چک این آنلاین پرواز و کارت پرواز آنلاین چیست؟

اقتصاد ایران: یکی از پروسه­‌های طولانی‌­مدت در فرودگاه منتظر ماندن در صفِ صدور کارت پرواز است و بدون داشتن این کارت نمی­توانید سوار هواپیما شوید.

- اخبار بازار -

با رشد و توسعه تکنولوژی می­توانید این کارت را به‌صورت آنلاین ازطریق وب‌سایت‌های ایرلاین­های مختلف دریافت کنید یا به باجه­های موجود در برخی از فرودگاه­های کشور مراجعه کنید و از این طریق کارت خود را بگیرید. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید درباره چک این آنلاین یا نحوه تهیه کارت پرواز به‌صورت آنلاین اطلاعات موثقی دریافت کنید.

کارت پرواز چیست؟

بعد از خرید  بلیط هواپیما  یکی دیگر از مدارکی که برای شما صادر می‌شود تا به‌وسیله‌ آن بتوانید وارد هواپیما شوید، کارت پرواز است. اگر تابه‌حال با هواپیما به سفر رفته باشید، احتمالاً می‌دانید بعد از آنکه از اولین گیت بازرسی فرودگاه عبور کردید، لازم است که در صفی قرار بگیرید که در انتهای آن کارت پرواز برای شما صادر می‌شود و بعد از صدور آن چمدان‌های شما را وزن‌کشی می‌کنند.

بر روی کارت پرواز اطلاعات زیر وجود نوشته می‌شود:

  • نام و نام‌خانوادگی مسافر
  • شماره پرواز
  • شهر مبدأ و مقصد سفر
  • شرکت هواپیمایی
  • تاریخ پرواز
  • زمان پرواز
  • کد ملی مسافر
  • عبارت "SEQ NO": نشان می­دهد شما چندمین نفر در صف انتظارِ دریافت کارت پرواز هستید.
  • شماره و ردیف صندلی: یک شماره و حرف انگلیسی است و نشان می‌دهد که شما باید روی کدام یک از صندلی‌های هواپیما بنشینید.

برای دریافت کارت پرواز، به‌صورت آنلاین نیز می‌توانید اقدام کنید. در ادامه مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

چگونه می‌توان با چک این آنلاین کارت پرواز گرفت؟

یکی از راه‌های دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین این است که بعد از خرید بلیط، از 24 ساعت مانده به شروع پروازتان، به وب‌سایت رسمی آن ایرلاین مراجعه کنید و با طی‌کردن مراحل زیر کارت پرواز خود را به‌صورت آنلاین دریافت کنید:

  1. وارد صفحه پذیرش‌آنلاین شوید
  2. اطلاعات پروازتان نظیر شماره بلیط، شماره رزرو و شماره پرواز را وارد کنید
  3. کارت پرواز خود را به‌صورت آنلاین دریافت کنید

یکی دیگر از روش‌های چک این آنلاین یا دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین، مراجعه به باجه‌های مخصوصِ دریافتِ کارتِ پرواز در فرودگاه‌های کشور است. مراحل صدور کارت پرواز بدین شیوه را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  1. بعد از خرید اینترنتیِ بلیطِ هواپیما یک کد به ایمیل شما ارسال می‌شود.
  2. بعد از آنکه به فرودگاه مبدأ رفتید، باید به باجه صدور کارت پرواز مراجعه کنید.
  3. کدی که به شما ایمیل شده است را بر روی دستگاه وارد کنید تا کارت پرواز برای شما صادر شود.

نکته: بعد از دریافت کارت پرواز بازهم باید از یک ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشید تا مراحل تحویل بار و بازرسی‌های لازم را طی کنید و به‌موقع خودتان را به هواپیما برسانید.

صدور کارت پرواز به‌صورت آنلاین برای تمامی ایرلاین‌ها فعال نیست و همچنین نمی‌توانید از همه فرودگاه‌های کشور برای دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین استفاده کنید. در ادامه ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های دارای قابلیت چک این آنلاین را معرفی می‌کنیم.

چه ایرلاین­‌هایی امکان چک این آنلاین را برای مسافران فراهم کرده‌اند؟

با خرید بلیط هواپیما ایرلاین­‌های زیر می‌توانید برای دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین اقدام کنید:

  • ایران‌ایر
  • ماهان
  • سپهران
  • هواپیمایی زاگرس
  • قشم‌ایر

چک این آنلاین ایران‌ایر

بعد از آنکه بلیط هواپیما ایران‌ایر را خریداری کردید، از طریق وب‌سایت­های واسطه، با پرداخت هزینه جداگانه‌ای، می‌توانید کارت پرواز خود را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. بدین منظور بعد از ورود به این وب‌سایت‌ها باید اطلاعات بلیط و مسافران را وارد کنید تا کارت پرواز برای شما صادر شود. علاوه بر صدور کارت پرواز امکان انتخاب صندلی از طریق وب‌سایت­‌های واسطه برای شما فراهم شده است.

چک این آنلاین ماهان

فرقی نمی‌کند که بلیط پرواز خارجی یا داخلی ماهان را خریداری کرده باشید، تنها با مراجعه به وب‌سایت رسمی آن و ورود به بخش پذیرش آنلاین و وارد کردن شماره بلیط و شماره‌ پرواز کارت می‌توانید کارت پرواز را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. برای دریافت کارت پرواز سفرهای خارجی ماهان نیز می‌توانید به باجه‌های صدور کارت پرواز در فرودگاه امام مراجعه کنید.

چک این آنلاین سپهران

در صورت خرید بلیط هواپیما از ایرلاین سپهران، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی آن کارت پرواز خود را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. همچنین می‌توانید درخواست ویلچر، اضافه‌بار یا حمل حیوان خانگی را از طریق وب‌سایت این ایرلاین بفرستید.

چک این آنلاین هواپیمایی زاگرس

با ورود به وب‌سایت رسمی هواپیمایی زاگرس نیز می‌توانید چک این آنلاین انجام دهید یا کارت پروازتان را به‌صورت آنلاین دریافت کنید؛ تنها کافی‌ست که به بخش پذیرش آنلاین در این وب‌سایت مراجعه کنید.

چک این آنلاین قشم‌ایر

برای دریافت کارت پرواز ایرلاین قشم‌ایر باید از طریق وب‌سایت‌های واسطه اقدام کنید.

 

چه فرودگاه‌هایی امکان چک این آنلاین دارند؟

یکی دیگر از مواردی که در هنگام دریافت کارت پرواز باید به آن دقت کنید، فرودگاهی است که پرواز شما از آنجا آغاز می‌شود. تمام فرودگاه‌های کشور خدمات چک این آنلاین را برای مسافران فراهم نکرده‌اند. فرودگاه‌هایی که می‌توانید با دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین از هواپیماهای آن استفاده کنید:

  • فرودگاه امام خمینی تهران
  • فرودگاه مهرآباد تهران
  • فرودگاه شیراز
  • فرودگاه اصفهان
  • فرودگاه تبریز
  • فرودگاه مشهد
  • فرودگاه کیش

مزایای دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین

یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین این است که با خیال راحت می‌توانید مراحل ورود به هواپیما را در فرودگاه طی کنید؛ بدون آنکه دردسر و استرس دریافت کارت پرواز را داشته باشید.

همچنین در هنگام دریافت کارت پرواز در برخی از ایرلاین‌ها امکان انتخاب صندلی و همچنین انتخاب غذای موردعلاقه برای شما وجود دارد.

در برخی از فرودگاه‌های کشور اگر مسافری کارت پرواز خود را به‌صورت آنلاین دریافت کرده باشد و چمدانش اضافه‌بار داشته باشد، با کمترین میزان وقفه می‌تواند چمدان خود را به بخش بار هواپیما انتقال دهد.

از چند ساعت زودتر می‌توان برای دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین اقدام کرد؟

درصورتی‌که می‌خواهید با ایرلاین‌های داخلی به سفر بروید، از 24 ساعت تا 2 ساعت قبل از پرواز می‌توانید به‌صورت آنلاین چک این انجام دهید. اگر هم بخواهید با پروازهای ایرلاین‌های خارجی نظیر امارات، پگاسوس و ترکیش ایرلاین به سفر بروید، بسته به قوانین آن شرکت هواپیمایی می‌توانید حتی از 4 روز زودتر برای دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین اقدام کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ