. در این تلاش جدید، تیم تحقیقاتی به دنبال جمع‌آوری داده‌های خواب هزاران نفر در مدت زمان طولانی بود. برای رسیدن به این هدف، آنها به Fitbit، یک حسگر زیستی تجاری موجود که روی یک دستبند چسبانده شده و می‌توان آن را به راحتی در شب استفاده کرد، روی آوردند.

متخصصان داده ها را تجزیه و تحلیل کردند.

دستگاه Fitbit قادر است الگوهای خواب را با نظارت همزمان بر ضربان قلب و الگوهای حرکتی در هنگام خواب تشخیص دهد و به طور دقیق تشخیص دهد که فرد در خواب عمیق و سبک یا REM به همراه مدت زمان خواب و زمان سپری شده خواب است. مشخصات داوطلبان شامل سابقه بیماری، سن، جنسیت، قد، نژاد، وزن و سایر عوامل مرتبط بود.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، متخصصان به دنبال الگوهایی بین کیفیت خواب و بروز بیماری ها برای همه افراد حاضر در مطالعه بودند. آنها آنچه را که به عنوان ارتباط معکوس بین خواب عمیق و REM و افزایش احتمال ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی توصیف می کنند، دریافتند. آنها همچنین ارتباطی بین بی نظمی خواب و اختلالات افسردگی اساسی، چاقی، اختلال اضطراب، چربی خون و فشار خون بالا پیدا کردند.

در ادامه به چند راهکار ساده به منظور داشتن یک خواب شبانه خوب خواهیم پرداخت:

* یک ساعت قبل از خواب تلویزیون، رایانه، تبلت یا هر نمایشگر دیگر را خاموش کنید.

* هر روزه در ساعت مشخصی بخوابید و از خواب بیدار شوید. این کار موجب می شود تا مغز و بدن به زمان مشخصی برای خواب و بیداری عادت کند.

* مصرف کافئین را از ظهر به بعد کاهش دهید. حتی مقدار کمی از کافئین که بعد از زمان ظهر مصرف شود نیز می تواند بر یک خواب شبانه خوب اثر بگذارد.

* وعده های غذایی سنگین را در ساعات آخر شب مصرف نکنید زیرا مصرف آنها سیستم گوارشی را تحت فشار قرار می‌دهد و بر کیفیت خواب تاثیر می گذارد.

* نور را در اطراف محل خواب خود کاهش دهید زیرا سطوح پایین نور به مغز در مورد ایجاد ملاتونین (هورمون تنظیم کننده چرخه خواب و بیداری) سیگنال می دهد.

* مصرف تنباکو را کاهش دهید زیرا مصرف آن موجب ایجاد اختلال در به خواب رفتن می شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ