دستگیری بیش از ۳۷۰ نفر در جریان گسترش خشونت‌ها در انگلیس

اقتصاد ایران: یک رسانه انگلیسی از تداوم اعتراضات خشونت بار ضد مهاجرتی در انگلیس که به گفته نیروهای پلیس ابعاد آن کم سابقه است خبر داد که در جریان آن تا به حال بیش از ۳۷۰ نفر دستگیر شده‌اند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "دی سایت" در گزارشی از تداوم اعتراضات خشونت بار در انگلیس بعد از حمله چند روز پیش اخیر با سلاح سرد در این کشور خبر داده و نوشت: ناآرامی‌های مجددی توسط گروه‌های افراطی راست‌گرا در انگلیس رخ داده است.

شبکه اسکای نیوز روز دوشنبه تصاویری از درگیری بین تظاهرکنندگان افراطی راست و ضد تظاهرات کنندگان در شهر پلیموث در جنوب غربی این کشور را منتشر کرد.. پلیس از "خشونت علیه افسران در پلیموث" صحبت کرد و بر اساس اطلاعات منتشر شده یک خودروی پلیس در جریان این ناآرامی ها در این منطقه آسیب دید. پلیس در سرویس آنلاین X اعلام کرد: ما علیه افرادی که قصد مجرمانه دارند اقدام می کنیم. تعداد زیادی در جریان این ناآرامی ها دستگیر شدند.

اخیراً در چندین شهر انگلیس خشونت‌هایی رخ داده است. دلیل آن حمله با چاقو در شهر ساحلی ساوتپورت در نزدیکی لیورپول است که در آن سه کودک در روز دوشنبه هفته گذشته کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

پس از این حادثه اطلاعات نادرست به سرعت در اینترنت منتشر شد مبنی بر اینکه مهاجم یک پناهجوی به اصلاح غربی ها اسلام گرای افراطی بوده است. با این حال، پلیس گفت مظنون یک جوان 17 ساله است که در ولز به دنیا آمده است. به گزارش رسانه های انگلیسی، والدین این مرد جوان اهل رواندا هستند.

بلافاصله پس از این جنایت، شورش های خشونت آمیزی توسط گروه های افراطی راست در ساوت پورت آغاز شد که به سرعت به شهرهای دیگر سرایت کرد. شورای ملی روسای پلیس بریتانیا (NPCC) اعلام کرد که تاکنون 378 نفر در جریان این درگیری ها دستگیر شده‌اند.

به نوشته روزنامه تاگس شاو خشونت در شهرهای بریتانیا در آخر هفته شدید بود. یک روز پس از ناآرامی‌ها در شهر روترهام در شمال انگلیس، جایی که افراط‌گرایان راست‌گرا شیشه‌های هتلی را که پناهجویان در آن اقامت داشتند شکستند، الیور کوپارد، شهردار این شهر در بی‌بی‌سی صحبت کرد. او گفت که مهاجمان می خواستند هتل را به آتش بکشند.

به گفته وی اگر پلیس جلوی آنها را نمی گرفت، احتمالاً این اتفاق می افتاد. به گفته کوپارد، حدود 240 پناهجو در این هتل کم‌هزینه - از مناطق جنگی - اقامت داشتند که تخلیه شدند.

پلیس انگلیس نیز از این خشونت وحشیانه شگفت زده شده است. تیفانی لینچ، از فدراسیون پلیس، که نماینده افسران پلیس بریتانیا است، گفت که با نیروهایش در روترهام صحبت کرده است. به گفته وی آنها و حتی بزرگترها هرگز چنین خشونتی با این ابعاد وسیع را تجربه نکرده بودند. لینچ گفت این سطح از خشونت جدید است.

یک چالش دیگر برای پلیس انگلیس این است که گاهی اوقات اعتراضات و شورش ها به صورت خودجوش در اینترنت سازماندهی می شوند، به این معنی که ممکن است برنامه ریزی برای خدمات اورژانس دشوار باشد.

با این حال، برای کارشناسان، وقوع این ناآرامی ها تعجب آور نیست. "جیکوب دیوی" از کارشناسان موسسه گفتگوی استراتژیک، یک سازمان غیردولتی که از جمله با اطلاعات نادرست مبارزه می کند در این باره می گوید: "ما یک جنبش راست افراطی با اعتماد به نفس فزاینده در بریتانیا داریم و در سطح جهانی نیز این جنبش در سال های اخیر اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است." به گفته وی پس از حمله با چاقو به دختران کوچک در ساوتپورت، بازیگران این جنبش اطلاعات نادرست را در اینترنت به اشتراک گذاشتند تا نفرت را در خیابان ها برانگیزند.

در این شرایط دولت بریتانیا بر قانون و نظم و بازدارندگی از طریق اقدامات پلیسی سختگیرانه تکیه می کند. "کایر استارمر"، نخست وزیر انگلیس از نوعی ارتش دائمی از کارمندان متخصص دولتی صحبت کرد که باید آماده باشند. وی تاکید کرده است که روند تعقیب کیفری تسریع خواهد شد. به گفته وی صدها نفر قبلاً دستگیر شده اند و برخی قبلاً در دادگاه حاضر شده‌اند.

با توجه به این ناآرامی های سراسری کی‌یر استارمر، نخست وزیر انگلیس از سرکوب سخت‌گیرانه دولتش علیه معترضان خبر داد. "استارمر" پس از جلسه اضطراری کابینه خود در لندن گفت که سیستم عدالت کیفری برای تضمین پیگرد سریع قضایی تقویت خواهد شد. به گفته وی علاوه بر این، ارتشی از افسران پلیس آموزش دیده ویژه آماده پشتیبانی از نیروهای محلی در صورت بروز ناآرامی های بیشتر است.

استارمر پس از مشورت با وزیران و نمایندگان پلیس خود طی یک کابینه بحران گفت که اولویت اصلی این است که اطمینان حاصل کنیم که "ما این اختلال را متوقف می کنیم." وی افزود: خیابان ها باید دوباره برای مردم امن باشد.

کا‌یر استارمر، نخست وزیر انگلیس پیش از این هم این خشونت ها و ناآرامی ها را به شدت مورد انتقاد قرا داده و اعلام کرد: این اقدامات "اوباشگری افراطی راست" است، نه اعتراض. وی معترضان را تهدید کرده و گفت: هر کاری که ممکن است برای محاکمه این اراذل و اوباش انجام خواهد شد. استارمر همچنین مستقیماً به مظنونان و مغز متفکران پشت این ناآرامی ها خطاب کرد: من به شما تضمین می‌دهم که از شرکت در این ناآرامی ها پشیمان خواهید شد، چه مستقیماً و چه کسانی که به صورت آنلاین این اقدامات را تحریک می‌کنند و حتی پس از آن فرار می‌کنند.

این ناآرامی ها و خشونت ها چند روزی است که در منطقه دولتی لندن و در دیگر مناطق ادامه دارد. این فراملی گرایان مقامات را به دروغگویی در مورد هویت مهاجم چاقوی ساوتپورت متهم کرده‌اند. پس از این جنایت خونین روز دوشنبه، شایعه‌ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه عامل این جنایت یک به زعم غربی ها اسلام گرای افراطی است. پلیس البته تاکید می کند که مظنون 17 ساله در بریتانیا به دنیا آمده است و پدر و مادرش اهل رواندا هستند.

این ناآرامی ها و آشوب ها - توسط بنیانگذار لیگ دفاع راستگرای انگلیسی دفاعی (EDL)، استفان یاکسلی لنون، ​​که نامش تامی رابینسون است، فراخوانده شد. از جمله در این اعتراضات شعارهای مهاجرستیزانه سر داده شد. وی چند روز پیش پس از عدم حضور در جلسه دادگاه در مورد یک پرونده افترا از کشور گریخت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ