گزارش سال ۱۴۰۲ تپسل؛ «وام» و «تسهیلات فوری» پرجستجوترین کلیدواژه‌های کاربران بوده‌اند

اقتصاد ایران: شرکت تپسل در سال گذشته با ۱۴۶ هزار ناشر همکاری داشته، تبلیغاتش مجموعا ۶۱۷ میلیون بار نمایش داده شده و هر ایرانی روزی ۲۳ تبلیغ از این شرکت را دیده است.

«تپسل» شرکت فعال در حوزه تبلیغات دیجیتال خدمات مختلفی از جمله تبلیغات کلیکی، ویدیویی، بنری، تبلیغات درون اپلیکیشن، گوگل ادز، پوش نوتیفیکیشن و... را ارائه می‌کند. این شرکت گزارش سال ۱۴۰۲ خود را منتشر کرده و در این گزارش مدعی شده است که با ادغام دو مجموعه «مدیااد» و «سنجاق» سهم خود را از بازار تبلیغات وب به نحو چشمگیری افزایش داده است.

یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که این شرکت در سال گذشته برداشته آمار تقلب (fraud) در تبلیغاتش است که از میزان ۴ درصد (در سال ۱۴۰۱) به ۲.۴ درصد رسیده است. تپسل توضیح داده است که «استفاده از روش‌های جدید و توسعه زیرساخت‌های فنی و هوش مصنوعی کمک کرد تا آمار تقلب ۱.۵ درصد بهبود پیدا کند.»

در سالی که گذشت ۱۴۶ هزار ناشر با تپسل همکاری داشته‌اند و مجموعا ۶۱۷ میلیون نمایش یا همان Impression تبلیغات تپسل انجام شده و در این گزارش سالانه آمده است که «هر کدام از ما روزی ۲۳ بار تبلیغات تپسل را می‌بینیم.»

رشد ۵۰۰ درصدی نمایش کمپین‌های ویدیویی

یکی از حوزه‌های تبلیغاتی که تپسل بیشترین میزان رشد را در آن داشته تبلیغات ویدیویی بوده است. طبق اعلام تپسل در این گزارش سالانه، تبلیغات ویدیویی در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های تبلیغات هستند و «این نوع از تبلیغات نرخ تعامل بالایی داشته و در کمپین‌های نتیجه‌محور با نرخ بالایی به اکشن منجر شده است.» اثرگذاری این نوع از تبلیغات باعث شده نمایش کمپین‌های ویدیویی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۵۰۰ درصد رشد را تجربه کند یعنی ۵ برابر شود.

گزارش سال 1402 تپسل
میزان رشد نمایش کمپین‌های ویدیویی
تپسل

میزان رشد این نوع تبلیغات در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ نیز سه برابر بوده است. این نکته نشان می‌دهد تبلیغات ویدیویی دائما در حال محبوب‌تر شدن هستند و کسب‌وکارها را مجاب می‌کنند که به استفاده از این تبلیغات روی آورند. در سال ۱۴۰۲ مجموعا «۷.۵ میلیون ساعت ویدیوی تبلیغاتی کسب‌وکارها از طریق ناشران تپسل نمایش داده شده است.» از این اعداد و ارقام می‌توان نتیجه گرفت که این شیوه تبلیغات می‌تواند منجر به افزایش درآمد شرکت‌های تبلیغ‌دهنده شود.

رشد چهار برابری تبلیغات گوگل ادز تپسل

رکورد دیگری که تپسل در سال ۱۴۰۲ ثبت کرده افزایش ۴ برابری تبلیغات گوگل ادز است. در این گزارش آمده است که با توجه به محدودیت‌های داخلی و خارجی «برای رسیدن به این هدف، مدیریت کمپین‌های مشتریان بر عهده مجموعه تپسل بوده تا ضمن رسیدن به بهترین نتیجه، از اکانت‌های مشتریان هم حفاظت شود.»

حوزه مالی و بانکی تبلیغ‌دهنده‌های اصلی تپسل هستند

تپسل در سال گذشته با برندهای مطرحی مثل دیجی‌کالا، اسنپ، بلوبانک، کارنامه، کارگزاری مفید، اُکالا، ویپاد و... همکاری کرده و مجموعا ۸۲ هزار برند از خدمات تپسل استفاده کرده‌اند. در میان کسب‌وکارهای مختلفی که به‌عنوان تبلیغ‌دهنده مشتری تپسل بوده‌اند، کسب‌وکارهای متعلق به حوزه مالی و بانکی بیشترین تعداد تبلیغ‌دهنده‌ها را تشکیل می‌دهند.

در این رتبه‌بندی حوزه حمل‌ونقل رتبه دوم را دارد و فروشگاه‌های اینترنتی در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. تپسل توضیح داده است که این آمار در حالی به دست آمده که در سال ۱۴۰۱ فروشگاه‌های اینترنتی در رتبه اول قرار داشتند و صنعت مالی و بانکی در رتبه بعد قرار می‌گرفت و از این نکته چنین نتیجه‌گیری می‌کند:

این آمار نشان می‌دهد در شرایط کنونی اقتصاد، حوزه مالی و بانکی (دریافت وام و تسهیلات) مورد توجه مردم است و از این جهت این گروه هم تبلیغات بیشتری برای معرفی خود منتشر کرده‌اند. اطلاعات مربوط به «کلمات پرتکرار» هم نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ کلیدواژه وام و تسهیلات جزو مهم‌ترین واژه‌های جست‌وجوشده بوده است.
- گزارش سال ۱۴۰۲ تپسل
گزارش سالانه تپسل
کلیدواژه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ بیشتر دیده شده‌اند
تپسل

آمار «بیشترین‌های تپسل» در سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد که بیشترین کلیک برای یک تبلیغ‌دهنده ۱۰۱ میلیون کلیک بوده، بیشترین میزان نصب برای یک تبلیغ‌دهنده ۵ میلیون نصب، بیشترین میزان نمایش ۵۲ میلیارد نمایش برای یک تبلیغ‌دهنده و بیشترین تعداد محتوای تبلیغاتی نیز ۳۲۰۰ محتوا برای یک تبلیغ‌دهنده بوده است.

در میان استان‌های مختلف کشور «بیشترین ترافیک تبلیغاتی تپسل مربوط به استان تهران است. پس از آن استان خراسان رضوی و شیراز قرار دارد که میزان ترافیک آن‌ها دقیقا نصف تهران است.» استان‌های اصفهان، البرز و خوزستان نیز در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ